Berichtdoor Katlheen » 27 feb 2006 15:44
Ik ga ook voor vaccinaties. Ben zelf als kind ook tegen van alles en nog wat gevaccineerd. Vanwege mijn werk in de reiswereld heb ik dan ook nog een herhaling DTP gehaald, buiktyfus, Hepatitus A en jawel, Hepatitus B. Hoewel je dat laatste alleen kan krijgen, net als HIV, via onbeschermd sexueel contact of besmet bloed. Maar ja, als je een langere tijd in het buitenland verblijft, en je krijgt een ongeluk ofzo, dan weet je natuurlijk ook niet wat er in evt. donorbloed zit, dus het leek me wel handig om dat ook te hebben.
Enfin, het moge duidelijk zijn dat ik voor inenten ga.
Maar waarom? Ik wil niet ziek worden natuurlijk. En als dat te voorkomen is, dan doe je dat gewoon. Je kunt wel zeggen: ik vertrouw op God, en dat is idd heel goed. Maar aan de andere kant, vind ik het ook ondankbaar tegenover God, als je bewust die middelen laat staan. Ik vind het ook een beetje God verzoeken. Zo van, leuk hoor God, die middelen, maar als U wilt dat ik ziek wordt, word ik het toch wel, dus neem ik maar niets. Jezus werd toch ook verleidt, en zei Hij toen ook niet zoiets? Verzoek de Here Uw God niet?
Want zeg nu zelf, je rookt niet, je bent matig met alcohol, je eet genoeg groenten en fruit, doet zo af en toe aan sport, om je lichaam gezond te houden. Om ziektes te voorkomen. Dat is dus ook preventie. Dat zou je dan ook niet mogen doen, toch? Nee, wordt er dan gezegd, je lichaam is een tempel, daar moet je zuinig op zijn. Nou dan, als er medicijnen zijn die erger voorkomen, dan doe je dat toch ook? Tuurlijk is het geen garantie, alsof je met gezond leven wel de garantie hebt dat je gezond blijft. Nee, dat is er niet, maar je kunt wel serieus voorkomen dat je ziek wordt, door de middelen die God je geeft, te gebruiken, in vertrouwen op Hem, en meer nog: in dankbaarheid.
En verder, je kind van een paar weken/maanden, kan nog geen bewuste keuze maken om wel of niet te worden gevaccineerd. Dan denk ik dat jij als ouder toch wel die beslissing moet nemen, in het belang van je kind. Ik zou de haren uit mijn hoofd rukken, als ik een kind had, niet zou vaccineren, en dat dan bijvoorbeeld lekker de rest van zijn leventje in een rolstoel mag rondhobbelen vanwege de polio.
Leg dat dan maar lekker uit, vanuit je geloof....." God heeft het zo gewild". "Ja maar pappa, mijn leeftijdsgenootjes zijn wel gezond, hoe kan dat...?" "Tja, mijn kind, die hebben zo'n heidense vaccinatie gehad, als kind zijnde."
Leg aan zo'n kind maar uit dat God liefde is hoor, en dat jij zoveel van je kind houdt, dat je het moedwillig een risico laat lopen, terwijl God de middelen geeft om dat leed te voorkomen!!!!!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.