Voorwerpen occult belast?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 16 jun 2005 08:28

Optimatus, misschien zou je kunnen proberen je in te leven in mensen die hier negatieve ervaringen mee hebben? Vind je Handelingen 19 ook onzin?
Het fenomeen dromenvanger wordt commercieel uitgebuit en daarmee gebeurt inderdaad meestal niets. Zoals er meestal ook niets gebeurt met glaasje draaien. Maar dat is geen argument om dit allemaal als onzin af te doen.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 16 jun 2005 08:44

Het ongeloof is het bijgeloof van de ontkenning van het kwaad wat een realiteit is.

De Kerk kent de huiswijding is niet voor niets de Kerk de duiveluitdrijving de Kerk de toewijding van zaken ruimtes en veel andere zaken is allemaal niet voor niets.

Het ontkennen van het kwaad als bijgeloof en dat je best een cultische voorwerpen in huis kan hebben (zie de afgodenwinkels in dit land) is koren op de molen van de diabolos van de gevallen aartsengel lucifer.

Maar weten dat de diabolos een realiteit is ,is voor hem een kwelling dan kan hij zijn gang niet meer gaan,terwijl al overwonnen is.

Jezus Christus altijd present stellen en je huis en alles wat je hebt aan hem toewijden,het kwaad zal wijken .Wat Jezus de Christus de Heilige Verlosser toegewijd is ook daar is het kwaad overwonnen .

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 jun 2005 19:38

Windekind, je laat je bangmaken door weet ik veel wie. Wees een beetje nuchter. Glaasjedraaien en al die andere toestanden: het is grote onzin, nitwitterij, bijgeloof en kolder.

Als ik iemand in huis krijg die met mijn servies begint te spelen, zal ik die vierkant uitlachen. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, dat is heel Nederlands.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jun 2005 20:16

Optimatus schreef:Windekind, je laat je bangmaken door weet ik veel wie. Wees een beetje nuchter. Glaasjedraaien en al die andere toestanden: het is grote onzin, nitwitterij, bijgeloof en kolder.

Als ik iemand in huis krijg die met mijn servies begint te spelen, zal ik die vierkant uitlachen. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, dat is heel Nederlands.

dit zei ooit een predikant in amerika ook.. Hij heeft zich er aan toegegeven. Hij wou wel eens kijken of occulte dingen bestonden. Nou hij heeft het geweten.. Pas naardat er veel met hem gebeden is, is hij bevrijd van allelei demonen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 jun 2005 00:57

Tja... Amerika...

Ik blijf erbij: wees gewoon nuchter en vertouw op God.
Occulte voorwerpen zijn verzinsels, net als al die rommel die de RKK gebruikt als reliek.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jun 2005 07:51

Optimatus schreef:Ik blijf erbij: wees gewoon nuchter en vertouw op God.
Occulte voorwerpen zijn verzinsels, net als al die rommel die de RKK gebruikt als reliek.

tja mijn nuchtere verstand zegt "dit kan niet goed voor je zijn" Dit is zonde want het mist zijn doel. Mij gevoel zegt: "weg gooien dan spul"

nou jou verstand en gevoel zegt waarschijnlijk wat anders. Daarom is het voor ons bijde nodig dat we ons verstand en gevoel laten vormen door de Bijbel, God. De bijbel roept duidelijk op "vernieuw uw denken".

dus, de bijbel maar als uitgang positie gebruiken.[/i]
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 17 jun 2005 10:33

Optimatus schreef:Windekind, je laat je bangmaken door weet ik veel wie. Wees een beetje nuchter. Glaasjedraaien en al die andere toestanden: het is grote onzin, nitwitterij, bijgeloof en kolder.
Nogmaals: wat in Handelingen 19 staat, geloof je dat ook niet? Of wanneer uit Legio duivels uitgedreven moeten worden? Dat staat weliswaar in de Bijbel, maar het is eigenlijk alleen bangmakerij?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jun 2005 12:23

Raido schreef:Een voorwerp is pas heilig of onheilig als jij zelf vind dat het dat wel of niet is, waarom zou een demon zich opsluiten in een beeldje en een beetje maffe dingen uithalen in een huis van iemand als hij veel beter buiten dat beeld, jou ziel kan bederven voor de eeuwigheid?

Hecht geen waarde aan die dingen en veel van je problemen zullen overgaan, dromenvangers, beeldjes, bhoedda's of maskers, ik heb er niks mee, ik heb een dromenvanger en een boedda op mijn kamer gehad, en niks geen enge ervaringen gehad of gedeeld met die stomme houten dingen.

Het enige wat ik nog toe wil voegen is dit: Jezus naam is geen toverwoord!

Nou, toen ik dat beeldje in huis had, en toen die echt vreselijke dingen gebeurde, wist ik er helemaal niks vanaf.
Echt niks.
Iemand anders heeft mij toen gezegd dat ik dat beeldje eruit moest doen, ik stond daar toen wat sceptisch tegenover.
Maar toch is het waar.
en ik zit dit verhaal niet uit mijn duim te zuigen of zo.
En als je een boeddabeeldje o p je kamer hebt gehad, daar hoeven echt geen akelige krachten vanuit te gaan. En ook niet van ELK Afrikaans beeldje, maar van sommige beeldjes of maskers, die met foute intenties zijn gemaakt door Afrikaanse soort voodoopriesters, en met gifstoffen en tanden en haren van overledenen.

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 17 jun 2005 18:19

brammetje schreef:
Optimatus schreef:Dit komt op mij over als een soort reliquienverering, waarbij het reliek ditmaal niet heilig, maar onheilig is.

Heel gauw stoppen met dat bijgeloof.
Ho Ho even een pas op de plaatst .

er stof genoeg hoor .
Ik ben het eens met je dat je niet moet "in geloven". Maar wacht even: wat nu als een demon zich zelf aan de voorwerp heeft gehecht? Bijv. door een aanbidding door duivelbezweerder.

"Gelukkig" vinden wij weleens dat gek, maar dat komt onder meer omdat duivel aanbidding in sommige groepen niet of weinig voorkomt. Ik heb zelf ook nog nooit te maken met gehad met een "occult belast" voorwerp.
Optimatus schreef:Ik heb een keer een dromenvanger boven m'n bed gehangen. Er gebeurde - zoals verwacht - helemaal niets.

Al die onzin is gewoon bijgeloof. Wie daar intuint, is gewoon hypernaïef en blijkbaar niet bij machte z'n eigen hersens te laten werken. Het stinkt gewoon naar reliekenverering en ik had gehoopt dat we 500 jaar na Calvijn van die nonsens toch een keer verlost waren.
Zelfde opmerking als hierboven. Dereck Prince geeft er verslag van dat hij ergens last van had (ik weet niet meer wat) en dat het bleek dat een wandversiering van met chinese draken iets met de boze had te maken. Nadat hij het had weggegooid, was het over.

Ik heb veel verhalen van zendelingen gehoord die van alles meemaakten - de geestelijke wereld is heel erg reëel en de boze kan enge dingen doen. Dus zorg dat je dicht bij God blijft en laat je beschermen door Jezus' bloed; Hij heeft de boze overwonnen.

Overigens: als je zegt dat je er niet "in gelooft" heeft dat indirect het effect (of kan dat hebben) dat je dus de boze het recht ontzegt iets kwaads te doen; dat gaat niet 100% op, maar het is een aspect.

Als er een voorwerp occult is, kun je het 'heiligen' door in de naam van Jezus de macht te bestraffen, vergeving van zonde te vragen over wat een ander (of jezelf) ermee gedaan hebt (zonde is meestal de grond voor de demonen om ergens 'recht' te hebben te blijven zitten). Ook als je zelf beschermt ben door het bloed van Jezus kan het zijn dat je er geen last van hebt, maar het kan natuurlijk wel in ene wel zo zijn.

Dus: blijven oppassen en als je iets hebt wat occult zo kunnen zijn en wat je om een goed regel toch wil bewaren, dan zou ik het altijd 'reinigen'. Beeldjes komen wat mij betreft niet in aanmerking, maar ieder zij in zijn/haar gemoed ten volle verzekerd.

Terug naar “Archief”