Meditatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 30 sep 2006 20:06

Jij wilt wellicht alleen de vorm van de Eeuwige dienen waar je je aan vast klampt waarbij je misschien ontkent dat er ook andere vormen van de Eeuwige bestaan. Met mediatie kun je juist proberen voorbij alle vormen te komen.

Voor mij is het natuurlijk makkelijk, ik geloof helemaal niet in machten of krachten, dus ook niet dat er 1 specifieke macht of kracht is die goed zou zijn ten koste van de anderen

Dat zit hem nou net in de keuze.
Ik zou ook niet durven beweren dat jouw vorm van geloven makkelijker is. Misschien wel verwarrender.....
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 sep 2006 22:12

Jij wilt wellicht alleen de vorm van de Eeuwige dienen waar je je aan vast klampt waarbij je misschien ontkent dat er ook andere vormen van de Eeuwige bestaan.

Hoe bedoel je dat Mrsokkie?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 okt 2006 12:18

salty schreef:Ik zou ook niet durven beweren dat jouw vorm van geloven makkelijker is. Misschien wel verwarrender.....

Hoe zo dat dan?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 okt 2006 12:21

Yael schreef:
Jij wilt wellicht alleen de vorm van de Eeuwige dienen waar je je aan vast klampt waarbij je misschien ontkent dat er ook andere vormen van de Eeuwige bestaan.

Hoe bedoel je dat Mrsokkie?

Ik bedoel precies wat ik zeg: dat er misschien te veel wordt vastgeklampt aan een bepaalde vorm van God, terwijl God de categorie van vormen overstijgt. Maar het menselijk intellect heeft vormen nodig; hokjes om de dingen die het ervaart in te stoppen. Meditatie kan juist helpen inzicht te krijgen in het gebied voorbij dat van de vormen en hokjes.

Terug naar “Archief”