....eigen ben.....
Ja inderdaad, niks van onszelf, alles van Christus!
Moderator: Moderafo's
Eigenlijk zo letterlijk... ingelijfd in Christus, lijf is een ander woord voor lichaam en een ledemaat is een onderdeel van een lichaam..essieee schreef:Ja precies...je bent ingelijfd is Christus...dan moet ik altijd denken aan die tak..boom!
Ja...je behoord volledig aan Christus toe..van het begin tot het einde......
Zondag 1 | Vraag 2 schreef:Wat moet u weten om door deze troost gelukkig te leven en te sterven?
Ten eerste hoe groot mijn zonden en ellende zijn.
Ten tweede hoe ik van al mijn zonden en ellende verlost word.
Ten derde hoe ik God voor zo’n verlossing dankbaar moet zijn.
Hoe anders...Raido, blijft dit zo overzichtelijk op deze manier?
Raido schreef:Zie het als een munt, de ene keer ligt het ene boven, de andere keer weer het andere. Het ene kerkverband legt op het ene meer de nadruk dan het andere, maar als het goed is komen deze drie punten in elke leven van een Christen naar voren..
Het gaat inderdaad niet alleen over het beleven in de zin van je ziel, maar ook in de rest van Gods goedgeschapen schepping.André schreef:Ik heb misschien een iets afwijkend idee van beleven, God heeft Jezus voor ons gegeven zodat wij uit onze ellende werden/worden verlost, waardoor ik in dankbaarheid mag/kan leven hier dit tijdelijke leven.
Mmm, ik ga er voor het gemak dan maar even vanuit dat de mede forummer op de hoogte is van God's goedgeschapen schepping.Raido schreef:Het gaat inderdaad niet alleen over het beleven in de zin van je ziel, maar ook in de rest van Gods goedgeschapen schepping.André schreef:Ik heb misschien een iets afwijkend idee van beleven, God heeft Jezus voor ons gegeven zodat wij uit onze ellende werden/worden verlost, waardoor ik in dankbaarheid mag/kan leven hier dit tijdelijke leven.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten