Moderator: Moderafo's
Mapleleaf schreef:Omdat jij niet voor God kan verschijnen zoals je bent. Je hebt een Zaligmaker en Middelaar nodig die jouw zonden en schuld wegneemt en vergeeft en je door de kracht van Zijn Geest en woord hersteld en vernieuwd zodat je heilig en onbevlekkelijk zult zijn en blijven.
hijwel schreef:Mapleleaf schreef:Omdat jij niet voor God kan verschijnen zoals je bent. Je hebt een Zaligmaker en Middelaar nodig die jouw zonden en schuld wegneemt en vergeeft en je door de kracht van Zijn Geest en woord hersteld en vernieuwd zodat je heilig en onbevlekkelijk zult zijn en blijven.
en nu voor een ongelovige?
Ik bedoel (niet stom bedoelt) als ik dit zeg tegen een niet christen staat hij met zijn oren te klapperen en snapt er niks van.
hijwel schreef:Mapleleaf schreef:Omdat jij niet voor God kan verschijnen zoals je bent. Je hebt een Zaligmaker en Middelaar nodig die jouw zonden en schuld wegneemt en vergeeft en je door de kracht van Zijn Geest en woord hersteld en vernieuwd zodat je heilig en onbevlekkelijk zult zijn en blijven.
en nu voor een ongelovige?
Ik bedoel (niet stom bedoelt) als ik dit zeg tegen een niet christen staat hij met zijn oren te klapperen en snapt er niks van.
muiz schreef:Het is wel off topic hoor, maar zou je niet met de positieve kant beginnen?
hm, serieuze vraag, geen veroordeling.
ik begin meestal met: god heeft je gemaakt met een doel, hij houdt van je enz.
muiz schreef:Het is wel off topic hoor, maar zou je niet met de positieve kant beginnen?
hm, serieuze vraag, geen veroordeling.
ik begin meestal met: god heeft je gemaakt met een doel, hij houdt van je enz.
jas schreef:naomi schreef:Ik vraag me werkelijk af of een ABSOLUTE DOODSTAAT altijd vooraf moet gaan aan bekering.
O dus jij denkt dat mensen dus niet totaal verloren liggen?naomi schreef:Even uit eigen ervaring gesproken: ik ben ong. 2 jaar geleden werkelijk tot geloof gekomen, niet vanuit een positie van absolute doodstaat, maar vanuit een God willen kennen, maar niet kunnen vanuit mezelf.
Ik merk dat die absolute doodstaat juist na die bekering steeds meer waar wordt. Hoe meer ik God leer kennen, hoe meer ik besef dat ik werkelijk niets kan vanuit mezelf en ik God in alles nodig heb.
Volgens mij verwar je de doodstaat zelf en het gevoel van de doodstaat. Dat je de doodstaat niet gewaar wordt betekent niet dat je het ook niet bent.naomi schreef:Verder lees ik in het nt ook zeer regelmatig dat mensen tot geloof komen, zonder dat er een absolute doodstaat besef aan vooraf gaat.
Ik dacht dat Jezus kwam om verlorenen te redden?naomi schreef:Dat zou dus betekenen dat het geen voorwaarde is voor bekering/wedergeboorte, maar een logisch gevolg als je verder groeit in je relatie met God.
Het is ook geen voorwaarde. Het is gewoon een feit.naomi schreef:Maar misschien zit ik helemaal verkeerd?
Ja dat klopt.
MissF schreef:Hmm...ik had over dit onderwerp idd pas een discussie met mijn neef. Hij zei: jij zegt dat je bekeerd bent. Dan heeft God jou dat blijkbaar gegeven. Maar mij heeft Hij dat nog niet gegeven...
Ik: dus als jij morgen dood gaat, dan ben je verloren?
Hij: ja, dan ben ik verloren
Ik: en wie zijn schuld is dat dan?
hij: uhm...
Ik vind dat zo oneerlijk tegenover God. eigenlijk geef je dan God de schuld. Tja, Hij heeft het mij niet gegeven hoor, dus ik kan er niks aan doen!
Nee, God heeft die eerste stap echt wel gezet naar jou toe. Zet nu die stap terug! Zeker als je gedoopt bent: God zette die stap! Durf het nu aan, voor je een of ander goed gevoeletje ofzo dr bij krijgt, zet die stap naar Hem toe! En geef Hem niet de schuld...
(Overigens had ik daar destijds ook problemen mee, hoe ga je in vredesnaam naar God toe?)
[/quote]Bharat schreef:Je kunt nog zoveel uiterlijke rituelen ondergaan, het zal je niets dichter brengen bij God.(Overigens had ik daar destijds ook problemen mee, hoe ga je in vredesnaam naar God toe?)
Door Hem te erkennen als het wezenlijkste deel van jezelf. Het is niet zo moeilijk hoot, het antwoord zit in Liefde.
Leef in Liefde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten