Moderator: Moderafo's
columbus schreef:ik geloof dat het zgn. 'duizendjarige rijk' al begonnen is na de hemelvaart van Jezus Christus tot de laatste heilsfeiten nl. wederkomst, opstanding uit de doden en het laatste oordeel. de laatste bedeling word het ook wel genoemd.
Lalage schreef:columbus schreef:ik geloof dat het zgn. 'duizendjarige rijk' al begonnen is na de hemelvaart van Jezus Christus tot de laatste heilsfeiten nl. wederkomst, opstanding uit de doden en het laatste oordeel. de laatste bedeling word het ook wel genoemd.
argumenten??
De duivel is nu toch niet gebonden, hij verleidt mensen bij bosjes...
Efeze 4:27: En geeft den duivel geen plaats.
Jak 4:7: Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.
1 Petr 5,8: Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;
Op 2,10: Vrees geen der dingen, die gij lijden zult. Ziet, de duivel zal enigen van ulieden in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt; en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Zijt getrouw tot den dood, en Ik zal u geven de kroon des levens.
Op 12,9 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.
Op 12,12 Hierom bedrijft vreugde, gij hemelen, en gij, die daarin woont! Wee dengenen, die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is tot u afgekomen, en heeft groten toorn, wetende, dat hij een kleinen tijd heeft.
Ef 6,12: Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
Als de duivel na Christus' opstanding gebonden is waarom dan deze waarschuwingen van Paulus?Efeze 4:27: En geeft den duivel geen plaats.
Jak 4:7: Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.
1 Petr 5,8: Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;
Dit is eveneens onzin, als de duivel gebonden zou zijn:Op 2,10: Vrees geen der dingen, die gij lijden zult. Ziet, de duivel zal enigen van ulieden in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt; en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Zijt getrouw tot den dood, en Ik zal u geven de kroon des levens.
Ik denk dat de satan op de aarde geworpen is.Op 12,9 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.
Op 12,12 Hierom bedrijft vreugde, gij hemelen, en gij, die daarin woont! Wee dengenen, die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is tot u afgekomen, en heeft groten toorn, wetende, dat hij een kleinen tijd heeft.
En dit is de realiteit die ook voor Gods kinderen geldt:Ef 6,12: Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
Ik snap niet hoe drs R. van Kooten kan stellen dat de volken niet meer verleid worden. Denk aan de islam, satanskerken, de eeuwenlange verdrukking door de Rooms-Katholieke Kerk enzovoorts. Wie zit er achter dit alles? Een gebonden satan, of een vrije satan die weet dat hij nog maar 'een kleine tijd' heeft?
Als je op online bijbel op het woord 'zielen' zoekt, zie je trouwens vaak dat er gewoon de lichamelijke mensen op aarde mee bedoeld worden.
Mijn conclusie is, dat de duizend jaren nog niet begonnen zijn, omdat de satan nog niet gebonden is. Zijn kop is eraf, maar de verzenen vermorzelt hij nog volop (Gen. 3:15). Er zijn maar liefst 200 miljoen christenen die vervolgd worden!
Jes. 2:4 En Hij zal rechten onder de heidenen, en bestraffen vele volken; en zij zullen hun zwaarden slaan tot spaden, en hun spiesen tot sikkelen; het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen geen oorlog meer leren.
Matt. 19:28: En Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, dat gij, die Mij gevolgd zijt, in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen zal gezeten zijn op den troon Zijner heerlijkheid, dat gij ook zult zitten op twaalf tronen, oordelende de twaalf geslachten Israëls.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten