Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Toch eens leuk om te horen hoe anderen met dat onpraktische omgaan.
Aragorn schreef:Kijk, 50 en 25 is al heel iets anders dan 30 en 15 omdat je dan iig allebei volwassen bent (alhoewel nog wel best een andere levensfase natuurlijk). Verder heb ik het idee dat men in die tijd vaak ook trouwde om maar iemand te hebben om de was op te vouwen, niet te hoeven branden en nakroost te kunnen verwekken en niet altijd zozeer omdat er sprake was van een hoge mate van geestelijke eenheid.
Aragorn schreef:Ik begrijp niet hoe je een gevoel van vertedering in verband kunt brengen met het met iemand uitgaan als potentiële relatiepartner. Dat laatste doe ik toch alleen maar met vrouwen die ik interessant vind om mee te converseren en die bevinden zich noodzakelijkerwijs in dezelfde leeftijdscategorie. (Ik heb dan itt de meeste mannen ook nog nooit iets gehad met een jongere vrouw)
Boekenlezer schreef:Aragorn schreef:Kijk, 50 en 25 is al heel iets anders dan 30 en 15 omdat je dan iig allebei volwassen bent (alhoewel nog wel best een andere levensfase natuurlijk). Verder heb ik het idee dat men in die tijd vaak ook trouwde om maar iemand te hebben om de was op te vouwen, niet te hoeven branden en nakroost te kunnen verwekken en niet altijd zozeer omdat er sprake was van een hoge mate van geestelijke eenheid.
Je zou je dan toch kunnen afvragen waarom H. Bavinck dan niet eerder aan de vrouw ging. Dan heeft hij het nog lang alleen kunnen redden.
Overigens, iemand bij mij thuis die o.a. de was voor mij opvouwt zou ik ook heel handig vinden!Maar als dat alles is wat ze voor me zou zijn, dan zou ik me er toch niet zo gelukkig mee voelen.
Nakroost verwekken bij een vrouw waar ik niet van houd lijkt mij dus echt HELEMAAL NIKS! Ik ben benieuwd hoe Jakob dat deed met Lea... brrr! Lijkt me meer voor de hand liggen om zo iemand seksueel totaal niet aan te raken, en van je af te houden.
Aragorn schreef:Ik begrijp niet hoe je een gevoel van vertedering in verband kunt brengen met het met iemand uitgaan als potentiële relatiepartner. Dat laatste doe ik toch alleen maar met vrouwen die ik interessant vind om mee te converseren en die bevinden zich noodzakelijkerwijs in dezelfde leeftijdscategorie. (Ik heb dan itt de meeste mannen ook nog nooit iets gehad met een jongere vrouw)
Denken en doen is twee. Denken kun je over alles. Vooral als je flink fantasie hebt. Voor doen ga je echter je verstand gebruiken.
Overigens zijn er soms ook jongere meisjes, met wie ook best te praten valt. Al is dat denk ik meer uitzondering dan regel.
jbmz schreef:Overigens zijn er soms ook jongere meisjes, met wie ook best te praten valt. Al is dat denk ik meer uitzondering dan regel.
Er wordt wel beweert dat meisjes emotioneel sneller volwassen zijn...
jbmz schreef: Er wordt wel beweert dat meisjes emotioneel sneller volwassen zijn...
LeChat schreef:... maar ze (we) zijn echt nog niet op hun 15e emotioneel volwassen, hoor!
Al is dat denk ik meer uitzondering dan regel.
Men zegt, ik geloof het eigenlijk nietAragorn schreef:Wie zijn er wel? Meisjes die je op hun 15e (emotioneel) volwassen kunt noemen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten