het genade verbond geldt mi voor iedereen maar dat is algemeen en moet nog wel persoonlijk toegepast worden in jouw en mijn hart
waardoor het een persoonlijk verbond wordt
nou is het misschien wat duidelijker ?
Moderator: Moderafo's
André schreef:Ik geloof dat je ook het eeuwig leven kunt krijgen als je uit gelovige ouders bent geboren en voor je doop overlijd.ik bedoel het is niet zo dat als je gedoopt bent automatisch wedergeboren ben .
Geloof jij dat dit voor God mogelijk is zelfs als je je niet eens bewust tot Hem hebt kunnen bekeren?
André schreef:Wel geloof ik dat als je je geloof in God gaat belijden voor een leven met God kiest.
Je bent dan een kind van God.
Het woord 'bekeerd' zijn of worden of iedere dag opnieuw, wordt door de diverse gemeentes wel eens anders opgevat en uitgelegd e/o rechten en plichten aan gebonden.
Jantjes schreef:Ja, zeker waar, kleurrijk.
Maar (nochtans), niet van deze wereld, want die is kleurloos en Zijn Koninkrijk is niet van hier. Iedereen die De Waarheid lief heeft hoort Zijn Stem, in Navolging en verkregen Verlossing.
Of trek ik hiermee nu dat zwarte pak aan van die man en vrouw uit Scherpenisse, waarvan Omega vertelde.
Het is natuurlijk een mooie anekdote van Omega, maar wat mijn in het aardige verhaal opvalt is dat die mensen zeggen ‘de Heere Jezus te leren kennen als onze Verlosser en Zaligmaker. We hebben Hem lief met heel ons hart’.
Als ik het goed begrijp gaat de liefde van die mensen uit naar de Heere Jezus en dat is bewerkstelligd door een dominee.
Uiteraard wil ik de kleurrijke bloemlezing niet kleurloos maken. Maar om te zeggen dat dit de wedergeboorte van die mensen zou betekenen? vind ik erg voorbarig, maar het kan wel het beging zijn. Tegenwoordig wordt een mens zeer snel op een voetstuk gezet, want de ware liefde komt van de andere kant en gaat van God de Vader zelf uit naar mensen toe, door de werking van Zijn Geest. En daar getuigde deze mensen (nog) niet van.
Dat komt, vervolgde de man weer, we hebben door een preek van ds. Simons de Heere Jezus leren kennen als onze Verlosser en Zaligmaker. We hebben Hem lief met heel ons hart. En daarvan kunnen we niet zwijgen."
om te zeggen dat dit de wedergeboorte van die mensen zou betekenen? vind ik erg voorbarig, maar het kan wel het beging zijn
En daar getuigde deze mensen (nog) niet van.
Had dit stuk dan niet gepost!Uiteraard wil ik de kleurrijke bloemlezing niet kleurloos maken
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten