Moderator: Moderafo's
paprikameisje2 schreef:Hallo
Ik merk nu, nu ik op een gereformeerd vrijgemaakte school zit, dat er een gros reformatorische mensen anders tegen het geloof aan kijkt. Aangezien ik bijna alijd in aanraking geweest ben met reformatorsiche mensen, en dit jaar hier voor het eerst zit. Merk ik dat er een groot verschil is tussen het geloven van beiden gemeenschappen. IK merk dat er binnen de Reformatische gezinte veel op uiterlijke dingen wordt gelet terwijl dat bij de gereformeerden veel minder is. Daar wordt op het persoonlijke geloof gelet.
Ik merkte dat net ook weer tijdens de diest voor onze amerikaanse medestudenten, dat het heel andesr is dan bij mij in de kerk. Het is wat persoonlijker. Ik merk dit ook weer tijdens de JV. De JV is vaak wat er in de bijbel staat, zo is het. Dat is niet verkeerd. Maar vaak wordt het persoonlijke niet gezegd, terwijl dat een leerzaam moment kan zijn voor een ander.
Ik had nu de vraag of ik de enige ben die dit ervaard of dat er nog meer mensen zijn die ditzelfde izjn op gevallen.
Psalmen 35 14 Ik ging steeds, alsof het een vriend, alsof het mij een broeder geweest ware; ik ging gebukt in het zwart, als een, die over zijn moeder treurt.
Psalmen 38 7 Ik ben krom geworden, ik ben uitermate zeer nedergebogen;ik ga den gansen dag in het zwart
Psalmen 42 10 Ik zal zeggen tot God: Mijn Steenrots! waarom vergeet Gij mij? Waarom ga ik in het zwart, vanwege des vijands onderdrukking?
Jeremia 8 21 Ik ben gebroken vanwege de breuk der dochter mijns volks; ik ga in het zwart, ontzetting heeft mij aangegrepen
Maleachi 3 14 Gij zegt: Het is tevergeefs God te dienen; want wat nuttigheid is het, dat wij Zijn wacht waarnemen, en dat wij in het zwart gaan, voor het aangezicht des HEEREN der heirscharen?
Joel 2 13 En scheurt uw hart en niet uw klederen, en bekeert u tot den HEERE, uw God; want Hij is genadig en barmhartig, lankmoedig en groot van goedertierenheid, en berouw hebbende over het kwade.
Ikke21 schreef:Kaw schreef:De draak is verslagen op Golgotha. We leven in de overwinningstijd. God heeft al overwonnen en is nu Zijn werk aan het voleinden.
Leg is wat duidelijker uit wat je hier nu precies mee bedoel?!
Openbaring 12:7-12 schreef:En er kwam oorlog in de hemel; Michael en zijn engelen hadden oorlog te voeren tegen de draak; ook de draak en zijn engelen voerden oorlog, maar hij kon geen stand houden, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden. En de grote draak werd (op de aarde) geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem. En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggende: Nu is verschenen het heil en de kracht en het koningschap van onze God en de macht van zijn Gezalfde; want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen. En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad, tot in de dood. Daarom, verheugt u, gij hemelen en wie daarin wonen. Wee de aarde en de zee, want de duivel is tot u nedergedaald in grote grimmigheid, wetende, dat hij weinig tijd heeft.
Ikke21 schreef:joris schreef:die zwarte kleren in de bijbel is altijd in tijd van diep verdriet of oorlog of een duidelijk aangekondigde straf van God.
Wij leven in de overwinning!
Dat is helemaal niet waar......dat staat nergens in de bijbel!!
Zacharia 3:4 Toen nam deze het woord en zeide tot hen die voor Hem stonden: Doet hem de vuile klederen uit. Hij zeide tot hem: Zie, Ik neem uw ongerechtigheid van u weg, Ik trek u feestklederen aan.
1 Kronieken 16:29 Geeft de HERE de heerlijkheid van zijn naam, brengt offer en komt voor zijn aangezicht. Buigt u neder voor de HERE in heilige feestdos,
Psalmen 29:2 geeft de HERE de heerlijkheid van zijn naam, buigt u neder voor de HERE in heilige feestdos.
Psalmen 96:9 Buigt u neder voor de HERE in heilige feestdos, beef voor zijn aangezicht, gij ganse aarde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten