Wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 05 jul 2005 12:29

nog nooit was volgens mij de hele westerse christendom samen zo overtuigd van het einde dat hoogstens een aantal decenia nog zal duren...

waarom?

alleen omdat we elkaar als mensen het leven zo zuur maken?
dat moord, en alle andere ellende aan de orde van de dag is?
sinds Kaïn en Abel is dat nooit anders geweest hoor ;)

Of omdat we inmiddels toch maar de zogenoemde 'profeten' geloven, die het uit kunnen rekenen, waar kun je die opleiding volgen? Wiskunde en Theologie samen? heeft er al 1 gelijk gekregen die zijn berekekening nog niet heeft bij moeten stellen?

Ik hoop dat we samen op een spoedige wederkomst hopen vanwege een wel legitieme reden, namen dat we wensen om samen met onze Heer Jezus Christus te mogen zijn, eindelijk God niet dagelijks meer verdriet hoeven te doen. En het volmaakte leven mogen kennen en leven samen heel dichtbij Hem.

en wat ik de komende 10 jaar ga doen, zou hetzelfde zijn als wat ik zou gaan doen als ik het niet wist, omdat ik het niet kan weten.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jul 2005 13:24

spacy schreef:nog nooit was volgens mij de hele westerse christendom samen zo overtuigd van het einde dat hoogstens een aantal decenia nog zal duren...

Jawel, tijdens de Pestepidemie in de middeleeuwen was die gedachte nog een stuk sterker aanwezig dan nu.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 jul 2005 14:05

Hm, ik kan alleen maar hopen dat het nog even duurt.

caprice

Berichtdoor caprice » 05 jul 2005 18:30

kurtyo schreef:Hm, ik kan alleen maar hopen dat het nog even duurt.

Waarom?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 05 jul 2005 19:19

André schreef:
MissF schreef:Ik geloof namelijk niet echt in de boeken van de Laatste Bazuin, en daarin staat letterlijk Openbaringen beschreven.....
Over die boeken, je moet iig redelijk SF & Fantasie kunnen waarderen.
Ik denk dat er waarheden tussen staan maar het blijft fictie.

en de schrijvers zijn het onderwerp mi. gaan uitmelken... nu komen er weer 3 nieuwe boeken uit die over de voorgeschiedenis gaat van de hoofdpersonen in de serie. :roll:

Daarbij hoop ik dat het nog even duurt voordat Jezus terug komt naar de aarde om Zijn duizendjarig rijk te vestigen. (Omdat ik nog graag een aantal dingen zou willen doen. :oops: ) Maar mocht Hij binnen 10 jaar terug komen is dat natuurlijk niet erg.
daarbij is er al zoveel gesuggereerd over wat er zal gaan gebeuren in de Eindtijd dat ik zo iets heb van het zal wel... als er een opname is ok, dan merk ik dat vanzelf wel. :)

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 05 jul 2005 19:38

Divrei Shmuel schreef:Volgens verschillende Joodse geschriften breekt de 1000 jaar durende Sabbath in de jaren 20 van deze eeuw aan.
Mits er intresse is wil k wel details posten. Sommigen kennen ze al . . .

Sam

Volgens mij heb ik ze Sam, ik vind het een prachtige theorie in elk geval. Persoonlijk zie ik veel in het 6 dagen zult gij arbeiden (6.000 jaar wereldgeschiedenis) en de zevende dag rusten (het duizendjarig vrederijk).
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 05 jul 2005 22:04

Happy One schreef:
Divrei Shmuel schreef:Volgens verschillende Joodse geschriften breekt de 1000 jaar durende Sabbath in de jaren 20 van deze eeuw aan.
Mits er intresse is wil k wel details posten. Sommigen kennen ze al . . .

Sam

Volgens mij heb ik ze Sam, ik vind het een prachtige theorie in elk geval. Persoonlijk zie ik veel in het 6 dagen zult gij arbeiden (6.000 jaar wereldgeschiedenis) en de zevende dag rusten (het duizendjarig vrederijk).

onder het mom van: "gij weet niet de dag noch het uur" ...maar wel het jaar?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 06 jul 2005 01:08

spacy schreef:onder het mom van: "gij weet niet de dag noch het uur" ...maar wel het jaar?
Ik zal nooit beweren dat is het, maar zovel zeer oude gegevens die steeds op die zelfde 20er jaren uitkomen vindt ik we apart.

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Mereltje
Verkenner
Verkenner

Re: Wederkomst

Berichtdoor Mereltje » 14 jul 2005 11:26

muiz schreef:Stelling:

Jezus komt binnen nu en tien jaar terug.

Wat denken jullie?

Gij weet nog de tijd nog de ure in welke ik komen zal...
Het maakt in zekere zin (ik bedoel het eerbiedig) niet uit waneer de HEERE terugkomt...
Het gaat erom of wij bereid zijn.
Of wij voor de HEERE kunnen verschijnen!!
Ons hart moet vernieuwd zijn en wij moeten gewassen zijn in het bloed van Christus....!!

Wees dan ijverig en bekeert u.......

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Re: Wederkomst

Berichtdoor Divrei Shmuel » 14 jul 2005 18:42

Mereltje schreef:
muiz schreef:Stelling:

Jezus komt binnen nu en tien jaar terug.

Wat denken jullie?

Gij weet nog de tijd nog de ure in welke ik komen zal...
Het maakt in zekere zin (ik bedoel het eerbiedig) niet uit waneer de HEERE terugkomt...
Het gaat erom of wij bereid zijn.
Of wij voor de HEERE kunnen verschijnen!!
Ons hart moet vernieuwd zijn en wij moeten gewassen zijn in het bloed van Christus....!!

Wees dan ijverig en bekeert u.......
Ja,

On the other hand zei Jesjoea dat men op de tekenen moest achten, moeten we dat dan maar weer vergeten?
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Danny@!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danny@! » 16 jul 2005 10:59

Jezus komt niet eerder voordat de gehele mensheid bewust is en Liefde bezit voor alles wat leeft...en omdat er nog steeds nieuwe zielen reincarneren die nog met hun Evolutie moeten beginnen hier op Aarde...duurt het nog zeker honderden jaren....als de mensheid afstemming heeft op de Eerste Lichtsfeer....(vergelijkbaar met het Paradijs uit de Bijbel)....dan is het zover!!

Maar dat neemt niet weg dat er nu binnenkort een tijd aanbreekt die de mensen bewust moet maken..."De Hemelen zullen spreken binnenkort"...via een apperaat dat uitgevonden wordt in Duitsland....hierdoor zullen de Meesters van het Licht spreken...er komt 1 religie....."het Christus Bewustzijn"....dit gaat gebeuren naar mijn overtuiging in het jaar 2012.....je hebt nu tegenwoordig al van die "Bandstemmen"...(evp-voices)...maar dit apperaat gaat nog anders werken waarbij direkt tussen communicatie mogelijk is...

En 1 ding is waar...er is maar 1 weg en die is langs Christus..de Messias.!

Danny!!

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 16 jul 2005 11:04

Danny@! schreef:Jezus komt niet (...) communicatie mogelijk is...

Zoo ontzettend fout :lol:
..

Danny@!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danny@! » 16 jul 2005 14:13

Hoi Invincible..,

Toch is dit pure waarheid afkomstig uit de Lichtsferen....

"Eens zei de Messias: 'Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt dit nu niet dragen; maar wanneer die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, hij zal u in al de waarheid leiden; want hij zal van zichzelven niet spreken, maar zo wat hij zal gehoord hebben, zal hij spreken en de toekomende dingen zal hij u verkondigen. Die zal Mij verheerlijken; want hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen."

Dat apperaat is hier een onderdeel van....in deze tekst van de Messias verwijst Hj naar de Nieuwe Openbaringen die al ruim een halve Eeuw hier Op Aarde zijn....
Het over grote deel van de mensheid kan het nog steeds niet dragen en aanvaarden....daarom komt dit apperaat ook naar Aarde....opdat er geen twijfel meer zal zijn en het Koningkrijks God een aanvang kan nemen....

Danny :D

[/b]

Bharat

Berichtdoor Bharat » 16 jul 2005 15:03

Danny@! schreef:
En 1 ding is waar...er is maar 1 weg en die is langs Christus..de Messias.!

Danny!!

Uhmmm, je zult bedoelen; er is maar een weg, en dat is de weg van Liefde.

Leef in Liefde.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 jul 2005 15:08

God is liefde, dus de weg.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”