Er zit bij mij een opbouw in: Eerst omdat ik ermee was opgevoed. Later omdat ik ondekte dat God het me mij meende. Daarna omdat God vrede in mijn hart legde en ik wist dat Hij er voor mij was/is. Daarna omdat gewoon bewezen is dat Jezus uit de dood is opgestaan en dat het waar is wat over Hem gezegd word (er worden ook een heleboel niet ware dingen gezegd) en Hij dus wel de Zoon van God moet zijn; daarom is Hij degene aan wie ik mij kan vertrouwen en hij degene die me bij God kan brengen en nog weer later omdat God zichzelf door profetie aan mij heeft laten zien.Guin schreef:(...)geloof je en waaruit blijkt dat? Oftewel, wat zijn je redenen om te geloven, waarom kun je niet meer zonder, etc.(...)
Veel mensen geloven dat de Bijbel een geniaal boek is. Is het geniaal gelogen of geniaal waar? Iets er tussenin lijkt niet logisch, omdat het daarvoor te complex en te geniaal is.
Is Jezus wie Hij zegt te zijn? Of alleen iemand die zich vergiste? Of iemand die andere mensen misleidde? Als Hij een goed mens was, en/of een goed voorbeeld, dan moet hij Degene zijn Die Hij zij te zijn, anders is Hij geen goed mens/voorbeeld meer.