Moderator: Moderafo's
Het wordt ondersteund door het Woord
Om is wat anders dan door ...
Dat is toch wel een beetje uit de context gerukt! God de Vader wilde dat de zonde bestraft werd, en Jezus nam de straf op zich op!
Quote:
is het zo dat de joden door christenen worden beschouwd als moordenaars van de messias?
Deze mening kon alleen worden gevormd door gebeurtenissen uit hun context te rukken (zie mijn vorige posting). Dus zie hier het gevaar van gebeurtenissen uit hun context rukken ....
Romeinen 11 leert ons dat ook! Als je iets anders gelooft kun je je bekeren tot het Jodendom Maar ik denk dat Jezus de Ware Weg tot het Leven is ....
Romeinen 11 laat zien dat als de Joden zich bekeren tot Jezus, dat Jezus ook voor Joden de Ware Weg tot het Leven is.
Volgens mij is er in 1948 op geestelijk gebied t.a.v. Israel en Joden weinig veranderd ...
Vele Christenen weigeren om zich Christen te noemen, ze noemen zich rooms, gereformeerd, hervormd ...
Hopelijk zit het Christen zijn ook erg niet in hun hart
hemelburger schreef:Wij (messiaanse Joden ?). Dus ook niet aan de tien geboden.![]()
Die zijn immers aan de Israelieten gegeven.
hemelburger schreef:
Dus Jezus Christus zelf heeft het grootste aandeel in zijn dood.
Christus was een Jood, dus toch de Joden hebben Christus vermoord???
(sorry, ik ben een beetje cynisch)zie hier
Zeg mij eens, hemelburger,
ben jij polytheist?
Zij die God niet kenden werden door hen die God zouden moeten kennen ertoe aangezet God te vermoorden.
Als er iemand schuld draagt, of meer schuld dan een ander, wie dan?
Ben ik het helemaal mee eens, Torenspits. Zou nooit van mijn leven iemand kruisigen. Je moet jezelf geen zonden aan gaan rekenen die je niet gedaan hebt.Maar de daadwerkelijke kruisiging is niet een zonde die ik gepleegd heb. Ik ben op de tweede dag na de kruisiging geboren, dus dat ik bij die kruisiging betrokken was is fysiek onmogelijk.
Joh.19:7-11 schreef:Volgens mij (een Christen) hebben de Joden meer aandeel aan de dood van Jezus dan de Romeinen.
groenrondballetje schreef:Het wordt ondersteund door het Woord
hemelburger schreef:Dus jij vind Joh. 19:7-11 een stevige ondersteuning?
Torenspits schreef:Over de geestelijke schuldvraag (als ik dat zo goed omschrijf) is bij mij geen enkele twijfel. Natuurlijk ben ik zeer dankbaar voor het offer dat Hij gaf voor alle zondaars incl. mij. Als ik zonder zonde zou zijn geweest had Jezus niet voor mij hoeven sterven aan het kruis. Maar Zijn sterven was ook voor mij nodig. Ik ben mij bewust van vele zonden die ik gepleegd heb en anderen waarmee ik moeite heb om ze zelfs nu met Zijn hulp te overwinnen.
Maar de daadwerkelijke kruisiging is niet een zonde die ik gepleegd heb. Ik ben op de tweede dag na de kruisiging geboren, dus dat ik bij die kruisiging betrokken was is fysiek onmogelijk.
Ik vind het een slechte zaak als men bepaalde zonden en de plegers daarvan niet durft te benoemen.
Zo wordt schuld uitgesmeerd over talloze onschuldigen.
De kruisiging van Jezus is uitgelokt door de Joden en uitgevoerd door Romeinen. Jezus heeft zelf gezegd 'die Mij aan u (Pilatus-Romein) heeft overgeleverd, heeft groter zonde'. Jezus heeft er geen problemen mee de zaken scherp te stellen. Waarom jij en anderen wel?
Denk je niet dat je sommige Bijbelversen tekort doet door de rol van de Joden in de kruisiging van de Messias te bagatelliseren?
Denk je niet dat het belangrijk was dat juist de Joden betrokken waren?
hemelburger schreef:Vers 11 verwijst juist naar het feit dat God de Vader aan het werk is.
hemelburger schreef:Wie kan zich vrijpleiten? Wie wilde dat Jezus Christus zou sterven, juist God de Vader zelf.
groenrondballetje schreef:Dat is toch wel een beetje uit de context gerukt! God de Vader wilde dat de zonde bestraft werd, en Jezus nam de straf op zich op!
hemelburger schreef:Dus Jezus Christus zelf heeft het grootste aandeel in zijn dood. Christus was een Jood, dus toch de Joden hebben Christus vermoord??? (sorry, ik ben een beetje cynisch)
is het zo dat de joden door christenen worden beschouwd als moordenaars van de messias?
groenrondballetje schreef:Deze mening kon alleen worden gevormd door gebeurtenissen uit hun context te rukken (zie mijn vorige posting). Dus zie hier het gevaar van gebeurtenissen uit hun context rukken ....
hemelburger schreef:Jammergenoeg is dat de Joden wel heel lang verweten, het is een vaststaand feit in de geschiedenis, ten onrechte zei men wel dat de Joden God vermoord hadden.
Wel laat de Vader dit toe door Pilatus de macht te laten
(vergelijk het maar met het gegeven dat de Vader menige volkerenmoord heeft toegelaten in de geschiedenis; Dit hoeft niet per se te betekenen dat de Vader dit gewild heeft!)
Volgens mij wilde Jezus niet, en de Vader ook niet dat Jezus zou sterven, maar wisten ze dat iemand moest sterven vanwege de zonde ...
Ten eerste kan niemand God vermoorden
Ten tweede, mijn idee is dat de je ene leugen niet moet vervangen door de andere. Alleen de Waarheid kan stand houden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten