Doe jij je pc uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 15:56

Wullimpie schreef:
André schreef:Zet maar eens een ampere meter voor je PC en meet maar eens het verschil in standby of slaapstand qua stroom gebruik.
Je zult verrast staan.

Ik weet niet hoe de slaapstand bij jou werkt maar bij mij schakelt de PC helemaal uit, als ik dan de schakelaar van mijn stekkerblok uitzet verbruikt hij dus niets.
Dat is hybernate..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 28 okt 2005 14:17

Ik zet m'n pc 's nachts uit, of als ik weg ga ook.
Afbeelding

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 28 okt 2005 18:29

Raido schreef:
Wullimpie schreef:
André schreef:Zet maar eens een ampere meter voor je PC en meet maar eens het verschil in standby of slaapstand qua stroom gebruik.
Je zult verrast staan.

Ik weet niet hoe de slaapstand bij jou werkt maar bij mij schakelt de PC helemaal uit, als ik dan de schakelaar van mijn stekkerblok uitzet verbruikt hij dus niets.
Dat is hybernate..

En in de NL versie van win XP heet dit dus slaapstand.
Oftewel hybernate=slaapstand.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 28 okt 2005 21:09

Mijn pc'tje gaat altijd na schooltijd aan en dan meestal direct op standby. Eerst mn huiswerk en dan blijft hij meestal wel de hele avond aanstaan tot het tijd is om te gaan slapen. Als ik tussentijds wegga ligt het eraan, soms zet ik hem in standby, soms laat ik hem gewoon aanstaan. 's Nachts staatie gewoon uit, dan maakt veel te veel geluid ook hier op mijn kamer.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 30 okt 2005 15:10

Ik zet m zelf ook nooit uit, maar ik denk dat veel mensen het verkeerd begrijpen.

Dat onderzoek wordt dus mee bedoeld dat je pc nog veel stroom verbruikt als de stekker er nog in zit.

Pas als je de stekker er helemaal uit haalt, of je zet de schakelaar van je stekkerdoos uit verbruikt hij niets meer.

Als je hem gewoon afsluit, en je laat wél de stekker erin zitten verbruikt hij dus nog steeds stroom, evenals alle randapparatuur.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 30 okt 2005 18:18

Ik doe m ook uit, ik heb m zelfs overdag nog een paar keer uit staan als niemand m gebruikt.
Afbeelding

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 31 okt 2005 21:04

Ik doe meestal mijn computer wel uit, maar als ik beneden iets moet halen dat beneden ligt/ koffie drinken dan niet. Maar wat wel een tip van mij is dat je monitoir uit moet want dat scheeld in der mate vele euro's.

amused
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor amused » 31 okt 2005 21:37

ik nit.. maar mijn mac verbruikt ook 3 keer zo wienig stroom als een pc en is de koeler ook wat stiller
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 01 nov 2005 13:25

Wanneer ik weg ga gaattie uit. 's Nachts gaattie negen van de tien keer uit. Alleen als ik ga eten ofzo laat ik 'm aanstaan. Als mijn PC uitgaat dan gaat ook de stekker eruit, of de knop op de stekkerdoos om.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

J@Sp3R

Berichtdoor J@Sp3R » 09 jan 2006 22:20

Mijn pc gaat uit nadat ik de wekker heb gezet, dit niet omdat ik hem uit wil doen maar omdat hij nog teveel herrie maakt, en hij staat naast mijn bed. Misschien als hij stiller was dat ik hem aan liet staan ik weet het niet...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jan 2006 18:27

Mijn pc viel eerst zo'n 6 keer per dag vanzelf uit. :roll:
Dat kwam overigens doordat ik IE gebruikte, tegenwoordig Firefox, nadat hij opnieuw geïnstalleerd is. (Volgens broerlief ligt het aan de prosessor)

Anyway, ik zet hem uit als ik weet dat ik voor een langere tijd weg ben, niet voor een uurtje ofzo.
Eerst had mijn vader er een handje van om hem uit te zetten zodra ik mn kont gekeerd had :? , maar ik heb hem aan zijn verstand weten te peuteren dat ik zélf de pc uitzet, als ik weg ga. :mrgreen:
s'Nachts staat hij sowieso uit, ook de knop van de stekker om, uiteraard (en anders doet mn pa dat wel :P )

supermario
Mineur
Mineur

Berichtdoor supermario » 10 jan 2006 19:49

die van mij gaat uit
Tekoop: Reclame ruimte. Wordt op meer dan 150 plaatsen getoond op http://www.refoweb.nl
PB me!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 12 jan 2006 10:54

als ik aan het werk ben, staat ie uit! Maar zodra ik thuis ben gaat ie aan tot het moment dat ik weer ga slapen. Ben ik in de avonduren niet thuis staat ie ook niet aan.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 jan 2006 12:15

Mijn PC gaat ook uit snachts en als ik weg ben. Niet om het geld, maar om het milieu een beetje.
Moeten echt die stekkers eruit? Moet ik dan elke keer onder m'n buro gaan liggen zo ongeveer om al die dingen erin en eruit te pielen? hmmmm :roll:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jan 2006 12:54

Nee hoor... ik heb zo'n stekkerdoos met knop, je stampt op die knop en de pc/beeldscherm/boxen gaan aan en als ik afsluit doe ik hem daarmee uit (als hij afgesloten is).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”