Tradities die niet uit de bijbel komen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 13:05

Maja de Bij schreef:
jas schreef:Dat is niet alleen om te janken, het is totaal ongegrond. Een hoofddoek is ook een hoofddeksel. Nergens staat te lezen dat het een hoed moet zijn. Trouwens, in sommige kerken zijn er zelfs hoofddoekjes om uit te delen aan mensen die de kerkdienst willen bijwonen maar geen hoed hebben. De ambtsdrager die dit gedaan heeft is dus geen knip voor z'n neus waard.

Nee hoor, die ambtsdrager had helemaal gelijk dat hij ze wegstuurde. Die gasten zaten anders in een verkeerde kerk.

Ja zo kun je het ook bekijken. :D
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 05 jul 2005 13:21

Nou dat vind ik niet hoor. Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp. Maar ik vind dat elk mens in de kerk mag komen. Ieder mens heeft toch recht om het evangelie te horen? Wees blij dat er mensen zijn die belangstelling hebben en misschien uit nieuwsgierigheid komen kijken. God is machtig om zulke mensen Zijn liefde te laten zien:)
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 jul 2005 13:50

Die mensen zaten inderdaad in de verkeerde kerk ,waar zogenaamde ambtsdragers zijn die mensen de kerk uit sturen.

Aan de vruchten kent men de ware boom.

Maar goed je hebt sekten ,kerkgemeenschappen en de Kerk waar iedereen schuldig is om zich bij die Kerk aan te sluiten .Buiten het Levendschenkend Kruis van verzoening en de Kerk geen Zaligheid.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 14:11

Lichtzwaard schreef:Die mensen zaten inderdaad in de verkeerde kerk ,waar zogenaamde ambtsdragers zijn die mensen de kerk uit sturen.

Aan de vruchten kent men de ware boom.

Maar goed je hebt sekten ,kerkgemeenschappen en de Kerk waar iedereen schuldig is om zich bij die Kerk aan te sluiten .Buiten het Levendschenkend Kruis van verzoening en de Kerk geen Zaligheid.

Noch het kruis, noch de Kerk schenken de zaligheid, maar alleen de volkomen offerande van Jezus.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jul 2005 14:32

mystery schreef:Nou dat vind ik niet hoor. Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp. Maar ik vind dat elk mens in de kerk mag komen. Ieder mens heeft toch recht om het evangelie te horen? Wees blij dat er mensen zijn die belangstelling hebben en misschien uit nieuwsgierigheid komen kijken. God is machtig om zulke mensen Zijn liefde te laten zien:)

Maar als er een kerk is die dat principe niet huldigt hoor je toch weer niet in zo'n kerk als christen die dat wel vindt. 8)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 05 jul 2005 14:45

Aragorn schreef:
mystery schreef:Nou dat vind ik niet hoor. Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp. Maar ik vind dat elk mens in de kerk mag komen. Ieder mens heeft toch recht om het evangelie te horen? Wees blij dat er mensen zijn die belangstelling hebben en misschien uit nieuwsgierigheid komen kijken. God is machtig om zulke mensen Zijn liefde te laten zien:)

Maar als er een kerk is die dat principe niet huldigt hoor je toch weer niet in zo'n kerk als christen die dat wel vindt. 8)

ik had het ineens begrepen hoe zij dat bedoelden.. tja :mrgreen:
Dan kun je die mensen beter een andere kerk wijzen waar ze wel welkom zijn :wink:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 jul 2005 14:45

Maja de Bij schreef:
jas schreef:Dat is niet alleen om te janken, het is totaal ongegrond. Een hoofddoek is ook een hoofddeksel. Nergens staat te lezen dat het een hoed moet zijn. Trouwens, in sommige kerken zijn er zelfs hoofddoekjes om uit te delen aan mensen die de kerkdienst willen bijwonen maar geen hoed hebben. De ambtsdrager die dit gedaan heeft is dus geen knip voor z'n neus waard.

Nee hoor, die ambtsdrager had helemaal gelijk dat hij ze wegstuurde. Die gasten zaten anders in een verkeerde kerk.
gniffel..gniffel :wink: Toch vind ik het erg..Als kerk moet je juichen als er twee moslimvrouwen een kerkdienst bijwonen, weet je hoe bijzonder! Zoiets kom je niet iedere zondag tegen.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 jul 2005 14:48

jas schreef:
marina87 schreef:Soms komt die vastgebakken tradities/gewoontes niet ten goede. Ik neem even een voorbeeld van een gebeurtenis die in de kerk is gebeurt waar ik nu zit. Er kwamen 2 allochtone vrouwen de kerk inlopen (met hoofddoek!) worden ze er vervolgens uitgestuurd, omdat ze geen hoed op hadden. (hoofddoek = hoofddeksel).
Zoiets is toch om te janken?? :cry:

Dat is niet alleen om te janken, het is totaal ongegrond. Een hoofddoek is ook een hoofddeksel. Nergens staat te lezen dat het een hoed moet zijn. Trouwens, in sommige kerken zijn er zelfs hoofddoekjes om uit te delen aan mensen die de kerkdienst willen bijwonen maar geen hoed hebben. De ambtsdrager die dit gedaan heeft is dus geen knip voor z'n neus waard.
Inderdaad, helemaal mee eens =D>

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 jul 2005 14:52

Marnix schreef:
jas schreef:
marina87 schreef:Soms komt die vastgebakken tradities/gewoontes niet ten goede. Ik neem even een voorbeeld van een gebeurtenis die in de kerk is gebeurt waar ik nu zit. Er kwamen 2 allochtone vrouwen de kerk inlopen (met hoofddoek!) worden ze er vervolgens uitgestuurd, omdat ze geen hoed op hadden. (hoofddoek = hoofddeksel).
Zoiets is toch om te janken?? :cry:

Dat is niet alleen om te janken, het is totaal ongegrond. Een hoofddoek is ook een hoofddeksel. Nergens staat te lezen dat het een hoed moet zijn. Trouwens, in sommige kerken zijn er zelfs hoofddoekjes om uit te delen aan mensen die de kerkdienst willen bijwonen maar geen hoed hebben. De ambtsdrager die dit gedaan heeft is dus geen knip voor z'n neus waard.

Precies, en zelfs al dragen ze geen hoofddeksel, dan nog kan je ze niet weigeren. Als dit soort walgelijke vertoningen in de kerk plaatsvinden vraag ik me af wat mensen er te zoeken hebben. Zou Jezus nou echt blij zijn als je naar zo'n gemeente gaat, waar naastenliefde zo ontzettend ver te zoeken is? Marina87, ik vraag me af of je wel in de goede kerk zit. Mij is altijd geleerd dat God in de kerk centraal moet staan.
Ja ik weet het, had als vroeg door dat ik in een verkeerde kerk zat, als je het verhaal van Jimmy99 nog herinner, in die kerk zit ik dus ook. Vandaar die vragen die ik had neergezet die je kunt stellen als je een gemeente bezoekt. Als ik in onze gemeente zit kan ik op die vragen niet allemaal 'ja'antwoorden

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2005 17:06

Dus :) Binnenkort op zoek naar een andere kerk?

Ik ben wel benieuwd welke kerk het trouwens is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 jul 2005 17:37

Marnix schreef:Dus :) Binnenkort op zoek naar een andere kerk?

Ik ben wel benieuwd welke kerk het trouwens is.
Inderdaad ja, goed geraden! Nog ff wachten, mn ouders zijn daar niet echt enthousiast over vandaar.
Zit nu in de GGiN :( ](*,)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2005 23:05

ach so ;)

En weet je al in welke richting je je heil nu gaat zoeken? ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 jul 2005 08:18

Nee, niet echt. Eerst maar eens overal een kijkje nemen. Dan zie ik wel weer verder. Laat ik mezelf maar refogelisch noemen. :D :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jul 2005 08:43

vrij nederlands refogelisch baptoliek buiten verband
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 jul 2005 08:48

grappig :D