Stukjes op bruiloft

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 21 mar 2006 01:51

Nou, dan moeten ze wat muziek op zo'n bruiloft regelen lijkt mij. Scheelt de genodigden ook weer heel wat gepeins over een stukje. Maar ja, ik vier het bescheiden en in kleine groep (het geld dat ik dan uitspaar spendeer ik liever met mijn partner in spe aan een fatsoenlijke huwelijksreis). En die groep heeft een mentalilteit van: niet lullen maar poetsen. Oftewel, feest, en geen geneuzel met stukjes. (daarnaast, zoals eerder gezegd, ik heb plenty materiaal voor een tegenreactie, in het kader: geen beter vermaak dan leedvermaak, dus ze kijken wel uit). :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2006 08:44

ow ik vind het juist leuk om een feest te geven voor iedereen die ik ken, want normaal past dat niet in je huis en als je dan toch een andere locatie hebt passen er mooi veel mensen in. Veel hoeft dat niet te kosten: je koopt een paar zakken chips en wat bier en cola, klaar.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 mar 2006 09:24

de stukjes die echt iets vertelden over bruid en/of bruidegom zijn zelf als ze matig gebracht worden nog leuk, maar het leukst is natuurlijk wel als het met flink wat humor gepaard gaan.

Wat mij altijd opvalt, is dat de vriendengroep het meest ver durft te gaan,
dikwijls zitten ze op het randje van het toelaatbare, zoals echt de karakters er heel erg dik bovenop leggen zoals bruid en bruidegom zijn, maar soms ook tot acrobatische toeren met bruidegom uithalen aan toe.
Wie kent bijvoorbeeld het Rad van Fortuin ?
dan bindt men de bruidegom op een groot rad, en bij elke vraag uit zijn geschiedenis of andersom, die de bruid dan beantwoord, en het antwoord is fout, wordt het rad 360' gedraaid.
Toen ik daar in het publiek meemmaakt, dacht ik wel even van 'slik' en hoorde dat ook van ooms en tantes, maar de bruid en bruidegom kondne het erg goed waarderen :)

Waar ik me eerder aan stoor zijn feestkrantjes, die niets interessants te melden hebben, alleen maar tich keer gekopieerde stukjes, zo algemeen, dat het niks met het bruidspaar te maken heeft, dan denk ik verwerk toch wat van hun details erin, of schrijf korte leuke anekdotes!
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 mar 2006 13:35

De stukjes en krantjes die wij voor de laatste 2 bruiloften hebben gemaakt hebben bij het bruidspaar en het publiek veel succes geoogst. We hebben er veel werk aan gehad maar die leuke reacties vergoeden veel. Voor het stukje hebben we aan de hand van foto's leuke anekdotes verteld. Het boekje ging hoofdzakelijk over het bruidspaar. Het kan dus ook leuk zijn zonder het bruidspaar in de zeik te zetten.
Maar nu zoeken we nog wat leuks voor een vriendin die nooit wat heeft uitgespookt. Wie heeft nog een leuk gedicht of stukje wat we kunnen doen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2006 14:36

so, ik wil zeker wel een bruiloft met heul veul mensen :)
Alleen onze directe familieleden, broers, zussen, kids van hen, tellen dr bij ons al bijna 30 :) En dan alle vrienden en vriendinnen van beide kanten en verdere familieleden dr niet bijgerekend...
En ik spendeer liever mijn centjes aan een suuuupergaaf feest, met muzikanten zoals vrijdag was, en een supergrote groep mensen dan aan een nutteloze huwelijksreis waar ik geen zin in heb, omdat ik liever meteen de weken dat ik nog vrij ben in mijn spliksplinternieuwe huisje doorbreng :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 mar 2006 01:27

Ik ga toch liever voor de huwelijksreis. Dan ben je nog met z'n 2-en. Voor je het weet zit je met een koter opgescheept, kan je fijn die leuke reizen vergeten. En een feest met heel veel mensen erbij? Nee dank je, al die receptie tijgers. Ik houd dat geld liever in mijn eigen zak, en vier het wel in bescheiden kring.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2006 10:52

Hmz, je kunt ook wel voorkomen dat er snel een koter komt hoor...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 mar 2006 11:54

Jazeker...geheelonthouding :mrgreen: Maar zonder dollen, ik wil dat soort dingen dus wel doen voordat er evt. kinderen komen, en uiteraard voorkom ik dat soort dingen wel. (familypacks enzo).... :mrgreen:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 22 mar 2006 12:25

Katlheen schreef:Jazeker...geheelonthouding :mrgreen: Maar zonder dollen, ik wil dat soort dingen dus wel doen voordat er evt. kinderen komen, en uiteraard voorkom ik dat soort dingen wel. (familypacks enzo).... :mrgreen:

Uiteraard... Heel logisch.. Tot je over tien jaar ineens wel zin hebt om een kind te "nemen". Heel logisch allemaal.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2006 12:47

Katlheen schreef:Ik ga toch liever voor de huwelijksreis. Dan ben je nog met z'n 2-en. Voor je het weet zit je met een koter opgescheept, kan je fijn die leuke reizen vergeten. En een feest met heel veel mensen erbij? Nee dank je, al die receptie tijgers. Ik houd dat geld liever in mijn eigen zak, en vier het wel in bescheiden kring.

Pff, in je verkeringstijd kun je ook prima reizen hoor :) tenminste, wij wel :D
En mijn ouders zijn ook gewoon een keer zonder hun kids weggeweest, en ook eens met kids een reis gemaakt, dus dat vink onzin :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2006 15:54

Inderdaad. Ik begrijp ook niet waarom je opeens zou moeten gaan reizen als je net getrouwd bent. Het is natuurlijk wel leuk, maar ik zou het ervoor ook zeker niet nalaten en als je het nog snel wilt doen voor er kinderen komen.. daar kun je zelf natuurlijk ook wel het eea aan doen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mar 2006 15:55

ik snap dat reizen ook niet!!1

laat mij maar mooi in mijn huis!!! heerllijk alles van mijzelf!!!! en dan ook van mijn man natuurlijk :mrgreen:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 23 mar 2006 12:58

Pff, in je verkeringstijd kun je ook prima reizen hoor tenminste, wij wel

Dan ben je waarschijnlijk een van de uitzonderingen. Ik heb het tot nu toe alleen maar meegemaakt dat er een hoop stennis wordt geschopt. Termen als de kat op het spek binden en meer van dat soort ongein, zijn me al genoeg om de oren gevlogen. Zegt overigens genoeg over de ouders natuurlijk, mijn respect voor evt. schoonouders was daarna ook direct gone with the wind.
En koters over 10 jaar? Wellicht, maar wie weet ook niet. Moet je gelijk aan kinderen beginnen? Mag je geen gezinsplanning doen? En ja, kinderen neem je op een bepaald moment. Of je ze dan ook krijgt, dat is punt twee. En wil ik uberhaupt wel kinderen? Ik wil vrijheid nu, en een kind is geen vrijheid, hoe ouders ook proberen je te overtuigen dat dat wel zo is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2006 13:12

Ik vind het altijd weer vermakelijk hoe Katlheen erin slaagt zich op te winden en te gaan ageren tegen dingen die in het betreffende topic nog niet eens te berde gebracht zijn. 8)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 23 mar 2006 13:16

Ho ho, er werd gesproken over de hoeveelheid volk op een evt trouwfeest, waarbij ik aangaf dat ik het liever klein houd om centen over te houden om in een exotisch land de lokale bevolking te ondersteuenen, door de toerist uit te hangen. En toen kwam het op verkeringstijd, reizen en kinderen...!

Maar goed, back to topic dan maar weer. Iemand al een idee waar die traditie vandaan komt, de "stukjes" op een bruiloft....?

Terug naar “Archief”