Beleven refo's liefde anders dan niet-refo's?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 11:59

Daar ben ik het helemaal mee eens tweetie.......

Samen bidden en lezen vind ik ook echt heel fijn!!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 11 apr 2003 12:00

hoe doe je dat praktisch, ikke 21?

want dat vind ik nog steeds best lastig......

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Re: HE VRIENDEN

Berichtdoor Kaw » 11 apr 2003 12:01

Kriston van Bemmel schreef:Zal ik es wat zeggen:


JULLIE vergeten iets belangrijks:

Christelijke relatie bestaat uit:

- Gods Woord onderzoeken
- Over het geloof discussieren
- Hoe ben ik verantwoordelijk bezig?


Gr kriston


Hier is mijn verkering juist door ontstaan. Maar je hebt gelijk. Dit is een belangerijk onderdeel van je verkering. Maar met elkaar over het geloof praten is in de ger.gem. nou eenmaal een hekel punt. Ik ken zelfs vrouwen die 30 jaar getrouwt zijn en niet weten wat hun man gelooft.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 12:02

In het begin vonden wij het best moeilijk om te doen moet ik zeggen!!

Wij bidden (danken) voordat we gaan slapen en lezen dan uit een dagboek en het bijbehorende stukje uit de bijbel, echt ik vind dit heel fijn, je bent samen met deze dingen bezig en zoekt samen God.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Re: HE VRIENDEN

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 12:03

Kaw schreef:
Kriston van Bemmel schreef:Zal ik es wat zeggen:


JULLIE vergeten iets belangrijks:

Christelijke relatie bestaat uit:

- Gods Woord onderzoeken
- Over het geloof discussieren
- Hoe ben ik verantwoordelijk bezig?


Gr kriston


Hier is mijn verkering juist door ontstaan. Maar je hebt gelijk. Dit is een belangerijk onderdeel van je verkering. Maar met elkaar over het geloof praten is in de ger.gem. nou eenmaal een hekel punt. Ik ken zelfs vrouwen die 30 jaar getrouwt zijn en niet weten wat hun man gelooft.



Daar ben ik het mee eens kaw.....bij ons thuis is het ook niet de gewoonte om erover te praten en ik ben heel blij dat mijn vriend en ik er wel samen heel goed over kunnen praten want het is zo belangrijk!!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 11 apr 2003 12:05

dat doen wij ook en inderdaad het is echt heel mooi.
nog een tip: koop hetzelfde dagboek, zodat als je samen bent je er samen over kunt praten en aan hetzelfde bijbelgedeelte toe bent.....

tweetie

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 12:06

Ja hebben wij ook, allebei hetzelfde dagboek gekregen!! Is inderdaad heel fijn!!

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Re: HE VRIENDEN

Berichtdoor Kaw » 11 apr 2003 12:06

Ikke21 schreef:
Kaw schreef:
Kriston van Bemmel schreef:Zal ik es wat zeggen:


JULLIE vergeten iets belangrijks:

Christelijke relatie bestaat uit:

- Gods Woord onderzoeken
- Over het geloof discussieren
- Hoe ben ik verantwoordelijk bezig?


Gr kriston


Hier is mijn verkering juist door ontstaan. Maar je hebt gelijk. Dit is een belangerijk onderdeel van je verkering. Maar met elkaar over het geloof praten is in de ger.gem. nou eenmaal een hekel punt. Ik ken zelfs vrouwen die 30 jaar getrouwt zijn en niet weten wat hun man gelooft.



Daar ben ik het mee eens kaw.....bij ons thuis is het ook niet de gewoonte om erover te praten en ik ben heel blij dat mijn vriend en ik er wel samen heel goed over kunnen praten want het is zo belangrijk!!


Ik ben echt oprecht heel blij voor je dat dit een zo waardevol onderdeel van jou verkering mag zijn. Je kunt elkaar ook sterken in het geloof en dat wordt in de ger. gem. wel eens vergeten onder het motto: Je kunt elkaar het geloof niet geven.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 12:08

je precies......bij ons in de kerk wordt het ook wel het praatgeloof genoemd, daarom staat de ger.gem.in ned me ook enigzinds tegen!!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 11 apr 2003 12:08

Ikke21 schreef:
Kaw schreef:
Kriston van Bemmel schreef:
Zal ik es wat zeggen:


JULLIE vergeten iets belangrijks:

Christelijke relatie bestaat uit:

- Gods Woord onderzoeken
- Over het geloof discussieren
- Hoe ben ik verantwoordelijk bezig?


Gr kriston


Hier is mijn verkering juist door ontstaan. Maar je hebt gelijk. Dit is een belangerijk onderdeel van je verkering. Maar met elkaar over het geloof praten is in de ger.gem. nou eenmaal een hekel punt. Ik ken zelfs vrouwen die 30 jaar getrouwt zijn en niet weten wat hun man gelooft.



Daar ben ik het mee eens kaw.....bij ons thuis is het ook niet de gewoonte om erover te praten en ik ben heel blij dat mijn vriend en ik er wel samen heel goed over kunnen praten want het is zo belangrijk!!


Ik ben echt oprecht heel blij voor je dat dit een zo waardevol onderdeel van jou verkering mag zijn. Je kunt elkaar ook sterken in het geloof en dat wordt in de ger. gem. wel eens vergeten onder het motto: Je kunt elkaar het geloof niet geven.

sorry, maar wat heeft de gergem met je relatie met elkaar en met je relatie met God te maken???

tweetie

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 11 apr 2003 12:10

Ikke21 schreef:je precies......bij ons in de kerk wordt het ook wel het praatgeloof genoemd, daarom staat de ger.gem.in ned me ook enigzinds tegen!!


Ja, verdrietig he? Terwijl daar de gemeenschap der Heiligen (= kerk) juist voor is: Elkaar sterken en bemoedigen in het geloof.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 12:11

Niet veel, maar weet je wat het is bij ons in de Ger.gem in ned, je wordt zo dom gehouden eigenlijk, het is raar om over zulke dingen met je vrouw/man, vriend/vriendin te praten, mij moeder zegt ook altijd tegen mij, ja maar met praten kom je er echt niet hoor (zelf praat ze er ook bijna nooit over met pa), tuurlijk moet het niet bij praten blijven, maar daarom vind ik het heel belangrijk om er in een relatie juist veel over te praten en dat je samen God kan zoeken!!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 11 apr 2003 12:13

is dat echt zo?

ik wist dat niet, je kunt het elkaar niet aanpraten, maar mag je niet met elkaar praten over het geloof?

dat is toch juist het belangrijkste in een relatie?

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 11 apr 2003 12:15

ja dat zeg ik dus ook!!! Maar dan wordt het een praat geloof genoemd,
en ik wil echt niet afgegeven op de ger.gem. in ned. maar zulke dingetjes houden mij wel tegen om in deze kerk belijdenis te gaan doen, daarom ga ik het samen met mijn vriend bij hem in de kerk doen in de chr.ger.kerk......maar dit ter zijde.

Gebruikersavatar
Kaw
Majoor
Majoor
Berichten: 1855
Lid geworden op: 03 apr 2003 08:02

Berichtdoor Kaw » 11 apr 2003 12:15

tweetietwee schreef:sorry, maar wat heeft de gergem met je relatie met elkaar en met je relatie met God te maken??? tweetie


De denkcultuur zorgt ervoor dat dit ontstaat en bepaald ook de inhoud van je relatie met God en met elkaar.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten