Help! We moeten een stukje maken!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 aug 2006 14:02

tweetietwee schreef:
Funlover schreef:
tweetietwee schreef:het gaafste bruiloftliedje was bij ons op de wijs van The Lion Sleeps Tonight - Helmut Lotti uit the Lion King. (google google)

Dat lied is idd vrij bekend, maar ik vind hem ook super afgezaagd aan het worden. Bij ons op werkweek werd hij gebruikt bij 6 van de 10 presentaties....!

maar bij ons was het een speciale canon-versie... en hele speciale ritme apparatuur....

Cool! ;)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 21 aug 2006 14:59

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Hehe, dat is iid leuk Jeronimuz :)

Op de bruiloft van mn zus en zwager, zongen een stel vrienden een steengoede, zelfverzonnen tekst op de wijs van Als Het Vuur Gedoofd Is, van Acda en Munnik. Geweldig :D

Dat is wel mooi idd, alleen voor de keuze van zo'n melodie ipv 'Toen onze mop een mopje was', 'Piet Hein' of 'Heb je even voor mij' scoor je wat mij betreft al 10 bonuspunten. :)

En het was ook nog is vijfstemmig! Echt gaaf!

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 21 aug 2006 15:11

Ter plekke een brallied bouwen en instuderen. Dat hebben we de laatste keer gedaan. Oké, niet iedereen kon er om lachen maar wij wel :)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 21 aug 2006 15:12

tinos schreef:Ter plekke een brallied bouwen en instuderen. Dat hebben we de laatste keer gedaan. Oké, niet iedereen kon er om lachen maar wij wel :)

maar het gaat erom dat het bruidspaar erom moet lachen.......

*heeft letterlijk gesnikt van het lachen op haar bruiloft*

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 21 aug 2006 15:13

Ben ik met je eens. Dat lukte dan ook wel aardig. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2006 15:24

foto's van vroeger zijn altijd leuk... ook voor alle gasten!
Weet je wel zeker dat het bruidspaar stukjes leuk vindt? Voor mij hoeft het niet zo, ik verwacht eerlijk gezegd geen stukjes bij ons.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 aug 2006 15:26

Als ik een lied moet maken op mijn zusje haar lievelingslied, dan wordt het een nummer van Jantje Smit :?
Echt fijne nummers vind ik dat persoonlijk niet.

@Rafaell... dan geef ik jou wel een ander adres op :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 aug 2006 15:27

Lalage schreef:foto's van vroeger zijn altijd leuk... ook voor alle gasten!
Weet je wel zeker dat het bruidspaar stukjes leuk vindt? Voor mij hoeft het niet zo, ik verwacht eerlijk gezegd geen stukjes bij ons.

Ja, we weten zeker dat ze stukjes waarderen! Anders zouden we het niet doen. Niets is zo irritant als dat ze op jouw trouwdag dingen gaan doen die je niet leuk vindt! Wij doen trouwens een stukje tussen twee gangen door tijdens het diner, lekker besloten, dan val je niet iedereen "lastig" ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 21 aug 2006 15:29

rosalie83 schreef:

Ja, we weten zeker dat ze stukjes waarderen! Anders zouden we het niet doen. Niets is zo irritant als dat ze op jouw trouwdag dingen gaan doen die je niet leuk vindt! Wij doen trouwens een stukje tussen twee gangen door tijdens het diner, lekker besloten, dan val je niet iedereen "lastig" ;)

dan zou ik het niet te lang laten duren, anders wordt alles koud....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 aug 2006 16:22

Hebben wij nu 2 keer gedaan. Was telkens een groot succes. Bij elke foto in het kort iets leuks vertellen. Soms zelfs niets als de foto voor zichzelf sprak.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 21 aug 2006 17:38

Toch kunnen 'foto's van vroeger' na zo'n 4 vergelijkbare 'stukjes' behoorlijk gaan vervelen, weet ik uit ervaring. Ik vermoed dat zelfs de bruidegom en bruid dat niet meer grappig vonden. Hetzelfde gaat op voor "hoe goed kent de bruid de bruidegom" en andersom, met uiterst flauwe vragen over het persoonlijk leven van beiden. Dus peil eerst even of iemand anders iets vergelijkbaars gaat doen, voor je iets besluit 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 aug 2006 17:46

Maak je een powerpoint presentatie met foto's van vroeger, kunnen mensen naar kijken als ze zin hebben (dat deden ze bij ons, vond het erg leuk!)

Hebben ze niet iets waar je ze ook plezier mee doet, bijvoorbeeld iets wat ze lekker vinden? (bij ons hadden ze allemaal kleine flesjes met alcoholische dranken gevraagt en dmv een gedicht aan ons gegeven, erg leuk en lekker :wink: mag het nu alleen niet meer opdrinken :cry: :P )

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 aug 2006 20:10

Gershwin schreef:Toch kunnen 'foto's van vroeger' na zo'n 4 vergelijkbare 'stukjes' behoorlijk gaan vervelen, weet ik uit ervaring. Ik vermoed dat zelfs de bruidegom en bruid dat niet meer grappig vonden. Hetzelfde gaat op voor "hoe goed kent de bruid de bruidegom" en andersom, met uiterst flauwe vragen over het persoonlijk leven van beiden. Dus peil eerst even of iemand anders iets vergelijkbaars gaat doen, voor je iets besluit 8)

Wij hadden als voordeel dat we wisten wat er op die bruiloft voor stukjes gedaan werden. We waren beide keren ceremoniemeesters. Dus maar 1 keer foto's uit de oude doos. Wel was er op de bruiloft van mijn zus nog een stukje met foto's maar die was heel anders. Wat die heel leuk hadden gedaan. Ze hadden een heel pak printerpapier aan elkaar (van dat papier met gaatjes aan de zijkant) vol geprint met allemaal onzin. Op enkele vellen wat ze wilden vertellen en eerst zeggen dat je zoveel weet. Pak papier laten zien maar gewoon telkens een heel stuk verder bladeren tot je weer bij een zinnig iets komt.
Als je foto's laat zien moet je wel een beamer regelen.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 21 aug 2006 20:33

Bij mn oudste broer waren mij broertje en ik 7 en 5, dus hebben wij niets gedaan, weet er ook bijna niets meer van.
Bij mijn oudste zus hebben mij broertje en ik een zelfgemaakt gedicht voorgelezen (gemaakt met hulp van mij moeder) We waren toen uhh, 9 en 7. Was echt heel leuk... :) Mijn andere broers en zussen, gingen d'r naspelen op school (ze is juf) Heb pas de film gezien, en je pis bijna in je broek. Als je een paar gekke gasten er bij heb, heb je zo een geniaal stuk.
Bij mn andere broer gingen we alle blunders uit z'n leven naspelen, was een mega succes! :) Wij hadden op het podium al veel lol, de zaal helemaal... Mijn broertje en ik hebben toen ook een gedicht voor gelezen, en boden de cadeau's aan. Ik was helemaal van top tot teen ik het verband ingepakt (mijn broer had altijd pech) en mijn broertje als brandweerman. (hij is brandweergast)
En bij mn zus hebben mijn broertje, zijn broertje en ik, mijn zus nagespeeld op d'r werk. Met mijn broers zussen en vrienden hebben we een lied gemaakt op de wijs van 'Heb je even voor mij' van Frans Bauer, dat was een makkelijke melodie. Daarvoor (voordat we het lied zongen) hadden we een bedscene.

Het is het leukste als je zelf een stukje verzin! Dat is het spontaanst.. :)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2006 21:12

Ik geloof dat ik mijn moeder moet instrueren alle deuren potdicht te houden en de Lonsdalebrigade voor de deur te instrueren alle Rafael-achtigen ter plekke door het riool te spoelen als wij gaan trouwen, Gerdien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”