Moderator: Moderafo's
Annemieke86 schreef:Misschien wel en is hij dichterbij dan je denkt. Onze Verlosser heeft zich immers ook laten begraven! Waarom zou jij Hem dan niet volgen? Of volg jij Hem en laat je je alsnog cremeren?Andréa B. schreef:Zelf ben ik niet voor cremeren, ik heb er niet echt een rede voor...
bloob schreef:Hoewel het gaat om het stoffeljik overschot is het denk ik niet juist om daar op een denigrerende/verachtelijke toon over te spreken. Laat de Heere juist niet zien dat het lichaam voor Hem ook van grote waarde is, door niet alleen de ziel, maar ook het lichaam te bevrijden.
Mij lijkt het dat wij dan niet tegen het lichaam aan mogen kijken als zou het iets volstrekt minderwaardigs zijn. Wij doen dan de heerlijkheid van de schepping te kort. (niet tegenstaande dat door onze val de schepping van zijn glans beroofd is.) Het blijft Gods schepping ondanks alles.
in dat licht bezien, past een begravenis beter dan een verbranding. Verbranden doe je iets dat totaal geen waarde heeft. Mag/kan je dat zeggen van het lichaam waarin je geleefd hebt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten