Moderator: Moderafo's
precies: vreest niet.Speedy schreef:Als ik dit door lees dan bekruipt met toch het gevoel dat Christus wel erg naast ons neer gezet wordt en dat wij het zo goed weer weten hoe Christus is, terwijl als we hem zullen aanschouwen een ieder net zoals Johannes zal reageren. Zie Openbaringen 1 "En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij legde Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet .."
Hans Soet schreef:Persoonlijk vind ik dat we zeer respectvol over God moeten praten.
Aragorn schreef:Green schreef:Heb je ooit wel eens een peuter of kleuter al jubelend op schoot zien kruipen bij vader en zeggen: ha pa, ik kom even vertellen dat ik opnieuw heel stout ben geweest maar je hebt het mij al zo vaak vergeven, dat doe je nu weer wel, dus lieverd......... (vul maar aan).
Nee, zo'n toon slaan ze eerder aan als ze met hun vader aan het stoeien zijn, als ze blij zijn.
Het is een misleidend voorbeeld waarin je 2 heel verschillende dingen met elkaar combineert.
joepie schreef:Dus eigenlijk zie ik het probleem van de topic starter niet.
Bij ons in de kerk gaat regelmatig een predikant voor uit een andere gemeente. De eerste keer dat hij bij ons preekte begon hij zijn gebed:
Lieve Here God, hier zijn we weer. Wat fijn dat u weer even tijd heeft om naar ons te luisteren.
Nu op zo een manier zou ik God nooit aanspreken. Er klonk ook aardig wat gegniffel in de kerk, en dat is niet de bedoeling. Ik vond het ook niet echt respectvol. Terwijl die dominee dat vast wel zo bedoelde.
joepie schreef:Ik snap het. Alleen staat het er wel bij. Dus dat snap ik dan niet helemaal wat hij daarmee bedoelt.
Maar je hebt een lied: welk een vriend is onze Jezus......
Dat is dan een lied die je eigenlijk niet zou moeten zingen.
Want in zijn lijden en sterven deed Hij dat niet als onze vriend.
Ik zie God ook nooit als mijn vriend.
Maar echt als mijn Vader.
En als Opa inderdaad helemaal niet.
Want dan zou hij de vader van mijn vader of moeder zijn en dat is juist het wonderlijke: Hij wil Mijn God en Mijn Vader zijn!
Zoals Hij dat ook van mijn ouders was.
Lieve Here God, hier zijn we weer. Wat fijn dat u weer even tijd heeft om naar ons te luisteren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten