Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 sep 2006 18:12

kipje18 schreef:Wij zijn met z'n 2en de hele dag weg geweest! En lekker samen ergens gegeten.

Omdat Peter jarig was geweest, hebben we met een aantal familieleden, en vrienden het gecombineerd. We hebben een zaaltje gehuurd en daar iedereen uitgenodigd. Het was echt een gezellige avond.

En het belangrijkste, we hebben er wat moois aan over gehouden! Dat is natuurlijk ook de bedoeling :wink:

je bedoelt een ring? :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 sep 2006 18:14

Ik vind het wel tof om, als hij mij ten huwelijk heeft gevraagd, kaartjes te sturen naar vrienden familie van 'wij zijn verloofd'. Verder niks.
Mijn vriend wil eigenlijk die kaartjes ook niet, maar ik vind het wel gaaf, om zo idd te laten weten aan familieleden die het nog niet weten, dat we binnenkort (= volgend jaar) gaan trouwen.
Een feestje vinden we, gelukkig, allebei niks. Heel leuk voor degene die verloofd dat je cadeautjes krijgt, maar ik vind het een beetje krenterig ofzo staan. Leeeuk, feestje om de cadeautjes, geven. Naar verlovingsfeestjes gaan vind ik ook niet echt leuk daarom. Maargoed, das persoonlijk ;)

Maarja, nu hebben we al wel de waarschijnlijke datum dat we trouwen,maar heeftie mij nog niet gevraagd, dus echt verloofd zijn we nog niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 sep 2006 10:30

Wij zijn op de dag zelf samen een dagje uit geweest. Naar Antwerpen, daar het eea bekeken en lekker gegeten, ringen gewisseld. in de week erna hebben we kaartjes verstuurd dat we verloofd waren en dat was tegelijkertijd een uitnodiging voor een feestje ruim een maand later. Het feestje hielden we in een cafeetje (daar draaide ik weleens bardienst). Mijn broer en een vriend verzorgden de drankjes en de hapjes, de taart mochten mensen zelf van de schaal halen.
Ik vond beide dagen reuze gezellig.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 okt 2006 17:13

Verloven in de sneeuw, op vakantie met Refoweb, kaartje gestuurd met: Wij zijn verloofd en een middag/avond bij mij thuis gehouden om het te vieren met alleen onze twee gezinnen. Lekker close en erg gezellig...

(Enne die kado's krijg je toch wel hoor, als je alleen een kaartje stuurt :wink: )

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mei 2008 20:16

Wij hebben het samen gevierd en verder enkel kaartjes gestuurd.
Dit is ons kaartje:

Afbeelding
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mei 2008 20:21

Gefeliciteerd dan :D

Wij zijn uiteindelijk niet verloofd. Vonden het achteraf allebei niet nodig. We trouwden toen we 2 jaar verkering hadden, dus het had geen meerwaarde. Soms vind ik het wel leuk als mensen heel lang verkering hebben, dat het een soort vervolg stap is, en dan nog een tijd en dan trouwen. Al vind ik het vieren nog steeds niet leuk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2008 20:21

gefeliciteerd!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mei 2008 20:25

MissF schreef:Gefeliciteerd dan :D

Wij zijn uiteindelijk niet verloofd. Vonden het achteraf allebei niet nodig. We trouwden toen we 2 jaar verkering hadden, dus het had geen meerwaarde. Soms vind ik het wel leuk als mensen heel lang verkering hebben, dat het een soort vervolg stap is, en dan nog een tijd en dan trouwen. Al vind ik het vieren nog steeds niet leuk.

Zo doen wij het dus ook. We hebben precies 2 jaar en 3 maanden verkering en zijn vandaag verloofd. Nu gaan we weer verder kijken wanneer wij de volgende stap gaan zetten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mei 2008 20:37

gefeliciteerd zeg!!!!!! :mrgreen: wij hebben alleen onze ondertrouw gevierd.... mijn fam. kwam naar mijn schoonouders' huis toe ook omdat wij daar gewoon toevallig waren. En m'n zwager was er.. voor de rest ook niemand omdat iedereen toen moest werken (doordeweeks) en we hebben het ook niet echt overgedaan....

onze verloving hebben we stilletjes gevierd (we zijn uit eten geweest) en voor de rest ook niet bekend gemaakt. De halve wereld weet niet eens dat we officieel verloofd waren :wink: trouwdatum was toen al bekend dus ze wisten wel dat we gingen trouwen....... Maar verder dus niets aan gedaan.. Cadeau's kregen we een paar maanden later op onze trouwdag dus... :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 mei 2008 20:37

Gefeliciteerd 8>)!! Erg mooi kaartje :lol:!
Wat de toekomst brengen moge........

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 mei 2008 20:49

Gefeliciteerd Gerdien en Erik! 8>)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mei 2008 20:49

Dank je wel!

Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat met zo'n kaartje. Onze eigen ringen staan op de foto.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2008 20:53

Gefeliciteerd hoor!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mei 2008 20:56

Gerdien B. schreef:Dank je wel!

Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat met zo'n kaartje. Onze eigen ringen staan op de foto.
Kijk, dat is mooi :wink: Mooie ringen btw!! Ik wilde onze eigen trouwkaart ontwerpen en naar een bekende in de Kerk sturen, helaas duurde dat allemaal erg lang, uiteindelijk hebben we een 'standaard' kaart gedaan die in zo'n boek stond.. Vond ik achteraf wel heel jammer, een eigen kaartje vind ik ook heel mooi en apart.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 mei 2008 21:15

Een rol pritstift en een tuintafel onder een parasol zijn voldoende :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”