En die 5 euro zou je dus moeten opgeven aan de belasting!
Ik zeg altijd: Nee dank u, want liefdedienst heeft mij nog nooit verdroten.
Moderator: Moderafo's
BJ schreef:Als die oude mevrouw van 85 belt dat haar keukenlamp zo vreemd doet en haar zoon niet eerder dan zaterdag kan komen. Dan ga je dus. En bij het weggaan drukt ze je 5 euro in de hand en die kun je niet weigeren.
BJ schreef:Natuurlijk moet je volgens de regels ook die 5 euro opgeven aan de belasting. Dat is gewoon een afspraak. Maar steek jij je hand ook op de fiets uit in de polder als je al een uur lang geen auto bent tegen gekomen? En je zeker weet dat niemand er last van heeft als je dat nu bij de volgende bocht niet doet? Ik kan me niet voorstellen dat je opeens meer belasting moet betalen als je die 5 euro opgeeft. Die is gewoon veel te klein. Je hoeft immers ook niet je contanten op te geven die gewoon in de huishoudpot zitten.
Wat ik eerder probeerde aan te geven is dat sommige mensen het gewoon fijn vinden dat ze je iets kunnen geven. En bij oudere mensen kan dat in de vorm van een klein bedrag. Voor hetzelfde geld geven ze een bosje bloemen.
En natuurlijk is het fijn dat mensen zich belangenloos willen inzetten voor anderen. En dat je je niet bezwaard hoeft te voelen dat je niets geeft.
volgens mij ook van diegene die betaald.et zwart werken is overigens wél de verantwoording van degene die werkt, niet van degene die betaald.
ehm....is dit niet een drogredenering? Je bent toch niet verplicht om een groot gezin te stichten? En als je dat doet, dan weet je de consequenties.Maar bekijk het eens wat subtieler
Er zijn christenen met grote gezinnen, normale of zelfs kleine inkomens. Het geld komt in die gezinnen met kruiwagens binnen en gaat er met vrachtwagens uit.
Als dan je dak lek is, je bankrekening ook en Simson is in de buurt ................... Dan kan ik me goed voorstellen dat je liever hebt dat hij 'zonder bon' dat dak plakt. Dit kan namelijk een behoorlijke aanslag op het, toch al geringe, budget zijn, waar anders lang voor gespaard moet worden.
Een beetje begrip voor de zonde?Ik laat onverlet dat zwart werk zonde voor God is, maar een beetje begrip kan geen kwaad, denk ik
surfer schreef: ehm....is dit niet een drogredenering? Je bent toch niet verplicht om een groot gezin te stichten? En als je dat doet, dan weet je de consequenties.
surfer schreef:Een beetje begrip voor de zonde?Elsa schreef:Ik laat onverlet dat zwart werk zonde voor God is, maar een beetje begrip kan geen kwaad, denk ik
hm.. je moet er toch wel een zekere actie voor ondernemen....Je kunt te makkelijk omspringen met de term 'nemen' van kinderen, maar ook met de term 'krijgen'.Beetje off topic.
Er zijn nogal wat mensen die niet voor een groot gezin 'kiezen', maar het 'krijgen'.
Ok.maar zó bedoelde ik het niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten