[quote="Gershwin"]Alle voors en tegens zijn op dit forum ooit al gezegd, denk ik. Het laatst-gesloten topic heeft als een van de laatste posts iets in de lijn van: uiteindelijk blijft het een gewetens-kwestie. En daar ben ik het mee eens. Alleen denk ik dat wel redelijk duidelijk is, dat het bijbels gezien de bedoeling is dat je met maximaal 1 persoon seks hebt in je hele leven (tenzij de ander overlijdt).
Ik heb daar zo mijn twijfels over. Ik heb het niet zo op gewetenskwesties. Waar heeft ons geweten ons in de loop der jaren gebracht? En hoe (objectief) luisteren wij nog naar ons geweten als keer op keer de 'temperatuur oploopt', hoe slinks kunnen partners elkaar vertellen dat ze zoveel van elkaar houden en voor altijd bij elkaar blijven, samen zelfs bidden, maar ondertussen gewoon ontzettend veel zin hebben om 'de lakens te delen'? Ik zeg niet dat het bij elk christelijk stel per definitie zo gaat, maar het gebeurt...
Bovendien: hoe zeker we ook van elkaar LIJKEN, de praktijk is dat verkeringen van 5 jaar uitgaan, dat zelfs verloofde stellen ("we waren toch verloofd, dan kan het wel!) uit elkaar gaan etc. U zegt nu: zie eens hier, ook huwelijken gaan kapot. Dat is waar, maar zou een relatie met seks niet meer gezegend worden als dit ten overstaan van Gods gemeente gedaan wordt en waarin het door een predikant bevestigd wordt? Ofwel: is ons ja-woord tegen elkaar 'nog in de kleren zittend op ons bed' wel zo betrouwbaar?
Zomaar een gedachte...