Wat doe je wel en niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jnien

Berichtdoor jnien » 31 mar 2006 20:37

Ben ik mee eens.. :D
Hopen dat me moeder et ziet zitten :wink:

André

Berichtdoor André » 31 mar 2006 21:00

jnien schreef:Is het echt zo erg.. die 'generatiekloof'
Neej het.

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 01 apr 2006 10:36

Ik denk dat je ook rekening moet houden met de gevoelens van je vriend(in).

Mijn vriend is behoorlijk jaloers aangelegd :( en ik absoluut niet... Ik begreep het in het begin echt niet en snapte niet waar hij moeilijk over deed!!

Gelukkig heeft hij er nu stukken minder last van...haha...... maar als ik met vrienden van mij wegga gaat hij gewoon gezellig mee, moet kunnen!!! ps: ik moest er eerst wel aan wennen hoor, het heeft wel eenstrijd gekost, maar tis helemaal opgelost!!! :mrgreen:
Geef mij maar gewoon vakantie!!

jnien

Berichtdoor jnien » 03 apr 2006 17:01

doordat je overlegt, ken je de gevoelens van vriend/vriendin, en kun je er rekening mee houden...

:wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 apr 2006 19:12

Ik heb er verder geen ervaring mee maar het lijkt me hartstikke benauwend als je vriendin niet wil hebben dat je ook wel eens met andere meiden omgaat, dat zou ik als een enorme verarming van mijn sociale netwerk ervaren! Dat claimgedrag... ik denk niet dat een relatie met mij dan lang stand zou houden. Andersom zou ik ook niet claimen, je hebt niet voor niets een relatie met elkaar, als hij/zij een ander leuker zou vinden dan zou hij/zij geen relatie met je hebben. Ik vind dat gewoon een kwestie van vertrouwen en daar staat en valt een relatie denk ik mee.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 03 apr 2006 19:38

Dat is ook zo. Ik zeg gewoon: je gaat je gang maar, als je haar leuker vindt dan mij, dan hoef ik je niet eens! :D

Maar diep in m'n hart vind ik het toch niet leuk natuurlijk....... :wink:

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 03 apr 2006 20:05

Charlotte schreef:Dat is ook zo. Ik zeg gewoon: je gaat je gang maar, als je haar leuker vindt dan mij, dan hoef ik je niet eens! :D

Op een akelig subtiele manier verbieden om met andere meiden om te gaan dus... :?
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 03 apr 2006 20:14

Teh Smiem schreef:
Charlotte schreef:Dat is ook zo. Ik zeg gewoon: je gaat je gang maar, als je haar leuker vindt dan mij, dan hoef ik je niet eens! :D

Op een akelig subtiele manier verbieden om met andere meiden om te gaan dus... :?
Mm ja, zo komt het op mij ook over...

Afijn, verder heeft rafaell voor 100% gelijk. En ik kan je verzekeren raaf, het IS benauwend! Ik ga er niet over uitweiden, maar ik spreek uit ervaring.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2006 20:36

Hm, ik ben bang dat ik degene (en tevens enige) met wie ik een relatie gehad heb, téveel heb geclaimd. Wie de volgende ook moge zijn, van mij geen last meer. Ik heb de laatste tijd ook téveel stellen gezien die alleen nog maar op henzelf gericht zijn. Dat probleem krijg je dus als je je vriend/vriendin verbiedt met met mensen om te gaan van het andere geslacht. ''Ik mag niet meer met die omgaan? Oke, voor jou geldt hetzelfde''

Vervolgens zit je heerlijk ieder weekend samen op de bank, zonder enig ander levend wezen om je heen. Chapeau.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 03 apr 2006 21:09

Het is een kwestie van wederzijds vertrouwen.

Ik vertrouw Esra voor 100% en andersom weet ik dat dat ook zo is. Laat het wel uit m'n hoofd om dat vertrouwen te beschamen. Het laatste wat ik wil is Esra pijn doen en d'r kwijt raken.

Mijn grens ligt heel erg laag. Vind het niet fijn als mensen me aanraken of om anderen aan te raken. Zelfs m'n ouders duw ik weg -al vanaf dat ik heel klein was-. Esra is een uitzondering op deze regel.

Omgang met meisjes is verder niet anders dan voordat we een relatie hadden. Kan erg lachen met m'n klasgenotes en vriendinnen. Lichamelijk contact beperkt zich tot maximaal een arm om een hele goeie vriendin heenslaan als ze het moeilijk heeft.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 apr 2006 10:14

Ik houd in ieder geval een groot deel van mijn prive leven de eerste tijd ook echt prive. Een evt. vriendin zal dus wel een tijd moeten wachten voordat ze weet met wie ik allemaal omga. Ik wens namelijk niet gelijk dat gezeur te krijgen over hoe close ik met anderen ben. En als ze begint te miepen dat ik niet meer mag omgaan met een bepaald persoon, dan stel ik haar de vraag: waaom niet? Ben je onzeker? Vertrouw je me niet? Is dit een motie van wantrouwen? Krijg je niet genoeg aandacht?
In ieder geval is ze dan dus heel hard op weg naar het exit bordje!! Hard om te moeten zeggen, maar ik heb niet voor niets een relatie met haar, dus dat zal hopelijk toch ook wel inhouden dat ik haar op nummer 1 zet. Maar nummer 1 zijn, betekent nog niet dat ik de rest van mijn sociale contacten direct op plaats 1000 zet ofzo. En als zij dat wel zou vinden, prima, dan gaan we met gelijke munt terugbetalen.
Nee, wordt echt lekker zo'n relatie. Ik heb er nu al zin in.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 apr 2006 10:19

Een beetje gezonde jaloerzie is er ook nog hoor!
het is zoooo makkelijk gezegd dat de ander het maar moet accepteren als jij veel met het andere geslacht omgaat. maar zo simpel is het niet!
Ik vertrouw mijn vriend voor 100%, absoluut. En hij mij.
En toch voel ik een steek van wantrouwen of jaloezie, als hij op de vrijdagavond dat ik club geef, uit is geweest en verteld over een meisje met wie hij een avond heeft zitten kletsen.
Tuurlijk, ik weet dat het niks voorstelt enzo, maar toch...dat rotte gevoel is er...

en ik verbied hem echt niet om niet met meiden om te gaan, maar toch houden we allebei een beetje afstand.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 apr 2006 10:23

Dan kan het helpen als je juist je partner aan je vrienden voorstelt, zodat hij/zij weet dat die anderen echt geen concurrentie zijn ;)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 apr 2006 10:28

Als jij met dat gevoel van wantrouwen/jaloezie zit, kan je jezelf beter gaan afvragen waar dat gevoel vandaan komt! Zeg je dat ook tegen je vriend? Dat jij die gevoelens hebt als hij is uitgeweest? En dan ook nog eens met een meisje heeft zitten praten?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 apr 2006 10:38

Lalage schreef:Dan kan het helpen als je juist je partner aan je vrienden voorstelt, zodat hij/zij weet dat die anderen echt geen concurrentie zijn ;)

Oja, ik ken zijn vriendinnen ook allemaal. Maar die heeft hij niet zoveel. Het gaat me meer om al die onbekende meiden als hij lekker avondjes met zijn vrijgezelle vrienden uit gaat :)
En andersom ken hij ook bijna al mijn vrienden, maar voor hem is het osms best lastig, omdat hij weet dat een aantal van hen verliefd zijn geweest op mij (en ik op hen :? )

maar verder zien we wel dat hoe langer we verkering hebben, hoe minder het boeit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”