make-up

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 mar 2006 15:56

Als ik zonder mascara de deur uitga voel ik me alsof ik geen bh draag!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 15:57

Ah, ja, dat gevoel ken ik wel! 8)

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 31 mar 2006 16:04

*grijnst*

Tja, je gezicht wordt soms wel liever met een beetje maskara...en zonder zag je zo goed dat ik doodmoe was...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 31 mar 2006 16:31

Make-up gebruik ik niet. Ze nemen me maar zoals ik ben, dat doe ikzelf namelijk ook (hum....) Ik heb namelijk bij make-up het gevoel dat ik mezelf een beetje verstop. Waarom mogen ze niet zien dat ik me moe voel als dat ook zo ís????
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 31 mar 2006 16:35

ik heb hety meestal wel op. Soms heb ik er gee tijd voor maar meestal wel een beetje. Als ik het op heb is het mascara, foundation (schrijf ik dat goed?), soms ookgschaduw en als ik zin heb nog lipgloss. Ik fiets alleen naar school dus dan is het er soms al een beetje af voor dat ik op school kom. of ik heb zo´n rooie kop van het fietsten dat je niet eens meer ziet dat ik bruin spul erop gesmeerd heb. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 16:45

bloob schreef:Make-up gebruik ik niet. Ze nemen me maar zoals ik ben, dat doe ikzelf namelijk ook (hum....) Ik heb namelijk bij make-up het gevoel dat ik mezelf een beetje verstop. Waarom mogen ze niet zien dat ik me moe voel als dat ook zo ís????

*mopelt iets over 'zalft uw aangezicht' enzo*

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mar 2006 16:56

Aragorn schreef:Ah, ja, dat gevoel ken ik wel! 8)

Ik niet :mrgreen:

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 31 mar 2006 17:10

Aragorn schreef:
bloob schreef:Make-up gebruik ik niet. Ze nemen me maar zoals ik ben, dat doe ikzelf namelijk ook (hum....) Ik heb namelijk bij make-up het gevoel dat ik mezelf een beetje verstop. Waarom mogen ze niet zien dat ik me moe voel als dat ook zo ís????

*mopelt iets over 'zalft uw aangezicht' enzo*

? Leg uit?

Ik neem namelijk aan dat je niet wilt beweren dat make-up gebruiken en je aangezicht zalven hetzelfde inhouden
Bovendien: ging dat ove het aangezicht zalven niet over vasten en treurigheid???? Ik zie in deze dus geen parallel met moeheid. De context is heel anders.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 17:12

De overeenkomst is dat in beide gevallen je iets bedekt voor de buitenwereld, hetzij moeheid, hetzij treurnis. En daar is lang niet altijd iets mis mee.

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 31 mar 2006 17:19

Aragorn schreef:De overeenkomst is dat in beide gevallen je iets bedekt voor de buitenwereld, hetzij moeheid, hetzij treurnis. En daar is lang niet altijd iets mis mee.

Als je bekijkt welke reden er achter het bedekken zit, valt die overeenkomst helemaal weg. Zo uit het hoofd gezegd, werden vooral droevige gezichten bij het vasten getrokken om daarmee de aandacht op zichzelf te vestigen. In de zin van: kijk een hoe goed ik doe: ik vast!!!! En iedereen mag het zien, zodat ik maar in een hoog aanzien kom en men mij bewondert om mijn godsdienstigheid.
Dat is niet de reden dat ik geen make-up gebruik :mrgreen: Maar: ik zie eruit zoals ik eruit zie. Punt. En daar heeft men maar genoegen mee te nemen.
Je anders voordoen dan je je voelt: ja natuurlijk gebeurt dat wél (maar daar gebruik ik geen zalfjes voor) En als ik me rot voel, ga ik daar niet mee te koop lopen.

Er moet onderscheid gemaakt worden tussen het verstoppen van je gevoelens: gedrag (wat idd niet altijd fout hoeft te zijn) en het verbergen van hoe je eruit ziet: uiterlijk. Dat laatste daar begin ik niet aan. (ik heb bijvoorbeeld vrij veel last van donkere randen bij de ogen: afijn het zij zo. Ze kijken dr maar tegenaan)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 17:23

bloob schreef:Je anders voordoen dan je je voelt: ja natuurlijk gebeurt dat wél (maar daar gebruik ik geen zalfjes voor).

En daar gebruiken heel veel mensen dus ook geen makeup voor.

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 31 mar 2006 17:28

Wat is dan volgens jou de reden om make-up te gebruiken. Ergens ben je dan toch niet helemaal tevreden met hoe je dr uit ziet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mar 2006 17:32

Gewoon, jezelf verzorgen, jezelf letterlijk opmaken. Dat is mijns inziens hetzelfde als smorgens je haar kammen en mooie kleren aan doen. Ben je dan niet tevreden met hoe je haar van nature zit? Vast niet, maar dat lijkt me ook geen enkel probleem.

Of vind jij dat je ook geen oksel-, schaam- of baardhaar zou moeten scheren?

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 31 mar 2006 19:01

ik geloof dat make-up ook een psygische toestand is!
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mar 2006 19:12

suus_ schreef:ik geloof dat make-up ook een psygische toestand is!

Ik durf te wedden dat de ziektekostenverzekering het níet vergoed als je ermee naar een psychiater gaat.

Terug naar “Archief”