Moderator: Moderafo's

Wat zou jij doen als jij nu bijvoorbeeld zou komen te wonen in een klein plaatsje in Ierland waar in de wijde omtrek alleen maar Rooms-Katholieke kerken te vinden zijn?
Torenspits schreef:Lizzz,
Wat zou jij doen als jij nu bijvoorbeeld zou komen te wonen in een klein plaatsje in Ierland waar in de wijde omtrek alleen maar Rooms-Katholieke kerken te vinden zijn?
johannes1 schreef:ze maken van een gewoon mens een heilige. verschilt toch wel een beetje met de protestante kerken toch?

marjo schreef:Ik ben wel eens in een katholieke kerk geweest en dat staat m.i. wel erg ver af van een protestantse dienst, in welke vorm dan ook.

surfer schreef:Het is ideaal als iemand zich thuis voelt in een kerkelijke gemeente.
Sommige mensen, zoals ik, doen dat niet, en ik heb daar zelf vrede mee. Dat anderen denken dat je dan geen christen kan zijn neem ik voor kennisgeving aan.

Torenspits schreef: Misschien kan thedudehimself eens vertellen in welke gemeente hij zich zo op zijn plaats voelt. Daar zou hij mij enorm mee kunnen helpen.

surfer schreef:dude,
je hebt een hele positieve opvatting over kerkelijke gemeentes. Waarschijnlijk ook wel terecht, gezien je eigen ervaringen.
surfer schreef: Ik maak zelf altijd de afweging in hoeverre ik door de houding van anderen opgebouwd of afgebroken wordt. Als het laatste overheerst, dan haak ik af. Niet dat ik zo onzeker in het geloof ben, maar ik moet steeds al die negativiteit en onverschilligheid neutraliseren, en dat ervaar ik als energievretend en schadelijk.
surfer schreef: En ik voel me helemaal vrij daarin, het is niet zo dat ik mijn geweten moet sussen of wat ook.
Christen zijn kan ik ook uitstralen naar anderen toe, maar dan in algemene zin, bijvoorbeeld op mijn werk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten