Moderator: Moderafo's
'zomaar zich iets toe-eigent'
M@rije schreef:Ik vraag me af of mensen die zich rot voelen en zich depressief noemen, ECHT weten wat een depressie inhoudt. Dat is zoo veel meer dan dat. Dat weet ik ook pas sinds kort, en daarom begin ik me dus te ergeren aan mensen die dat zeggen.
Riska schreef:Mensen, die zich voordoen alsof ze depressief zijn, of wat dan ook hebben, maar het niet zijn, zijn mensen waar in ieder geval iets mis mee is. Je doet niet 'alsof' om aandacht te trekken.
Psychische ziekten zijn ernstig en worden vaak niet serieus genomen. Niet door artsen, niet door andere mensen.
Om het vuurtje op te stoken (Night) is in die zin niet fijngevoelig, omdat voor heel veel mensen met een psychisch probleem geldt dat ze toch al niet serieus worden genomen. Vaak wordt er gekeken met een: 'loopt maar in de ziektewet, moet je kijken, is zo gezond als een vis' etc. etc. Je kunt 1000 keer beter een been breken of een arm of wat dan ook, dat zichtbaar is, dan een psychische aandoening hebben.
M@rije schreef:Juist omdat je weet hoe erg dit soort dingen zijn, wil je niet dat iedereen zomaar zich iets toe-eigent
aardmannetje schreef:Zeg Night, geef eens een duidelijke omschrijving van die categorie dan.
Worden we misschien wijzer van met het oog op de genoemde algemene ontwikkeling!
aardmannetje schreef:Kan iemand uitleggen waarom ie vindt/denkt dat iemand die zegt depressief te zijn en dat niet is, tekort doet aan de echte 'depressieven'?
Gershwin schreef:Ach, de meeste mensen die zich depressief noemen en dat volgens de DSM-IV-criteria niet zijn, zullen in elk geval wel een of andere persoonlijkheidsstoornis hebben, volgens diezelfde DSM-IV
Airke schreef:Tja. Wat degene die zegt depressief te zijn voelt, is geen echte depressie. Echter, hij beweert van wel. Dus onderschat hij het probleem van iemand die echt depressief is. Zo zal de redenering wel ongeveer zijn.
AikonGirl schreef:<KNIP>
Dus ik zeg helemaal niet, dat als je je een tijdje rot voelt,
dat het dan goed is om jezelf als depressief te zien.
Weet niet waar je dat mij hebt zien zeggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten