Berichtdoor miep19 » 02 apr 2003 14:39
Er staat geloof ik nergens letterlijk bid en werk, maar er zijn wel heel veel teksten waaruit je kunt opmaken dat je actief bezig moet zijn met God en zijn gebod. Zoekt en gij zult vinden, Bid en het zal u gegeven worden, Klopt en u zal worden opengedaan.
Ik geloof dat als jij God zoekt, Hij zal antwoorden. Je moet niet rustig gaan zitten en afwachten, zoek Hem. Het is waar dat je door genade een kind van Hem zal worden en door Zijn werk in jou, maar dat wil niet zeggen dat je hier maar rustig gaat zitten. Nee je moet actief bezig zijn.
De mens is van nature niet bereid om God te gehoorzamen, maar toch moeten we Hem zoeken. De bekering kan lang duren, kan kort duren, maar bij ieder mens gaat het anders. Kijk daarom niet naar andere verhalen van mensen die bekeerd zijn, want misschien is het bij jou niet zo gegaan. Hier komt alleen twijfel van.
Ik denk dat de wedergeboorte is dan wanneer God helemaal in je hart is gekomen, wanneer je je helemaal aan God kan geven en alleen uit Zijn hand het goede verwacht. Maar bekering is iets wat je dagelijks nodig is. Zelfs als kind van God zondig je dagelijks, daarom moet je dagelijks weer om vergeving vragen.