1 Thessalonicensen 5 : 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 sep 2005 15:46

Raido wat jij zegt is dat niet meer typisch voor de ger gem? bij ons valt dat eigelijk wel mee.
Ze hebben dat gelukkig niet op die manier tegenmij gezegt, maar uit huisbezoeken komen zulke dingen naarvoren.. Dat je als bekeerd mens toch echt bepaalde dingen niet kunt doen (soms de meest persoonlijke dingen/kromme dingen).

Het is niet typisch gergem. het komt overal wel voor, in de ene kerk wat op ander punten dan in de andere. Maar bijvoorbeeld in pinkstergemeenten gaan ze aan je geloof twijfelen als je nog nooit in tongen hebt gesproken, of als je niet van opwekking houd :)

Dat over gezangen, dat vind ik altijd erg typisch, dat was volgens mij met een tante die iets zij over cd's luisteren (ouderling: psalmen zeker) nee ze luisterde ook graag gezangen (niet eens van die hallelujahhandjeklap) nou, toen kwam er een verhaal dat hij dat ook altijd had geluisterd en dat hij na zijn bekering daar zoveel gewetensbezwaren bij gehad had, dat kan, respect, dan luister je het niet meer..

Maar projecteer niet je eigen bekering en uitwerking daarvan op de rest van Gods Kinderen?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 sep 2005 16:03

quote]Raido wat jij zegt is dat niet meer typisch voor de ger gem? bij ons valt dat eigelijk wel mee. [/quote]

Raido schreef:Ze hebben dat gelukkig niet op die manier tegenmij gezegt, maar uit huisbezoeken komen zulke dingen naarvoren.. Dat je als bekeerd mens toch echt bepaalde dingen niet kunt doen (soms de meest persoonlijke dingen/kromme dingen).

zoals bv.voetballen en film/tv kijken.... inderdaad denk ik dat zulke dingen persoonlijk zijn en dat de dominee/kerkenraad mij niet hoeft op te leggen wat ik wel/niet met mijn geweten kan verantwoorden.

Het is niet typisch gergem. het komt overal wel voor, in de ene kerk wat op ander punten dan in de andere. Maar bijvoorbeeld in pinkstergemeenten gaan ze aan je geloof twijfelen als je nog nooit in tongen hebt gesproken, of als je niet van opwekking houd :)

ik bedoelde meer de dingen die jij noemde.

Dat over gezangen, dat vind ik altijd erg typisch, dat was volgens mij met een tante die iets zij over cd's luisteren (ouderling: psalmen zeker) nee ze luisterde ook graag gezangen (niet eens van die hallelujahhandjeklap) nou, toen kwam er een verhaal dat hij dat ook altijd had geluisterd en dat hij na zijn bekering daar zoveel gewetensbezwaren bij gehad had, dat kan, respect, dan luister je het niet meer..

dat was bij hem zo, maar dat hoeft ie je tante niet op te leggen.

Maar projecteer niet je eigen bekering en uitwerking daarvan op de rest van Gods Kinderen?

dat gebeurd volgens mij best wel veel. ben daar persoonlijk geen voorstander van omdat ikzelf geloof dat zoals elk mens uniek is ook God in elke bekering een unieke weg gaat die bij de desbetreffende persoon past. In principe moet het om Jezus gaan maar vaak gaat het om de bevinding voordat je eindelijk eens bij Hem uitkomt... (snap je me?)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 27 sep 2005 22:11

in de kerk hebben ze het wel eens over ''donkere tijden'' of ''dat het doorbrekende werk van de Heilige Geest nog maar weinig gevonden wordt'' van die lekkere deprimerende uitspraken.
(wat tussen haakjes staat is kerkjargon )

Hoe kunnen we in de gemeente meer ervaren van de Heilige Geest?

11"I baptize you with[a] water for repentance. But after me will come one who is more powerful than I, whose sandals I am not fit to carry. He will baptize you with the Holy Spirit and with fire.
hoevaak maken we dit nog mee? kan me niet herinneren iig...>>>>>>>
>>>>>>>>>>

Als Yehua voor jouw de Messias en je Redder is en je aan Hem toebehoort omdat Hij een prijs voor jou hebt betaalt dan weet je dat Hij nu je Meester is.
Hij heeft er verdriet van als we geen goede getuigen zijn van Zijn Licht
Wij moeten voor Hem ook zo'n liefde hebben in ons hart, dat we geen dingen willen doen die Hem verdriet doen

dus dan doe je dingen niet of wel ;.Niet omdat een kerkman of vrouw of tafel diender je dat zegt , maar omdat je zelf zo'n relatie met Hem ervaart dat Hij Yeshua je Co Partner is en je Coach.
Bij alles ga je je dan wel WWJD afvragen WHAT WOULD JESUS DO .....
Dat is het Heilig Vuur!!!van de Geest van God
en dan weet je in je hart het antwoord heus wel !!!
Wil je niet daarnaar luisteren , dan ben je de Geest aan het blussen, dat is waarschuwing voor iedere gelovige persoonlijk. en een teken dat je de waarde van Prijs die Jezus voor je heeft betaald niet hebt begrepen of hebt onderschat!!

Als andere dingen belangrijker zijn dan Yeshua dan is dat vuur ws op een laag pitje.

Ik hoop dat jullie allemaal de Liefde Het Licht en de Genade van Yeshua ten volle mogen ervaren , want dat is echt het mooiste wat er is!

Van ons worden ook offers verwacht in :dingen die we anders zouden willen zien , maar God geeft ons dan altijd de kracht om door te zetten en uiteindelijk geeft Hij er ons dan iets mooiers en beters voor in de plaats. Hij is getrouw aan diegenen die Hem met een oprecht hart liefhebben en hen zal Hij zegenen en het Geheim van Zijn Verbond bekendmaken.....
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 sep 2005 10:59

Ja wat moet ik zeggen? alleen :oops: dat je gelijk hebt.

De Bijbel zegt ook dat we geen mensenvrees moeten hebben of iets van aan trekken wat anderen zeggen.
Maar je merkt wel dat het wel een soort barriere tussen jouw en God zet als je domweg weigert mee te doen aan HA. dat blus je inderdaad de Heilige Geest voor een gedeelte...

erg confronterend hoor.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 30 sep 2005 10:11

Yael , natuurlijk blijf je ook mens en heb je ook slechte dagen, bijv : wanneer mensen en dingen je irriteren en je moeite hebt om je te beheersen en misschien dingen doet of zegt waarvan je later spijt heb. Als je God vergeving vraagt over die dingen , dan heeft geen mens het recht om jouw het avondmaal te weigeren.Als je zelf dan toch niet deel wilt nemen ,dan ben je idd bezig het vuur te blussen.
Let wel Het verbond> Het Heilig Avondmaal is tussen jou en de Eeuwige . Daar hoeft verder niemand tussen te staan.
.Of het zou al zo moeten zijn dat je er een heeeel zondige levenstijl op nahoudt? :mrgreen: :mrgreen: :?: :D :lol:
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 sep 2005 18:49

salty schreef:.Of het zou al zo moeten zijn dat je er een heeeel zondige levenstijl op nahoudt? :mrgreen: :mrgreen: :?: :D :lol:

Je zou nog schrikken :P *Im just kidding* :wink: Nee ik geloof werkelijk dat voor God probeer te leven... of dat ook altijd lukt is een andere vraag.

Let wel Het verbond> Het Heilig Avondmaal is tussen jou en de Eeuwige . Daar hoeft verder niemand tussen te staan.

zo is het inderdaad en dat geeft een rustig gevoel eerlijk gezegt. Omdat ik weet dat God trouw is. we hebben pas in november of december weer HA.

Terug naar “Archief”