Gospel ja of nee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 26 apr 2005 19:05

Of dat kan? ja dat kan, het gebeurt. :roll:

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 26 apr 2005 20:20

Het kan altijd! Maar of het goed is is een ander verhaal.

K luister op dit moment nog een keer Heer U bent welkom..
We gaan God welkom heten, want Hij is hier in ons midden!! Doe maar mee! Laten we gaan juichen!!! heeeeeeeeeuh!joeeeeh!
Nou nee, teveel van uit onszelf, naja wat er in eerdere reacties stond ;)
Maar als jullie het willen luisteren, vooral doen, maakt mij niet uit, k heb het alleen over mezelf he maar owkeej.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 26 apr 2005 22:02

Jij (mariekje88) keurt het hele lied af op een groep mensen die het uitvoert, dus zie je(spacy).......het kan, dit is het bewijs

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 26 apr 2005 22:09

aardmannetje schreef:Jij (mariekje88) keurt het hele lied af op een groep mensen die het uitvoert, dus zie je(spacy).......het kan, dit is het bewijs

ahum.. pardon? k heb het nog altijd over die tekst or, maar als jij dat niet wilt zien, lees er dan vooral over heen..

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 26 apr 2005 22:30

En wat vind je dan van de wijs, mooi of niet

Trouwens, We gaan God welkom heten, want Hij is hier in ons midden!! Doe maar mee! Laten we gaan juichen!!! heeeeeeeeeuh!joeeeeh!, dit is toch duidelijk de manier waarop de zangleider de mensen naar het lied toeleidt.... en dan krijg ik het gevoel dat je mensen wel in hokjes/vakjes indeeld als je zegt dat dit teveel uit onszelf is. Wie zegt dat het niet de geest is die leidt.

(mijn schrijfstijl is nogal direct maar ik ben de kwaadsteniet)

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 26 apr 2005 22:52

k moet zeggen dat ik t lied eerst gewoon lekker meezong, tot dat ik over tekst ging denken.
dat vanuit onszelf, dan heb ik het weer over de tekst van het lied ook ;) wij dit wij dat, zo komt dit heel erg op mij over, en dat is dus nou net niet hoe ik denk dat he twel zit.
maar nogmaals (voor de tigste keer..) dit vind IK, wil jij t zingen, doe het dan vooral.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 26 apr 2005 22:54

Maar moet je bij heel veel liederen dan niet zeggen dat je de teksten uit jezelf niet kunt zingen?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 26 apr 2005 22:59

Mariekje88 schreef:wij dit wij dat, zo komt dit heel erg op mij over

De hele bijbel spoort ons aan om van alles te doen zonder te twijfelen aan Gods reactie. Dus God heeft, door geloof, in ons hart gegeven dat wij gaan verlangen naar Hem en Hem welkom heten. Tegen de koningin zeg je vast ook wees welkom majesteit...

jij mag of course vinden wat je vind maar ik ben benieuwd hoe hierover wordt gedacht

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 10:34

Tja, het grootste deel van de gospelmuziek is muzikaal minderwaardig i.v.m. de seculiere tegenhangers (waar ook christenen bij zitten: Bob Dylan en Johnny Cash als bekende voorbeelden :))

Gospel hoeft van mij niet echt. Ik heb wel wat typisch uitgesproken christenen in mijn collectie, maar dat is toch zeker niet het beste wat ik in mijn bezit heb...

Ik let niet echt op een christelijke manier op teksten I guess. Meer op hoe het geschreven is e.d. En op de muziek natuurlijk. De teksten die ik zelf schrijf zijn ook niet altijd even netjes, ligt aan het gevoel van dat moment...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gospel ja of nee?

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 10:39

hetsgaapje schreef:Ik ben zelf een groot fan van gospelmuziek, maar wat vinden jullie ervan? Zijn er ook nadelen aan?
:mrgreen: *gaapt* ik vind het over het algemeen, muzikaal 'heel laag', tekstueel 'ook heel laag'...

Maar ja.. dat is ik :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 27 apr 2005 10:51

kurtyo schreef:Tja, het grootste deel van de gospelmuziek is muzikaal minderwaardig i.v.m. de seculiere tegenhangers (waar ook christenen bij zitten: Bob Dylan en Johnny Cash als bekende voorbeelden :))

t'had ook geen gospelmuziek moeten heten dan had het best mee kunnen doen met 'de alternatieven', maar wat maakt de alternatieven dan zo veel muzikaal geloofwaardiger? Heeft de gospelscene geen know how om echte muziek te schrijven/maken? of durven ze niet...?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 apr 2005 11:10

Meestal zijn het van die mafkezen die denken, laat ons den Heer loven en beginnen een bandje... maar kunnen niet goed spelen, maar het is toch voor de Heer... daar gaat het hun om, terwijl het mij om de muziek gaat :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 27 apr 2005 11:22

*gaapt* ik vind het over het algemeen, muzikaal 'heel laag', tekstueel 'ook heel laag'..

Ja, wat dat betreft is er bar weinig onderscheid met seculiere muziek. Soms zijn christenen ook net gewone mensen....

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 27 apr 2005 11:24

maar die heb je in de seculiere muziekwereld ook, alleen omdat de gospelscene een grote vergaarbak is, is de invloed van zulke Chronische Beginners nogal groot. Trouwens veel cb'ers zijn al blij met een podium in de kerk, koffiebar, etc...........is er eigenlijk wel een echte gospelscene dan? zo ja .....de namen volgens u

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 apr 2005 11:27

Geen know how, hmm. Ik weet het niet. Ten eerste is de gospelscene veel kleiner en dus beperkter. Ten tweede is het binnen de gospelscene (lijkt het) minder belangrijk om kwalitatief echt goede muziek te maken omdat andere zaken belangrijker zijn (het prijzen van de heer etc.) En verder weet ik niet goed hoe het komt... De namen, ik zou zeggen verricht wat research en je komt een eind ;)

Terug naar “Archief”