Berichtdoor Baltimore » 15 apr 2005 08:11
Hallo Riska,
Neen, de ZDA kerk is niet de ware kerk, want die komt immers uit alle taals, stam, natie en volk. Maar ik ben er na 23 jaar astudie wél van overtuigd, dat dit kerkgenootschap in de essentie van zijn Geestelijke aspecten dde feitelijke zelfde fundamenten heeft als het eertijds Israëlische volk Israël, maar dan in de relatie van Jezus door de Heilige Geest. Er zijn, om maar even zo te noemen, ook ZDA kerken die door Joden (van geboorte) worden geleid. In dat opzicht zou het interessant zijn om het boekwerkje "1844 Bijbels verklaard"eens te lezen van de (ex-) Orthodoxe Jood Clifford Goldstein eens te lezen. Deze man heeft, voordat hij het "ware fundament" (en dat is at anders dan een menselijke en feilbare kerk) vond, enkele maanden vertoefd aan de Jordaan, en dagelijks gestudeerd en gebden tot zijn God en Heiland.
Vanuit dcat kader en die ervaring heeft hij ook dat boekwerkje geschreven.
Hij is, voor zover mij bekend, nu belast met het begeleiden van (Orthodoxe-) Joden die Christus willen aannemen, op exact dezelfde gronden als destijds de essentie was van het volk Israël van het OT.
Voorlopers van de ZDA in de 16e en 17e eeuw waren o.a. de Zevende Baptisten, in dat profetische raamwerk. Het is het volk dsat de gave der profetie en het getuigenis va Jezus hebben in de essentie van haar opdracht, niet van de persoonlijke redding van elke lidmaat. Dat zou niet overeenstemmen met Gods wil dat elk mens in het Koninkrijk mag komen.
Maar helaas is het zo dat God alleen maar door mensen kan werken, zoals ook Satan doet. Beiden hebben een aards fundament, maar beiden werken of door een onreine geest (3 onreine geesten Satan) of door een reine Geest (3 engelenboodschap Openbaring 14), beiden vertegenwoordigen of een Hoer of Onreine vrouw (Satans volk) of een Reine vrouw, Gods volk.
Jezus zal tot deze groep de andere schapen toevoegen die gehoord hebben van de Profetie en aan hen is voorgehouden. Daarligt de kern van de ZDA kerk, Maar ook ik constateer dat Satan elke mens zal proberen te verhinderen om, waar dan ook, God te willen vinden; ongeachte de kerk of het genootschap dat hij of zij, meent te moeten bezoeken naar de aard van zijn behoefte, cultuur en inzichten van dat moment.
Iemand die meent dat "zijn kerk"de ware of enig juiste is, heft een onjuist en verkeerd begrip van Gods poging om -mensen in de wereld- een basis te geven, die waarlijk voldoet aan datgene wat hen kan leiden nar de voet van het Kruis! Dat is ook de reden dat ik een Bijbels Christen wil zijn en dan, op Sabbat, mijn geestelijke batterij daar wil opladen, waar ik personlijk meen God het dichtst nabij te kunnen zijn, naar de gewoonte van de Heer Jezus persoonlijk.
Ik zou zeggen, ga op Sabbat eens naar zo'n gemeente toe, bij jou in de beurt. Gods kerk (algemeen) is voor alle mensen, want God houdt van mensen. Neem deel aan de Bijbelstudie (waar ook soms veel andere kerkelijken" aan deelnemen) dit kwartaal houdt de ZDA kerk zich (wereldlijk dus......) bezig met de 'reisleider' Johannes MARCUS.
Ik heb 25 jaar geleden ontdekt dat de ZDA de enige kerk is die de essentie van Openbaring 14, namelijk de oproep van de 3 engelenboodschap én om "uit te gaan" tot basis van Gods WOord heeft gemaakt in het licht van de spoedige komst. Dat is wat Christenen bekend gemaakt moet worden; de enige weg en juist geestelijke inzichten die de mens op weg kunnen helpen op zijn wil en wens om aan de voet van het Kruis te geraken, teneinde Jezus waarlijk te kunnen navolgen in de wet die het mogelijk maakt zowel in het getuigenis als ook de profetische aspecten van het Schriftwoord, Jezus voor te houden en zo de Heilige Geest voor te houden aan de mensen.