Drie nieuwe studenten voor GG

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jun 2006 18:04

Evelien schreef:precies.

Hoevaak is het voor kinderen moeilijk te behappen?

Zo heb ik fijne ervaringen met ds. C. Neele, die in zijn preken ook vaak kinderen erbij betrekt. En dan wat er vandaag de dag speelt.

Ds C. Neele is directeur geweest toen ik nog op de basisschool zat. Kheb nog een foto dat ie mij op schoot heeft, op kraamvisite :wink: Maar goed...Kbegrijp idd dat hij de kinderen er goed bij betrekt. Maar hij kan ook errug driftig zijn hoor...Tijdens een geschiedenis les heeft ie een keer een gat in het bord geslagen wegens zn woede :shock: :lol:
Ds. W.J. Karels is ook mijn directeur geweest.

De nieuwe studenten krijgen idd grotendeels van de opleiding betaald door de kerk. De nieuwe student Mulder, is een schoonzoon van onze ouderling, dus ik ken em wel ;)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2006 08:48

Dippie schreef:
Evelien schreef:precies.

Hoevaak is het voor kinderen moeilijk te behappen?

Zo heb ik fijne ervaringen met ds. C. Neele, die in zijn preken ook vaak kinderen erbij betrekt. En dan wat er vandaag de dag speelt.

Ds C. Neele is directeur geweest toen ik nog op de basisschool zat. Kheb nog een foto dat ie mij op schoot heeft, op kraamvisite :wink: Maar goed...Kbegrijp idd dat hij de kinderen er goed bij betrekt. Maar hij kan ook errug driftig zijn hoor...Tijdens een geschiedenis les heeft ie een keer een gat in het bord geslagen wegens zn woede :shock: :lol:
Ds. W.J. Karels is ook mijn directeur geweest.

De nieuwe studenten krijgen idd grotendeels van de opleiding betaald door de kerk. De nieuwe student Mulder, is een schoonzoon van onze ouderling, dus ik ken em wel ;)

dat was tijdens een les? niet tijdens een preek toch!?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jun 2006 14:08

gefeli!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 18 jun 2006 18:13

Daphne schreef:
Othello schreef:Voordat ze mogen 'proponeren' (ofwel preken 8)) duurt het nog wel een jaar of wat. Volgens mij gebeurt dat pas vanaf het tweede jaar.

Ja, idd, in het tweede jaar krijgen de studenten een 'proponentsbevoegdheid'. 8)

Binnen de PKN krijgen studenten meestal pas na 5 jaar studie hun preekbevoegdheid.....
Blijkbaar is daar wat meer studie nodig om het Evangelie goed te kunnen vertolken.....
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jun 2006 18:13

hamlap schreef:
Daphne schreef:
Othello schreef:Voordat ze mogen 'proponeren' (ofwel preken 8)) duurt het nog wel een jaar of wat. Volgens mij gebeurt dat pas vanaf het tweede jaar.

Ja, idd, in het tweede jaar krijgen de studenten een 'proponentsbevoegdheid'. 8)

Binnen de PKN krijgen studenten meestal pas na 5 jaar studie hun preekbevoegdheid.....
Blijkbaar is daar wat meer studie nodig om het Evangelie goed te kunnen vertolken.....

Er zijn immers genoeg predikanten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 19 jun 2006 22:03

hamlap schreef:
Daphne schreef:

Of ze zijn wat minder begaafd... :wink:

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 19 jun 2006 22:08

Markie schreef:
hamlap schreef:Binnen de PKN krijgen studenten meestal pas na 5 jaar studie hun preekbevoegdheid.....

Of ze zijn wat minder begaafd... :wink:

yahoooo
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 04 jul 2006 20:26

ik ben blij voor jullie :D (gergemmers)

de/een zoon van meneer ijsselstijn heeft vorig jaar bij mij in de klas gezeten en is een erg gave gozer. Wát ik over de vader gehoord heb is ook erg positief :D Het lijkt mij dat jullie een gave dominee binnengesleept hebben :D (en die anderen mss ook wel, ik ken ze neit)
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

PeterD

Berichtdoor PeterD » 04 jul 2006 20:51

fem schreef:Het lijkt mij dat jullie een gave dominee binnengesleept hebben :D (en die anderen mss ook wel, ik ken ze neit)

Zouden wij ze binnengesleept hebben? Of zouden ze naar binnen gejaagd zijn door Iemand?

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 04 jul 2006 20:55

sjonge jonge, dat is een manier van spreken misschien toch wel. Noem het een soort grapje.

sorry maar ik moet hier altijd zo verschrikkelijk opletten dat ik alles precies netjes voor niemand aanstootgevend formuleer, ik word er een beetje ziek van. Doe relaxt.

edit: agja, mss is het wel goed voor mij, iemand die gewend is precies te zeggen wat ze denkt.
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 jul 2006 10:30

PeterD schreef:
fem schreef:Het lijkt mij dat jullie een gave dominee binnengesleept hebben :D (en die anderen mss ook wel, ik ken ze neit)

Zouden wij ze binnengesleept hebben? Of zouden ze naar binnen gejaagd zijn door Iemand?

:roll: Nou nou..die laatste zin vind ik wel erg cru :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2006 11:07

PeterD schreef:

Puuhh....
Wij hadden een dominee beroepen, en wilden allemaal zoooo suuupergraag dattie zou komen, en hebben hem gewoon 'bestookt' met mailtjes en telefoontjes.
Van heel veel gezinnen en clubs/verenigingen zijn er mailtjes naar hem gegaan.
Ook is er contact opgenomen met zijn kinderen, om hen iets over Rhenen te vertellen enzo.

En dan kun je wel blijven denken: ach, het is toch God die het moet doen...En dat is ook wel zo, maar toch heeft dit blijkbaar geholpen, want hij vond het erg belangrijk om te zien hoe de gemeente met dit beroep omging, zoals hij zelf zei. En dat hebben we door al die mails en telefoontjes laten zien :)

Dus een beetje binnenslepen speelt wel mee hoor :P
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

PeterD

Berichtdoor PeterD » 05 jul 2006 11:25

MissF schreef:
PeterD schreef:

Puuhh....
Wij hadden een dominee beroepen, en wilden allemaal zoooo suuupergraag dattie zou komen, en hebben hem gewoon 'bestookt' met mailtjes en telefoontjes.
Ook is er contact opgenomen met zijn kinderen, om hen iets over Rhenen te vertellen enzo.

En dan kun je wel blijven denken: ach, het is toch God die het moet doen...En dat is ook wel zo, maar toch heeft dit blijkbaar geholpen, want hij vond het erg belangrijk om te zien hoe de gemeente met dit beroep omging, zoals hij zelf zei. En dat hebben we door al die mails en telefoontjes laten zien :)

Misschien je wat meer verdiepen in deze materie en dan een reactie geven? Een predikant beroepen werkt iets anders dan een student aannemen...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 jul 2006 11:59

Laten we nou ens niet op elk slakje zout leggen...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2006 15:53

PeterD schreef:
MissF schreef:
PeterD schreef:

Puuhh....

Misschien je wat meer verdiepen in deze materie en dan een reactie geven? Een predikant beroepen werkt iets anders dan een student aannemen...

Je reageert wel een beetje vijandig hoor...zo bedoelde ik het niet bepaald.
Ik wilde alleen maar aangeven: het is en blijft ook mensenwerk, dit soort dingen..
Of is dat anders in Gergem? :roll:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”