Moderator: Moderafo's
de_bisschop schreef:hijwel schreef:God stuurt niet zo vaak een dominee naar de ger. gem in ned he?
Als je het vergelijkt met de ger.gem, hebben ze gezien het aantal leden en gemeenten verhoudingsgewijs evenveel dominees.
Het lijkt misschien errug weinig, maar dat valt dus best wel mee.
brammetje schreef:Het gaat toch niet om leeftijd maar om de gave die je tot uitdrukking mag brengen .
in hun ouderdom zullen zijn nog vruchten dragen!
hijwel schreef:de_bisschop schreef:hijwel schreef:God stuurt niet zo vaak een dominee naar de ger. gem in ned he?
Als je het vergelijkt met de ger.gem, hebben ze gezien het aantal leden en gemeenten verhoudingsgewijs evenveel dominees.
owke, haha maar ik vindt het allebij nog al weinig ook in de ger. gem.
zou dat nou werkelijk komen dat God te weinig dominees stuurt?
de_bisschop schreef:hijwel schreef:God stuurt niet zo vaak een dominee naar de ger. gem in ned he?
Maja de Bij schreef:
Wat is een oefening?
Napoleon schreef:de_bisschop schreef:hijwel schreef:God stuurt niet zo vaak een dominee naar de ger. gem in ned he?
ik ben niet zo goed in wiskunde, maar de verhouding van 5 predikanten op ong. 20.000 leden is niet hetzelfde als ongeveer 60 predikanten op zo'n 100.000 leden.
bovendien heeft de GG. volgens mij een kleine 150 gemeenten (waar dus zo'n 60 predikanten staan), wat dus ongeveer 1 predikant per 3 gemeenten inhoudt, terwijl bij de GGiN dus 5 predikanten op 48 gemeenten zijn, een verhouding van 1 op 10.
overigens ben ik van mening dat er bij allebei de kerken een behoorlijk tekort is. de ideale situatie is toch dat elke gemeente zijn eigen predikant heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten