Bang voor initimiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 07 aug 2006 18:48

Wat bedoel je: "Zodat je jezelf niet nog eens pijn zal doen"

Waar zou ik mezelf pijn mee doen? Met dat ik afkap zodra het er op aankomt doe ik mezelf geen pijn hoor... Alleen snap ik niet waarom ik er op afkap... Maar dat is een ander verhaal dat ik liever voor mezelf hou, dat weten alleen sommige mensen..
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 07 aug 2006 18:56

[quote="Bertus87"]Wat bedoel je: "Zodat je jezelf niet nog eens pijn zal doen"

DIT :
"Ik weet of ik dat zal doen.. Ik was van plan om samen met iemand weg te gaan, maar dat ging helemaal mis, en dat doet me nog pijn." [quote]

jij schreef dat je zelf pijn had doordat het weer mis ging! het gaat niet om het contact wat verbroken is, maar om het feit dat het weer mis ging! of begrijp ik je verkeerd? het is niet prettig om je zelf pijn te doen, lijkt mij! voorkomen is beter dan genezen, toch? werk er aan.. zodat het de volgende keer wel goed gaat! ik weet zeker dat je het kan, bertus! waar een wil is is een weg!
hou moed!!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 07 aug 2006 19:11

marilyn schreef:jij schreef dat je zelf pijn had doordat het weer mis ging!, het is niet prettig om je zelf pijn te doen, lijkt mij!

Het GING mis jah, maar wie zegt dat ik mezelf pijn deed, en lees deze zin maar eens goed. Wie zegt dat ik dat deed...?? :shock:

marilyn schreef:voorkomen is beter dan genezen, toch?

Je hebt helemaal gelijk Marilyn, voorkomen is inderdaad beter dan genezen.... Ik vind het een mooi spreekwoord....

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 aug 2006 19:15

Ik heb ooit geleerd om mezelf één vraag te stellen als ik ergens heel erg tegen op zag:

Wat is het ergste wat je kan gebeuren als je iets doet???

Die vraag stel ik me nog steeds als ik iets niet durf of sow

In jouw geval is het ergste als je afzegt, dat je je steeds blijft afvragen wat er had kunenn gebueren, hoe ze is , hoe ze er uit ziet én dat je nooit zult wten of het wat had kunnen worden...

Het ergstye wat er kan gebeuren als je haar gaat ontmoeten is dat je een paar flaters slaat en dan gelijk erbij zegt: sorry ik ben een beetje een enorme kluns. Ze kan hooguit weglopen (gebeurt echt niet) maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Zet ff je verstand op nul en zie het als een uitdaging. Laat je verrassen. Niks moet, zelfs aanraken niet.

Blijf gewoon heel dicht bij jezelf, wees eerlijk en speel geen toneel. Laat gewoon zien wie je bent... En moet ze die niet: dikke pech...

Maar als ik zo je dingetjes lees, valt dat waarschijnlijk enorm mee...

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 07 aug 2006 19:18

Wat bedoel je daarmee, als ik zo je dingetjes lees valt het wel mee... ik ga toch niet alles vertellen hier wat er vroeger gebeurt is...

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 07 aug 2006 19:33

bertuz..
je bedoeld dat je nu veel pijn voorkwam?
ik denk niet dat je dat helemaal kan weten.. voordat je die vriendin gezien heb, voordat je ze kent (want het komt over als.. dat je haar niet echt heel goed kent) ! misschien zou ze jou juist kunnen helpen!

maar dat is niet het belangrijkste, je over je verleden heen kunnen stappen! maar het lijkt of dat aan je blijft plakken, en je het niet van je af krijgt.. laat andere het dan van je af trekken.. misschien ontstaan er dan wonden, die littekens worden.. maar je verdere leven zal er waarschijnlijk een stuk makkelijker uit zien! je kan er mee leven, je accepteer het als een fout .. die je niet kan herstellen.. maar dat er ondanks die fout toch een toekomst voor je is!!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 07 aug 2006 19:57

Zullen we maar stoppen met het praten in het onbekende.... het gaat de heel andere kant uit, wat ik eigenlijk bedoel.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 08 aug 2006 10:15

Tja, eigenlijk maakt het uiteindelijk ook helemaal niks uit, of je nou dat glas cola laat vallen of dat je iets doms doet. Maar vaak schuif ik dingen van de tafel af vanwege de angst voor het negatieve, vaak gaat het negatieve voor bij mij. En als ik dan uiteindelijk heb besloten om het toch te doen, dan moet het ook gelijk goed gaan. Bijvoorbeeld ik heb besloten om in Frankrijk de Tourmalet met de fiets te beklimmen, eerst dacht ik dat kan ik toch niet en dat lukt niet, straks val ik. Maar toch uiteindelijk gedaan, maar het lukte niet. Toen was ik heel kwaad op mezelf. Als ik uiteindelijk toch iets wil, dan wil ik ook gelijk presteren.

Terug naar “Archief”