kenmerk tussen de Ware kerk en de evangelische richting

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 12:00

gurl schreef:
jas schreef:
gurl schreef:Bovendien kan ik ook nog wel een zooi dwaalleren gaan opnoemen uit de traditionele kerken duss...er is op alles wel wat aan te merken.

Doe eens, ik ben daar altijd erg benieuwd naar want dwaling moet bestreden worden. En ik wil niet tegen windmolens vechten. Dus hardmaken please.

eehm kinderdoop, vrouwen die niet moge preken, vrouwen die rokken moeten dragen, alleen door daden gered worden, dat alle muziek behalve het orgel heidens is dat geldt dan ook voor alle liederen die geen psalem zijn...zoiets?

Zijn allemaal dingen die volgens mij niet kloppen maar over dit soort dingen zijn al zat topics en volgens hoeven we daar hier dan ook niet over te gaan discussieren...

Wel, de dingen die je opnoemt zijn bijna allemaal Bijbels. Het feit dat jij die bestempelt als dwalingen kan niet anders betekenen dan dat je zelf dwaalt. Bovendien noem je ook enkele feitelijke onjuistheden. Je verkondigt iets als de mening van de kerken terwijl dat niet de mening van de kerken is.
Kinderdoop is niet onbijbels
vrouwen mogen idd niet preken
vrouwen moeten rokken dragen is een discutabele opvatting maar is geen dwaling
alleen door daden gered worden; ja door de daden van Jezus Christus
alle muziek behalve orgel is heidens is geen stelling van wat voor kerk dan ook.
alle liederen die geen psalm zijn zijn heidens is eveneens geen stelling van wat voor kerk dan ook.

Je kunt dus wel van alles roepen zodat het heel wat lijkt, maar er blijft uiteindelijk niets van over.
Kom eens met wat beters.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 13 apr 2005 12:24

jas schreef:
gurl schreef:
jas schreef:
gurl schreef:Bovendien kan ik ook nog wel een zooi dwaalleren gaan opnoemen uit de traditionele kerken duss...er is op alles wel wat aan te merken.

Doe eens, ik ben daar altijd erg benieuwd naar want dwaling moet bestreden worden. En ik wil niet tegen windmolens vechten. Dus hardmaken please.

eehm kinderdoop, vrouwen die niet moge preken, vrouwen die rokken moeten dragen, alleen door daden gered worden, dat alle muziek behalve het orgel heidens is dat geldt dan ook voor alle liederen die geen psalem zijn...zoiets?

Zijn allemaal dingen die volgens mij niet kloppen maar over dit soort dingen zijn al zat topics en volgens hoeven we daar hier dan ook niet over te gaan discussieren...

Wel, de dingen die je opnoemt zijn bijna allemaal Bijbels. Het feit dat jij die bestempelt als dwalingen kan niet anders betekenen dan dat je zelf dwaalt. Bovendien noem je ook enkele feitelijke onjuistheden. Je verkondigt iets als de mening van de kerken terwijl dat niet de mening van de kerken is.
Kinderdoop is niet onbijbels
vrouwen mogen idd niet preken
vrouwen moeten rokken dragen is een discutabele opvatting maar is geen dwaling
alleen door daden gered worden; ja door de daden van Jezus Christus
alle muziek behalve orgel is heidens is geen stelling van wat voor kerk dan ook.
alle liederen die geen psalm zijn zijn heidens is eveneens geen stelling van wat voor kerk dan ook.

Je kunt dus wel van alles roepen zodat het heel wat lijkt, maar er blijft uiteindelijk niets van over.
Kom eens met wat beters.

Ik kan dus hetzelfde zeggen over de dingen die over evangelische kerken werden gezegd...daar ging het me om.
stomp niet af, blijf slijpen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 14:14

gurl schreef:
Ik kan dus hetzelfde zeggen over de dingen die over evangelische kerken werden gezegd...daar ging het me om.
Je moet geen leugen me leugen bestrijden, maar leugen met waarheid, opdat daardoor de leugen des te meer openbaar komt.

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 13 apr 2005 15:51

jas schreef:
gurl schreef:
Je moet geen leugen me leugen bestrijden, maar leugen met waarheid, opdat daardoor de leugen des te meer openbaar komt.

Dat deed ik ook niet maar jij vroeg me ernaar...
stomp niet af, blijf slijpen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2005 16:29

Tja.. dan komen we weer uit bij kinderdoop/volwassendoop... en die discussie wordt al ergens anders op het forum gevoerd.

Dus... valt hier niet veel te bespreken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 13 apr 2005 17:40

jas schreef:Dat is een slap argument. De meeste dominees binnen de pkn preken die door jouw gewraakte symboliek niet. Daarnaast vraag ik me af of je een heel kerkverband mag afrekenen op wat een indiv. predikant verkondigt. In Openb. werden door Jezus duidelijke de gemeenten afzonderlijk aangesproken en niet in zn totaliteit veroordeeld. Ik ben ook niet zo'n kerkmens, maar dit is te kort door de bocht.

Dat is wel een goed argument. De PKN geeft kennelijk de ruimte hiervoor dat deze mensen uberhaupt dominee binnen de pkn zijn (tot mijn verbazing trouwens. Over bepaalde uiterlijke dingen zijn ze zo wettisch, maar zodra het inhoudelijk is... maar goed, dat is een andere discussie.)
Je mag het ze aanrekenen dat ze de ruimte geven.
En wat betreft openbaringen: Toen bestonden er helemaal niet van die institituten. De kerk als instituut is pas iets vanaf Constantijn.

Ik zeg ook niet dat dus de pkn niet deugt, ik zeg alleen dat de pkn niet de ware kerk is. En dat zal ik zeggen over elk kerk verband.
Vergelijk het met zoiets als dat niemand zonder zonde is.

De gelovigen zijn de "gemeente Gods" en niet de door ons gemaakte instituten.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 13 apr 2005 17:48

The Intolerant Truth schreef:Ik zeg ook niet dat dus de pkn niet deugt, ik zeg alleen dat de pkn niet de ware kerk is. En dat zal ik zeggen over elk kerk verband.

Dat zegt de pkn ook niet van zichzelf. Een van de doopvragen luidt :
Ten tweede: Belijdt u dat de leer van het Oude en Nieuwe Testament, die in de artikelen van het christelijk geloof samengevat en hier in de christelijke kerk onderwezen wordt, de ware en volkomen leer van de zaligheid is?

Let op de zorgvuldige bewoording. Het woordje "hier" heb ik onderstreept, dat duidt op je eigen gemeente.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 13 apr 2005 18:03

Er is geen volmaakte of ware kerk in de wereld, op grond van een kerk die boven alles staat. De essentie van Gods ware Kerk vinden we in

In Openbaring 12:17

17 En de draak werd toornig op de vrouw en ging heen om te strijden tegen de overigen van haar zaad, die Gods geboden houden en de getuigenis van Jezus Christus hebben.

Deze getrouwen, in Geestelijk opzicht dus t.o.v. hunrelatie met Jezus, door het voorbeeld, worden -eerst- voornamelijk in de kerk vervolgd.

Openbaringen 14:12

12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen, die de geboden Gods houden en het geloof in Jezus bewaren.

Beide groepen, die dezelfde zijn, zijn inderdaad geformeerd in een kerkgenootschap dat wereldwijdt bestaat. Echter reeds binnen deze kerk is, eveneens geen eenheid, maar ontstaat naarmate de strijd tussen God en Satan toeneemt inzake het oprichten van twee rijken, strijd.

Daarom ben ik de mening toegedaan, dat er geen volmaakte kerkgemeente is. Wel dat er binnen alle taal, stam, natie en volk in de wereld reeds mensen aanwezig zijn die "uit zullen gaan". Dat er dan ook mensen zullen zijn die getrouw navolgen en het Dienstwerk ook op hun schouders nemen, zal duidelijk zijn. Alhoewel ik geen lid ben van een bepaald kerkgenootschap (meer) en mij persoonlijk daarom liever een Bijbels Christen noem, ben ik wel er van overtuigd dat God een poging heeft gedaan om binnen het Kerkgenootschap der Zevende Dags Adventisten een bepaald volk in te richten dat deel van de "Overigen" zou kunnen zijn.
Mijn onderzoekingen van de afgelopen 23 jaar hebben mij er van overtuigd dat deze wereldkerk niet alleen de essentie van de 3 engelenboodschap het juiste karakter en gestalte heeft gegeven, maar ook profetisch op merkwaardige wijze ingericht is (geweest) aan het begin van haar ontstaan.

Ik meen dat God deze gemeente zal laten bestaan tot aan het moment waarop de Wereldkerk met de Politiek Wereldmacht verbonden is waarvan ik zeer sterk het vermoeden heb dat deze verbintenis haar officiële en openbaar maken ervan spoedig zxasl geschieden. Het Merkteken zal dan concreet aan een elk persoon worden opgelegd. Electronsch ID cards maken dit reeds mogelijk, en er dan dus een einde aan de Genadetijd zal zijn gekomen. ALLE gelovigen die in hun hart de kenmerken van Gods liefde meedragen zullen dan samengevoegd worden en "uit gaan van het grote Babylon'" . Jezus spreekt namelijk over nog "andere schapen" buiten "deze schare", vandaar! Dat kan ook niet anders, want zowel Satan als Jezus brengen een schare bijeen die uit alle mogelijke maatschappelijke en religieuze stromingen de 3 engelenboodschap gestalte in hun leven zullen geven!

Gods zegen allemaal!

Riska

Berichtdoor Riska » 13 apr 2005 18:12

Baltimore schreef:Alhoewel ik geen lid ben van een bepaald kerkgenootschap (meer) en mij persoonlijk daarom liever een Bijbels Christen noem, ben ik wel er van overtuigd dat God een poging heeft gedaan om binnen het Kerkgenootschap der Zevende Dags Adventisten een bepaald volk in te richten dat deel van de "Overigen" zou kunnen zijn.

Dus dat is dan de 'ware kerk' in jouw ogen?

Je kunt een heel verhaal ophangen, met heel veel teksten.
Maar zoals hier al eerder is opgemerkt: alle kerken en kergenootschappen zijn instituten. Met de "ware kerk des Heren" wordt de gemeente van Christus bedoeld, die over heel de wereld bestaat uit mensen die geloven in en leven uit de genade van onze Heer Jezus Christus. Dat gaat dwars door heel de wereld, door alle kerken en kerkgenootschappen heen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 19:14

Maja de Bij schreef:
The Intolerant Truth schreef:Ik zeg ook niet dat dus de pkn niet deugt, ik zeg alleen dat de pkn niet de ware kerk is. En dat zal ik zeggen over elk kerk verband.

Dat zegt de pkn ook niet van zichzelf. Een van de doopvragen luidt :
Ten tweede: Belijdt u dat de leer van het Oude en Nieuwe Testament, die in de artikelen van het christelijk geloof samengevat en hier in de christelijke kerk onderwezen wordt, de ware en volkomen leer van de zaligheid is?

Let op de zorgvuldige bewoording. Het woordje "hier" heb ik onderstreept, dat duidt op je eigen gemeente.

Die vragen zijn niet standaard hoor. Bij ons worden heel andere vragen gesteld.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 08:11

Hallo Riska,

Neen, de ZDA kerk is niet de ware kerk, want die komt immers uit alle taals, stam, natie en volk. Maar ik ben er na 23 jaar astudie wél van overtuigd, dat dit kerkgenootschap in de essentie van zijn Geestelijke aspecten dde feitelijke zelfde fundamenten heeft als het eertijds Israëlische volk Israël, maar dan in de relatie van Jezus door de Heilige Geest. Er zijn, om maar even zo te noemen, ook ZDA kerken die door Joden (van geboorte) worden geleid. In dat opzicht zou het interessant zijn om het boekwerkje "1844 Bijbels verklaard"eens te lezen van de (ex-) Orthodoxe Jood Clifford Goldstein eens te lezen. Deze man heeft, voordat hij het "ware fundament" (en dat is at anders dan een menselijke en feilbare kerk) vond, enkele maanden vertoefd aan de Jordaan, en dagelijks gestudeerd en gebden tot zijn God en Heiland.
Vanuit dcat kader en die ervaring heeft hij ook dat boekwerkje geschreven.

Hij is, voor zover mij bekend, nu belast met het begeleiden van (Orthodoxe-) Joden die Christus willen aannemen, op exact dezelfde gronden als destijds de essentie was van het volk Israël van het OT.

Voorlopers van de ZDA in de 16e en 17e eeuw waren o.a. de Zevende Baptisten, in dat profetische raamwerk. Het is het volk dsat de gave der profetie en het getuigenis va Jezus hebben in de essentie van haar opdracht, niet van de persoonlijke redding van elke lidmaat. Dat zou niet overeenstemmen met Gods wil dat elk mens in het Koninkrijk mag komen.

Maar helaas is het zo dat God alleen maar door mensen kan werken, zoals ook Satan doet. Beiden hebben een aards fundament, maar beiden werken of door een onreine geest (3 onreine geesten Satan) of door een reine Geest (3 engelenboodschap Openbaring 14), beiden vertegenwoordigen of een Hoer of Onreine vrouw (Satans volk) of een Reine vrouw, Gods volk.

Jezus zal tot deze groep de andere schapen toevoegen die gehoord hebben van de Profetie en aan hen is voorgehouden. Daarligt de kern van de ZDA kerk, Maar ook ik constateer dat Satan elke mens zal proberen te verhinderen om, waar dan ook, God te willen vinden; ongeachte de kerk of het genootschap dat hij of zij, meent te moeten bezoeken naar de aard van zijn behoefte, cultuur en inzichten van dat moment.

Iemand die meent dat "zijn kerk"de ware of enig juiste is, heft een onjuist en verkeerd begrip van Gods poging om -mensen in de wereld- een basis te geven, die waarlijk voldoet aan datgene wat hen kan leiden nar de voet van het Kruis! Dat is ook de reden dat ik een Bijbels Christen wil zijn en dan, op Sabbat, mijn geestelijke batterij daar wil opladen, waar ik personlijk meen God het dichtst nabij te kunnen zijn, naar de gewoonte van de Heer Jezus persoonlijk.

Ik zou zeggen, ga op Sabbat eens naar zo'n gemeente toe, bij jou in de beurt. Gods kerk (algemeen) is voor alle mensen, want God houdt van mensen. Neem deel aan de Bijbelstudie (waar ook soms veel andere kerkelijken" aan deelnemen) dit kwartaal houdt de ZDA kerk zich (wereldlijk dus......) bezig met de 'reisleider' Johannes MARCUS.

Ik heb 25 jaar geleden ontdekt dat de ZDA de enige kerk is die de essentie van Openbaring 14, namelijk de oproep van de 3 engelenboodschap én om "uit te gaan" tot basis van Gods WOord heeft gemaakt in het licht van de spoedige komst. Dat is wat Christenen bekend gemaakt moet worden; de enige weg en juist geestelijke inzichten die de mens op weg kunnen helpen op zijn wil en wens om aan de voet van het Kruis te geraken, teneinde Jezus waarlijk te kunnen navolgen in de wet die het mogelijk maakt zowel in het getuigenis als ook de profetische aspecten van het Schriftwoord, Jezus voor te houden en zo de Heilige Geest voor te houden aan de mensen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 apr 2005 08:48

Baltimore schreef:Alhoewel ik geen lid ben van een bepaald kerkgenootschap (meer) en mij persoonlijk daarom liever een Bijbels Christen noem, ben ik wel er van overtuigd dat God een poging heeft gedaan om binnen het Kerkgenootschap der Zevende Dags Adventisten een bepaald volk in te richten dat deel van de "Overigen" zou kunnen zijn.

Schei toch uit man. De zevende dags adv. ontkennen de 2 naturen in de ene Persoon van de Middelaar. Zij stellen dat Jezus toen Hij op aarde kwam, Zijn Goddelijke natuur heeft afgelegd.
Dat is gewoon een grote dwaalkerk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 apr 2005 08:54

jas schreef:

Schei toch uit man. De zevende dags adv. ontkennen de 2 naturen in de ene Persoon van de Middelaar. Zij stellen dat Jezus toen Hij op aarde kwam, Zijn Goddelijke natuur heeft afgelegd.

Stelletje gnostici.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 apr 2005 09:15

Optimatus schreef:
jas schreef:

Stelletje gnostici.

Afbeelding

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 09:39

Dag "jas". Geen voorbeeld van een Christen, nog iemand die een getuigenis van Jezus is"door de Heilige Geest geleid. Je reactie, bemoedigd en overtuigt mij, des te meer van wat ik aan Riska getuigde.
Door de ervaring van zulke reactie, als die van jou (zelfs binnen de ZDA kerk soms) hebben mij geleerd hoe de duivel en zijn engelen mensen proberen af te houden van hun zoektocht. Een wereldse manier van doen en denken. Babylonsich ook! Onbeschaafd zo gezegd! Een beetje "Bushachtig"ook, wie niet voor mij is: War and distruction!

Enkele jaren geleden heeft een Orthodox Joodse Raad in de USA de ZDA en enkele van haar boekwerken als gezaghebbend verklaard - Jezus de wens der eeuwen-(was op de televisie) voor die Joden die zich tot de Mesias wilden wenden.

Dus. "jas" laat de Heilige Geest het werk vervolmaken in ons, als zondige mensen, niet op de wijze zoals jij de Heiland meent te moeten vertegenwoordigen, door zondige mensen.
Niet door (geestelijk) noch door fysiek geweld is Mijn Koninkrijk opgericht leert Jeszus, maar door Mijn Geest. Want stel nu eens, best "jas", dat Riska een geheel ander beeld ontdekt, door de Heilige Geest geleid, dan dat jij van "andersdenkenden"of leden van een "andere kerk" meent te moeten zeggen, wat zou hij dan van jou moeten denken of van mij, bijvoorbeeld! Zou ik dan een leugenaar zijn? Of jij misschien; een misleider, één van ons?. Hoe is het dan met onze verantwoording geasteld, als we zeggen dat we Christen zijn of Hem trouw navolgen! Je staat ver weg van Jezus, vooral in het getuigenis en zeker de profetie. Tenminste zoals je je hier profileert, je geft "een beeld"van je denken en doen en dat is, momentele de maatstaf, die ik hanteer in jouw denken en doen. Hoe is dan de werkelijkheid van de inhoudelijkheid van je postings. Fijn om dus rekening te houden met je mening over "andersdenkenden". Verbranden van woorden en boeken leidt al snel tot de vervolging. Als straks het meest duistere moment van de wereldgeschiedenis gestalte zal krijgen, hoe zul jij dan staande kunnen blijven? (Geldt voor ons allen)

Laat nu dan duideijk zijn aan allen die deel hebben aan de forums, of dit specifieke, forum wie je dan werkelijk bent. "Onverdraagzaam"?

Ken jij dat verhaal van die 5 wijze maagden en die 5 domme maagden? Over olie gesproken (Heilige Geest) gesproken.

Terug naar “Archief”