Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 30 okt 2005 14:16

Oei Clint, ik wist niet dat hun stroming dermate ernstige verzinsels kende, dankje voor de waarschuwing ;)
en nee de maan, dankje, dan zoek ik liever een mooie planeet op.

hamlap schreef:hoewel ik het op een aantal punten radicaal met het oneens was. Bijvoorbeeld: JG vermijden de politiek. En juist als christen vind ik heb je de taak om ook politiek actief te zijn om zo ook via die weg het beste voor de naaste te zoeken.

Er zijn meerdere christelijke stromingen die weinig met politiek of iets dergelijks te maken willen hebben,
wat vaak gebasseerd is op dat wij vreemdelingen zijn in deze wereld.
Dus vind dit nog niet eens zo rare gedachte, hoewel ik het er ook niet mee eens ben hoor ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 14:24

Oké, oké. Er schijnt ergens in het Andromeda sterrenstelsel nog een aardig sloeberig planeetje te zijn...is dat wat.
Ik zelf kom waarschijnlijk toch niet in aanmerking voor welke planeet dan ook. Misschien dat ik tzt nog eens op een komeet iets mag proberen. Maakt me niet uit als er maar een benzinepomp is om mijn bike te laven.

Jaha Mormonen

Nog een paar opgezocht in het boekje van Moria;

Ze leren dat De Vader een lichaam van vlees en beenderen heeft (klopt wel een beetje want dat zijn wij ( de gemeente)

Deze is erg grof maar hij staat er dus: Mormonisme leert dat Jezus een polygamist was.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2005 14:45

Clint schreef:Trouwens, wist je dat er daar geen mens aan het avondmaal gaat? Ze zetten wel alles klaar brood/wijn maar...niemand gaat omdat de 144000 uitverkoren al gestorven zijn of zoiets.
Niemand is blijkbaar nog bevoegd om aan te gaan.
Heel eng allemaal

Er lopen nog genoeg van die uitverkorenen rond, ook hier in Nederland. Maar misschien niet in elke gemeente.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 14:50

Zou kunnen dat er niet in elke gemeente van die zogenoemde uitverkoren aanwezig zijn. Maar heb ook wel eens begrepen dat het getal 144000 al vol is. Er kunnen er niet meer bij. Maar misschien hebben ze verkeerd geteld, dat kan.
Vraag wel eens aan ze bij welke stam ze nu eigelijk horen omdat er staat uit elke stam 12000. Staan ze je heel vreemd aan te kijken

Het boek van Mormon wordt verondersteld de volheid te bevatten van het eeuwige evangelie
Het verhaal van de Mormonen begint bij een of andere kerel die ergens gouden plakken had gevonden. Inplaats van er een juwelierszaakje mee te beginnen stopt hij ze in een dolle bui in een drukpers en hup…daar rollen de eerst boeken van mormon al uit de pers.
Ik denk dat ze beter bij Walt Disney kunnen gaan werken die jongens. Daar doen ze niet anders dan sprookjes uitgeven.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 30 okt 2005 18:36

Optimatus schreef:Nou, laten we even eerlijk zijn. De Bijbel is helder over de Heilige Drieëenheid: In het Evangelie naar Johannes zegt Christus heel duidelijk: "De Vader en Ik zijn Eén". En in Genesis al is leesbaar: "De Geest Gods zweefde over de wateren".

Het ontkennen van de Heilige Drieëenheid, de Allerheiligste Drievuldigheid, +Vader, +Zoon en +Heilige Geest, is een ontkenning van de enige offerande van Christus, die slechts geschieden kon juist doordat Hij zonder zonden was en niet ontvankelijk voor enige zonde. Schepselen kunnen dat niet, dat kan alleen Hij Die leeft en regeert in de eeuwen der eeuwen.

Je bent eenvoudigweg niet christelijk als je Zijn offer ontkent, ja, zelfs miskent.

He da's leuk, ik ben geen christen.(aardige jongen ben jij) Ik kan 1 zijn met diverse mensen maar dat wil niet zeggen dat ik dan hetzelfde ben. En zweefde er volgens jou dan een persoon over de wateren? En zo helder is de bijbel niet over de drie-eenheid. In tegendeel zelfs. De bijbel is klip en klaar over het feit dat Jezus de zoon van God is en niet God zelf. Lees dit eens http://www.wat-is-waarheid.info/drie-eenheid.htm hier wordt klip en klaar uitgelegd waar de de drie-eenheid werkelijk vandaan komt. (wel doen he)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 18:54

En hij vroeg:"Here laat ons de Vader (God) zien en het is ons genoeg.
En Hij antwoorde: Hoe kan je dat nu vragen, wie Mij gezien heeft die heeft de Vader gezien.
3 eenheid is een voor de menselijke geest te groot mistery om te ontrafelen, Net als water, damp en ijs een en dezefde zijn is het uiteengezet in drie verschijningsvormen.

Jesaja 9 Want een kind is ons geboren een Zoon is ons gegeven en Zijn namen zullen zijn: Eeuwige God, wonderbare raadsman, Sterke God, eeuwige Vader en vredevorst.

Wie beweerde ook alweer dat Jezus God niet was? :?:

Liefs Clint

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 30 okt 2005 19:02

Ik, want hij is God niet, hij is het beeld van God. Dus in al zijn doen en laten is hij God. Dat is iets anders dan hetzelfde wezen zijn.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 19:05

De mens is in wezen zelf ook 3 enig
Ziel geest en lichaam (logisch want hij is geschapen naar Zijn beeltenis.

Maar nu gaat Clint weer naast zijn vrouwtje zitten anders krijgt de grote man klappen van zijn eigen "rib".
Die het vatte, die vatte het.

:mrgreen:

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 30 okt 2005 19:08

Dus jij bestaat ook uit drie personen?

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 30 okt 2005 19:14

Volgens mijn vrouw ben ik en Vader en zoon en geestig ben ik ook al.
Het is zo erg dat mijn persoonlijkheid opgespleten is in meedere personen (slik ik pillen voor) Wat mijn omvang aangaat kunnen er ook wel drie uit (allemaal spieren)
Maar nu ga ik echt bij mijn vrouwtje zitten

:lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2005 21:06

Hey over de drie-eenheid hebben we al een ander topic. Duzzzz gaan we weer on topic?

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 31 okt 2005 05:51

Je hebt gelijk. Maar dit is een van de weinige argumenten waarmee men aankomt om de JG tot sekte te bombarderen. Dus misschien is het aardig om eens met andere argumenten te komen.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 31 okt 2005 09:18

Laat ik met mijn creatieve geest eens een "ander" balletje inkoppen.
Waar de JG ook altijd met mij van mening verschillen is dit: Ik (de meeste christenen) geloven op grond van de bijbel, dat we na ons sterven direct bij de Here Jezus zullen zijn.
De JG geloven in een zielenslaap. Soort onbewuste toestand waarin de betrokkene in het graf blijft tot de opstanding der doden.
De bijbeltekst : Ik zeg u heden zult gij met Mij in het paradijs zijn (tegen de misdadiger naast Christus aan het kruis)
Word in hun vertaling dan ook snel veranderd in: Ik zeg u heden, (comma) (met andere woorden Ik zeg u nu)...gij zult met Mij in het paradijs zijn (maar wanneer is de vraag)
Het woordje "heden" wordt dan niet opgevat als zijnde (gij zult terstond na het sterven bij Mij zijn)
:mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2005 09:30

Clint schreef:Zou kunnen dat er niet in elke gemeente van die zogenoemde uitverkoren aanwezig zijn. Maar heb ook wel eens begrepen dat het getal 144000 al vol is. Er kunnen er niet meer bij. Maar misschien hebben ze verkeerd geteld, dat kan.
Vraag wel eens aan ze bij welke stam ze nu eigelijk horen omdat er staat uit elke stam 12000. Staan ze je heel vreemd aan te kijken

Nee, dat dat getal goed is geloven ze wel. Of die al vol is? Velen denken van wel... maar er is nog hoop. Volgens de leer van de Jehova's zullen er 144000 uitverkorenen naar de nieuwe hemel gaan waar ze met God zullen regeren. De overige echte gelovigen zullen op de nieuwe aarde een plaatsje krijgen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 31 okt 2005 09:36

Toch blijf de vraag: bij welke stam van 12000 behoren jullie dan, bij mij aan de deur altijd onbeantwoord.
Kan ook niet anders want het slaat natuurlijk op Israel. :!:

Nu eerst Boodschappen halen.
Tot straks

Terug naar “Archief”