Mag je een allochtone vriendin hebben?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 apr 2004 15:04

Aragorn schreef:Maar zij kan zich best vrijgevochten hebben van de opvattingen van haar vader en daar dus niet meer naar luisteren. En aangezien ik toch niet val op types die vanzelfsprekend naar hun vader luisteren, is dat gevaar voor mij niet zo aanwezig... :mrgreen:

Ja, maar weet je wat er gebeurt als je als moslimmeisje niet naar je vader luistert, en je vader merkt dat? Dan krijg je slaag, en je krijgt huisarrest, of misschien mag je niet meer naar school, of je wordt uitgehuwelijkt aan een neef.
Het is niet zoals bij ons, dat als je niet naar je vader luistert, dat je gewoon straf krijgt, en desnoods weg kan lopen..... het is echt anders, ze staan veel meer onder druk van vader, broers, neven en ooms. Die letten ook op die meisjes. Het is echt niet makkelijk, hoor.

Als je je vrijgevochten hebt, wat soms wel voorkomt, wordt je verbannen door je familie, en dan mag je ook je moeder niet meer zien, die er vaak niks aan kan doen, en veel verdriet heeft.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 apr 2004 22:39

Ik geloof in liefde. En op dit moment vind ik het heel moeilijk om te geloven in God, liefdevolle Vader. Ik geloof in een soort mist. Zou het meisje welke ik liefheb en welke ik adoreer mij nu moeten afkappen? Zou zij mij moeten 'dumpen' omdat ik haar geloof momenteel niet kan delen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2004 23:15

Mariamagdalena schreef:
Aragorn schreef:Maar zij kan zich best vrijgevochten hebben van de opvattingen van haar vader en daar dus niet meer naar luisteren. En aangezien ik toch niet val op types die vanzelfsprekend naar hun vader luisteren, is dat gevaar voor mij niet zo aanwezig... :mrgreen:

Ja, maar weet je wat er gebeurt als je als moslimmeisje niet naar je vader luistert, en je vader merkt dat? Dan krijg je slaag, en je krijgt huisarrest, of misschien mag je niet meer naar school, of je wordt uitgehuwelijkt aan een neef.
Het is niet zoals bij ons, dat als je niet naar je vader luistert, dat je gewoon straf krijgt, en desnoods weg kan lopen..... het is echt anders, ze staan veel meer onder druk van vader, broers, neven en ooms. Die letten ook op die meisjes. Het is echt niet makkelijk, hoor.

Als je je vrijgevochten hebt, wat soms wel voorkomt, wordt je verbannen door je familie, en dan mag je ook je moeder niet meer zien, die er vaak niks aan kan doen, en veel verdriet heeft.

Maar als ze zelf afstand van die middeleeuwse principes en praktijken genomen heeft zou ik daar minder problemen mee hebben. Als je maar samen op 1 lijn zit, dan kun je er samen voor gaan!

En kurtyo, dat is wel lastig ja. Iemand die echt heilig van haar geloof overtuigt is zal het heel moeilijk vinden om met iemand te hebben die daar niet zo van overtuigt is. En dat is weer moeilijk te begrijpen/accepteren door iemand die zelf heel erg dat geloof relativeert en niet echt weet wattie moet geloven. (had ik met m'n vriendin ook wel een beetje.. :oops: )

Ik weet niet of zij dan zou moeten zeggen: doei. Zelf zou je het nooit doen, omdat je zelf alle opties openlaat. Maar de ander wil haar leven toch ook weer niet delen met iemand die niet haar geloof zou delen.. hm, lastig, moeilijk, vaag... :roll: :?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 09 apr 2004 23:20

Tja. Lastig, moeilijk en vaag zijn de laatste tijd wel sleutelwoorden. En dan heeft het nog niet eens met mijn geloofsleven te maken. (Waarvan ik overigens hoop dat het toch wel ooit wat duidelijker wordt)...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 apr 2004 12:15

Het is gewoon niet erg realistisch. Welk turks of marrokaans meisje mag met een hollandse jongen thuiskomen?
Bijna niemand! En als het wel al kan, moet hij moslim worden en heel goed met haar vader op kunnen schieten.
Jongens mogen zelf weten met wie ze trouwen, hoewel ze ook problemem krijgen als ze met een nederlands meisje thuiskomen, maar ze kunnen hun wil doorzetten, maar voor een meisje is dat haast ondenkbaar.
Ik ken 1 marrokaanse vrouw die met een hollandse man is getrouwt, daardoor moest ze van huis weglopen en ze is een schande voor haar familie. Haar broer rijdt haar zo voorbij in zijn auto, en haar moeder en zusjes mag ze niet meer zien. Voor haar vader is ze dood. Andere marokkanse vrouwen op de flat zeggen haar geen gedag omdat ze een schande is. Tot overmaat van ramp heeft ze ook nog 2 kindertjes van deze man. Niemand begrijpt haar, behalve ik, omdat ik de moslimcultuur ken.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 apr 2004 12:33

Yeah, jij bent de enige die haar snapt. Want jij weet veel van de moslimcultuur af. Maar jij weet sowieso veel toch?

Het gaat er namelijk niet om of het 'verstandig' is. Het gaat erom of het mag. En op den duur ging de discussie over christelijk en niet-christelijk. En daar maak ik me drukker om. *zie vorige twee postings*

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2004 14:07

Mariamagdalena schreef:Het is gewoon niet erg realistisch. Welk turks of marrokaans meisje mag met een hollandse jongen thuiskomen?
Bijna niemand! En als het wel al kan, moet hij moslim worden en heel goed met haar vader op kunnen schieten.
Jongens mogen zelf weten met wie ze trouwen, hoewel ze ook problemem krijgen als ze met een nederlands meisje thuiskomen, maar ze kunnen hun wil doorzetten, maar voor een meisje is dat haast ondenkbaar.
Ik ken 1 marrokaanse vrouw die met een hollandse man is getrouwt, daardoor moest ze van huis weglopen en ze is een schande voor haar familie. Haar broer rijdt haar zo voorbij in zijn auto, en haar moeder en zusjes mag ze niet meer zien. Voor haar vader is ze dood. Andere marokkanse vrouwen op de flat zeggen haar geen gedag omdat ze een schande is. Tot overmaat van ramp heeft ze ook nog 2 kindertjes van deze man. Niemand begrijpt haar, behalve ik, omdat ik de moslimcultuur ken.

In dat geval zou mijn schoonfamilie ook dood voor mij zijn (en hopelijk ook voor haar) en kunnen ze allemaal terug naar de middeleeuwen met hun idiote ideeen. Wat boeit mij het of een paar marokkaanse vrouwen mij een schande vinden, als je weet dat dat alleen maar voortkomt uit hun eigen bekrompenheid? (Of zouden ze jaloers zijn, dat zij wel onder de plak zitten bij hun eigen islamitische marokkaanse man, waar ze zo blij mee zijn.... :roll: )

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 28 apr 2004 20:36

Hey,
ik vind het zo'n naar gezicht een "buitenlander" met een nederlandse vrouw aan z'n arm. Of andersom.
Maar dit is mijn mening.
Mzzl,
Petrus
Niet jezelf presenteren, maar Jezus reflecteren!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 apr 2004 15:46

what the heck? Beetje onzinnig

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 apr 2004 15:49

Ik denk dat waar ware liefde, God is. Dus waarom niet?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jo
Verkenner
Verkenner

naar????

Berichtdoor jo » 30 apr 2004 11:34

Petrus schreef:Hey,
ik vind het zo'n naar gezicht een "buitenlander" met een nederlandse vrouw aan z'n arm. Of andersom.
Maar dit is mijn mening.
Mzzl,
Petrus
    Waarom nu weer naar? 'k Zou niet weten waarom... Het zijn toch net zulke mensen als wij? M'n nichje heeft twee geadopteerde jongetjes uit columbia, pracht kinderen zijn het! Als mijn nicht jou bericht zou lezen, dan zou dat voor haar wel heel erg kwetsend ziijn, trouwens zeker ook voor diegenen die zelf geadopteerd zijn. Ik ken een man (bij ons uit het dorp) die met een negroide vrouw is getrouwd, 't is een leuk stel, een hele mooie vrouw en prachtige kindertjes. Wat maakt dat nu uit? 'k Zou het zelf wel belangrijk vinden, dat diegene waar je een relatie mee aan gaat wel christen is. :P Wat voor kleur iemand heeft is toch niet belangrijk? Het gaat toch om de liefde die je voor iemand voelt?

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 14:02

Eyzz :P idd het maakt niet uit met je wie je verkering heeft, iedereen is tog hetzelfde vind ik... Als je maar van elkaar houdt daar gaat het om. Wij mensen moet elkaar leren te respecteren :!: , dan is het ook niet raar als je met een allochtoon een relatie hebt. grtz :wink:
Respect 4-all

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mei 2004 14:13

kurtyo schreef:Yeah, jij bent de enige die haar snapt. Want jij weet veel van de moslimcultuur af. Maar jij weet sowieso veel toch?

Ik heb 6 jaar in Jordanie gewoond, en dat is een moslimland, en ik heb daar op een meisjesschool gezeten, welliswaar een internationale school voor de rijken, maar toch. Ik had ook een hoofddoek om, ook al was ik geen moslim.
En als je daar woont, dan bekijk je het allemaal anders hoor, en ik weet idd veel van de moslimcultuur af. Buiten dat, heb ik ook het geluk gehad dat ik veel heb gereisd, en niet als toerist, maar voor werk.
Bovendien ben ik oud, en hoe ouwer je wordt, hoe meer je meemaakt, zo gaat dat nou eenmaal. Als je tenminste van achter de geraniums vandaan komt.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 mei 2004 14:15

Ach what ever. Je doet maar wat je niet laten kunt. Je weet het alleen soms een beetje te goed, dat is jammer.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mei 2004 14:17

kurtyo schreef:Ach what ever. Je doet maar wat je niet laten kunt. Je weet het alleen soms een beetje te goed, dat is jammer.

Waar slaat dat nou weer op??????????
Jij hebt toch ook je eigen mening en ervaringen, daar ga ik toch ook niet over f*cken?

Terug naar “Archief”