Gershwin schreef:Misschien gaat hij wel evangeliserenoftewel: persoonlijk navragen lijkt me in elk geval een pré.
Uiteraard moet je wel zeker ervan zijn inderdaad

Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Misschien gaat hij wel evangeliserenoftewel: persoonlijk navragen lijkt me in elk geval een pré.
Marnix schreef:Wullimpie schreef:André schreef:Ja ik durf de kerkraad en de predikant daarvan op de hoogte te stellen, omdat een 1 op 1 gesprek niet mogelijk was in mijn situatie.Wullimpie schreef:Mee eens, maar laten we eerlijk zijn, durf jij dat?
We hebben het er dan wel over dat je dat dus tijdens de dienst doet, dus dat je iemand leterlijk van de tafel verwijdert.
Ik vind het nog al wat.
Als je de avond van te voren iemand een of andere ernstige zonde bewust ziet doen... en je weet dat die persoon altijd aan het avondmaal gaat. Kan je daar ook van tevoren al wat aan doen, dat hoeft niet tijdens de dienst. Je kan hem voor de dienst begint aanspreken en als hij niet wil luisteren kan je ook nog voor die tijd bij de kerkraad komen.
Marnix schreef:Gershwin schreef:Misschien gaat hij wel evangeliserenoftewel: persoonlijk navragen lijkt me in elk geval een pré.
Uiteraard moet je wel zeker ervan zijn inderdaad
Raido schreef:Jesaja 66:3
3 Wie een os slacht, slaat een man; wie een lam offert, breekt een hond den hals; wie spijsoffer offert, is als die zwijnenbloed offert; wie wierook brandt ten gedenkoffer, is als die een afgod zegent. Dezen verkiezen ook hun wegen, en hun ziel heeft lust aan hun verfoeiselen.
Niet relevant in mijn optiek. Het gaat min of meer weer over het offeren zonder liefde, dode traditie.
Raido schreef:Jeremia 7:21-23
21 Zo zegt de HEERE der heirscharen, de God Israëls: Doet uw brandofferen tot uw slachtofferen, en eet vlees.
22 Want Ik heb met uw vaderen, ten dage als Ik hen uit Egypteland uitvoerde, niet gesproken, noch hun geboden van zaken des brandoffers of slachtoffers.
23 Maar deze zaak heb Ik hun geboden, zeggende: Hoort naar Mijn stem, zo zal Ik u tot een God zijn, en gij zult Mij tot een volk zijn; en wandelt in al den weg, dien Ik u gebieden zal, opdat het u welga.
Idem
Raido schreef:Wat ik geen enkele tekst lees is dat God, als er een zondig mens aan gaat boos wordt op de hele kerk/gemeente. Ik kan er hooguit inkomen dat als er mensen aan gaan en de tucht wordt niet gebruikt dat de kerk dan in verval raakt en zonde, dat zou je kunnen zien als Gods toorn.. Maar dan zou ik er toch wel een wat andere antwoord voor kunnen maken, in plaats van God toorn..
Raido schreef:Hoe denken jullie over dit antwoord? En dan vooral over de toorn van God over de hele gemeente..
Wullimpie schreef:Marnix schreef:Wullimpie schreef:André schreef:Ja ik durf de kerkraad en de predikant daarvan op de hoogte te stellen, omdat een 1 op 1 gesprek niet mogelijk was in mijn situatie.Wullimpie schreef:Mee eens, maar laten we eerlijk zijn, durf jij dat?
We hebben het er dan wel over dat je dat dus tijdens de dienst doet, dus dat je iemand leterlijk van de tafel verwijdert.
Ik vind het nog al wat.
Als je de avond van te voren iemand een of andere ernstige zonde bewust ziet doen... en je weet dat die persoon altijd aan het avondmaal gaat. Kan je daar ook van tevoren al wat aan doen, dat hoeft niet tijdens de dienst. Je kan hem voor de dienst begint aanspreken en als hij niet wil luisteren kan je ook nog voor die tijd bij de kerkraad komen.
Natuurlijk, dat verdient altijd de voorkeur.
Waar het mij om ging was even te benadrukken dat de praktijk soms wat moelilijker ligt dan de theorie.
Ook voor bijvoorbeeld de tafelwachten lijkt het me erg moeilijk om iemand weg te sturen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten