Kiwi schreef:Harriette schreef:Kiwi schreef:Harriette schreef:Kiwi schreef:Harriette schreef:Iemand het boek gelezen van Rebecca Brown: "He came to set the captives free"?
Ja, ik! Wat vond je ervan? Het is alweer een jaar of drie geleden, maar vond het behoorlijk heftig. Is dit boek ook in het Nederlands vertaald?
Vond het het een heftig boek ja, maar heeft veel duidelijkheid gegeven over de geestelijke strijd, en demonen aan het werk.
Nee helaas is het boek niet in het nederlands vertaald.
Mja, of het me nu echt inzicht gegeven heeft... veel van haar claims vind ik ronduit bizar en ook absoluut niet toetsbaar. Ik had af en toe het idee dat ik Frank Peretti aan het lezen was.
De teksten díe ze aanhaalt vind ik niet uit z'n verband gerukt ofzo.
Het echte in dit boek vind ik dat het uit ervaring is. Juist omdat er geen kennis of herkenning is van hoe satan werkt, en hoe demonen ingang krijgen en zich manifesteren, hebben ze ook vat op ons.
Daar komt ook bij dat zij in het 2e deel "prepare for war" dingen die ze in het 1e deel schreef, corrigeerd, als zijnde te licht opgevat en er dus in de praktijk de mist mee inging, en er dan nog dieper op ingaat.
Ik heb er in ieder geval wel meer inzicht door gekregen.
Maar in hoeverre zijn die ervaringen objectief? Ik heb het boek zelf niet en het is nogmaals drie jaar geleden dat ik het gelezen heb. Maar ik ben om m'n geheugen op te frissen eens gaan 'googelen' n.a.v dat bericht en toen ik deze site zag, schrok ik toch wel een beetje.
Ik heb het gelezen en meerder sites, ook ik ben geschrokken, temeer omdat ze zelf betrokken is bij occultisme.
Van deze site herkende ik veel dingen in ons leven sinds we de boeken in huis hebben. Ik heb inmiddels de boeken uit huis (ik had ze geleend).
Haar leven en leugens worden onthuld en aangevallen, maar niet de dingen die ze uitlegt op grond van de bijbel.
Voor mij geldt op dit moment: Onderzoek alle dingen, behoud het goede.
Erg bedankt voor je vorige post!! Was voor mij een antwoord van God, op precies het juiste moment.