Heel goed, kun je er vast aan wennen dat op je zelf wonen wsl meer kost.Smurffie schreef:Maarrrrrr....ik betaal wel kostgeld.
K ben trouwens benieuwd wat jullie daar van vinden?

Moderator: Moderafo's
Destijds, LOLCisca schreef:André schreef:Heel goed, kun je er vast aan wennen dat op je zelf wonen wsl meer kost.
Dat kan heel verschillend zijn, als je veel kostgeld moet betalen, en alle extra kosten ook voor jouw rekening zijn, kun je er ook nog op voor uit gaan, zoals ik destijds zelf ondervonden heb
André schreef:Heel goed, kun je er vast aan wennen dat op je zelf wonen wsl meer kost.Smurffie schreef:Maarrrrrr....ik betaal wel kostgeld.
K ben trouwens benieuwd wat jullie daar van vinden?
Brr, vreselijk zeg. Ik word gek als mijn moeder m'n kamer opruimt. Laat mij maar lekker zelf rommelen. Ik vind het ook vervelend dat iedereen maar in- en uitloopt op m'n kamer.. maargoed, dat hoort erbij.Markie schreef:Ik weet zeker dat er weinig mensen zijn die op zichzelf wonen die het zo goed en makkelijk hebben dan mijEn die hebben het vóórdat ze op zichzelf gingen wonen ook niet zo gehad dan mij, want anders woonden ze nu 100% zeker weten ook nog thuis.
Alles wordt voor me gedaan. Eten gekookt, gewassen, gestreken, slaapkamer opgeruimd, je kan het zo gek niet bedenken. Ik hoef hier thuis echt nooit een vinger uit te steken.
windekind schreef: Zelfstandig word je ook niet van de één op de andere dag, lijkt me. Dus als je niet weet hoelang aardappels moeten koken bel je je moeder toch gewoon op, wat boeit dat nou.
Lalage schreef:Ik ben blij dat ik nu op kamers ben, zodat ik nog iets kan vragen. Als je wacht tot je ouders er niet meer zijn, zul je het echt zelf moeten uitpluizen...
Rock-G schreef:Lalage schreef:Ik ben blij dat ik nu op kamers ben, zodat ik nog iets kan vragen. Als je wacht tot je ouders er niet meer zijn, zul je het echt zelf moeten uitpluizen...
Soms hoef je niet te wachten, je kunt ook wees op je 19e zijn,of halfwees,en geen contact meer met de nog levende ouder.
Soms is het alleen gaan wonen meer een noodzaak. Misschien zeur ik een beetje, maar het trof me nogal toen je zei dat je je vader een kapotte vriezer kon laten ophalen.Ik heb sinds m'n 12e geen vader meer. Maar desondanks is het zelfstandig wonen toch iets..natuurlijks lijkt wel.Alsof dat vanaf je geboorte al vast ligt 'ooit verlaat je dit huis' en de geschiedenis herhaalt zich.Hopeloze cyclus eigenlijk..
Maar ik vind het heerlijk alleen te wonen hoor
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten