vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 19 feb 2003 09:06

Lalage schreef:
Rudolf Meuser schreef:Wat is nu precies tussen goede vriendscahp en verkering?

De intieme kant ervan en het idee dat je later met elkaar wilt trouwen en dus in een huis gaat wonen.

je hebt het duidelijk uit gelegd lalage.

Je kunt toch ook een goede vriendschap hebben met iemand die getrouwd is? Dat ken, dat ken ik ook. Of een goede vriendschap hebben met een vriendin (of vriend.) (net wat jezelf bent).

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 feb 2003 10:22

Vriendschap na verkering is best moeilijk. Vooral als het om lullige dingen uit is gegaan, op op een lullige manier.
Tis ook moeilijk om een nieuwe houding te vinden tegenover diegene, je kunt dan doorschieten naar vijandig ofzo.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 feb 2003 11:43

jaap, dat ben ik niet met je eens.

het kan inderdaad niet heel leuk zijn, maar eigen ervaring is.. dat mijn ex een nieuwe (aardig wat oudere) vriendin heeft en ze van plan zijn volgend jaar te helpen. Je ziet mij gerust behang aftrekken in hun nieuwe huis en lol maken met ex. Why not..

enne vriendin heeft sinds paar weken verkering, maar haar ex is ook nog vriend van haar.. in de vriendengroep komt dus de nieuwe vriend in aanraking met de oude vriend.. Dat gaat goed. ex is naar nieuwe vriend heen gegaan en heeft hem een en ander op positieve manier duidelijk gemaakt..!!

Wat moet je anders.. een van de twee uit een vriendengroep terwijl je je vrienden niet kunt missen? En elke vrijdag, zaterdag en feestdagen alleen? Misschien scheelt het dat wij met ongeveer 20 mensen zijn en niet een heel klein groepje hebben.??
Time flies when you have none!

Ikke21
Majoor
Majoor

Re: vriendschap na verkering

Berichtdoor Ikke21 » 23 apr 2003 09:09

pippylangkous schreef:wat denken jullie over vriendschap na verkering met iemand gehad te hebben?en is vriendschap niet beter dan verkering?

Dat zou inderdaad wel kunnen....maar het lijkt me moeilijk, in het begin gaat het goed maar het wordt steeds minder, totdat je helemaal geen contact meer met elkaar heb!!

ikke3310

Vriendschap na verkering/relatie

Berichtdoor ikke3310 » 23 apr 2003 12:56

:x Ik persoonlijk vind dat het heel erg moeilijk is om na verkering vrienden te blijven. Vooral als na verloop van tijd de andere "partij" een nieuwe vriend/vriendin heeft kan dit je helemaal slopen. Ik had dan ook zeker geen zin in vrienden blijven! Je moet het gewoon zien te vergeten en eroverheen zien te komen. Die ander kan nog zo mooi praten, het is en blijft toch uit. Dus is het beter als je even een poos neemt om tot rust te komen.
Ikke :mrgreen:

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 23 apr 2003 12:58

Die glimlach is om je emotie's te verbergen.

ikke3310

Tja....

Berichtdoor ikke3310 » 23 apr 2003 13:08

Zou kunnen, wordt niet echt vrolijk als ik er aan denk! Terwijl het toch hele poos geleden is! :cry:

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 23 apr 2003 13:10

ja maar wat wil je....

bij mij ook. terwijl ik het heb uitgemaakt.

ikke3310

Anna is prof

Berichtdoor ikke3310 » 23 apr 2003 13:12

Nou dat was bij mij niet het geval. Eerst jaar gehoopt en toen de grond in geboord. Is echt een ... ervaring! :cry:

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 23 apr 2003 13:14

Het hangt wel af van hoe het gegaan is............. Dat scheelt enorm voor de tijd er na.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 apr 2003 13:33

haha, eerst had ik vet ruzie met m'n ex, maar maandag heb ik hem weer voor het eerst irl gezien, nadat het uit ging. Het was mega gezellig, en ik heb een hoop lol met hem gehad!! haha...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 apr 2003 07:15

ik denk dat het er vanaf hangt om welke reden je uit mekaar gaat....

This is me

Berichtdoor This is me » 18 nov 2003 20:30

pippylangkous schreef:wat denken jullie over vriendschap na verkering met iemand gehad te hebben?en is vriendschap niet beter dan verkering?

Ik ken iemand die 4 jaar verkering gehad heeft. Op dit moment hebben ze al een half jaar, ik denk dat ze het zo zien, 'alleen maar' vriendschap. Zij praat met niemand over hem, zelfs niet met haar eigen familie. Toch gaan ze echt overal samen naar toe. Ze ziet ze bijna niet apart. Hij haalt en brengt haar zelfs naar catechisatie. Als je met haar over hem begint, praat ze er overheen. Beetje apart wel. Ik vind dat je elkaar echt niet hoeft te negeren als je verkering uit is; dat je het op vriendschap houdt kan ik ook nog wel begrijpen, maar dat je hem tegen anderen dan wel helemaal doodzwijgt vind ik een ander verhaal...

Wat vinden jullie?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 nov 2003 07:50

This is me schreef:

Ik ken iemand die 4 jaar verkering gehad heeft. Op dit moment hebben ze al een half jaar, ik denk dat ze het zo zien, 'alleen maar' vriendschap. Zij praat met niemand over hem, zelfs niet met haar eigen familie. Toch gaan ze echt overal samen naar toe. Ze ziet ze bijna niet apart. Hij haalt en brengt haar zelfs naar catechisatie. Als je met haar over hem begint, praat ze er overheen. Beetje apart wel. Ik vind dat je elkaar echt niet hoeft te negeren als je verkering uit is; dat je het op vriendschap houdt kan ik ook nog wel begrijpen, maar dat je hem tegen anderen dan wel helemaal doodzwijgt vind ik een ander verhaal...

Wat vinden jullie?

tlijkt wel of ze nog verkering hebben....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 nov 2003 12:00

maar ja 4 jaar lief en leed met elkaar gedeeld hebben is ook niet niks.....

Terug naar “Archief”