Voetbal is religie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 jun 2005 13:07

muiz schreef:"als je bidt om je eigen begeerten door te voeren, moet je niet verwachten dat je iets krijgt"

waar stond dat nou?

Jakobus 4:3 misschien?

"Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt."
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 30 jun 2005 13:13

juist!

dank je :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2005 11:15

Airke schreef:
Marnix schreef:Ja maar bidden is toch wel iets meer? Ik bedoel, we zeggen niet dat wat we vragen, we ook altijd op de manier krijgen als we verwachten... maar we geloven toch wel dat het gebed niet zinloos is, puur iets vragen zonder dat het enige invloed heeft op of je het krijgt?

Wat voor invloed heeft het dan volgens jou? Het kan zijn dat je krijgt wat je vraagt, het kan zijn dat je het niet krijgt. Waar hangt dat dan van af? Van de instelling waarmee je bidt? Verandert de geschiedenis door het gebed? Volgens mij gaat het gewoon zoals het gaat/moet gaan.

Dan wil ik je toch wijzen op een aantal dingen in de bijbel die je ongelijk bewijzen. Mozes nadat het volk Israel voor het gouden kalf geknield had.... God wilde het volk vernietigen, Mozes God er toe beweegt om dat niet te doen. Ik denk aan Hizkia, die van een profeet van God te horen kreeg: Dit zegt de Heer, maak je laatste wilsbeschikking op want je zal sterven. Hizkia bidt tot God en God verandert van gedachte en geeft Hizkia nog 15 jaar te leven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”