Marnix schreef:Naf schreef:De vraag is mijn vertrouwen in de kerk die ik bezoek...
Ik heb het niet over een Katholiek of Protestantse kerk of een van die 160 scheuringen van die kerken maar:
Is mijn vertrouwen in de kerk die ik bezoek, of is mijn vertrouwen in de Bijbel, Gods Wetboek?
Of is mijn vertrouwen in God zelf? En daarom ook in de bijbel en in de kerk omdat Hij die wil zegenen? Ik zie niet direct een of/of situatie :)
Beste Marnix,
Het geestelijke leven van een kerk is hoofdzakelijk gebaseerd op de trouwheid aan de Bijbel, Gods Wetboek. God heeft de gemeente van het Nieuwe Testament gewaarschuwd dat het licht van de waarheid verwijderd zal worden indien zij Zijn geboden niet onderhouden:
… bekeer u, en doe de eerste werken; en zo niet, Ik zal u haastelijk bij komen, en zal uw kandelaar van zijn plaats weren, indien gij u niet bekeert. Openbaring 2:5
God heeft de ongehoorzaamheid van de algemene kerk voor een hele tijd getolereerd. Maar de tijd is gekomen dat het lankmoedige geduld van God met de kerk over is en Zijn oordeel op de kerken is begonnen:
En Ik heb haar tijd gegeven, opdat zij zich zou bekeren van haar hoererij, en zij heeft zich niet bekeerd. Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking*, zo zij zich niet bekeren van hun werken. Openbaring 2:21-22
Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods… 1 Petrus 4:17
* Grote verdrukking:
Het teken van de grote verdrukking is niet een van lichamelijk geweld; maar het teken van de grote verdrukking is dat van geestelijke ontrouwheid aan het Woord van God, de Bijbel, in de gemeenten en kerken in de wereld. De kerken van onze dag (alle godsdienstige benamingen hetzij Katholiek of Protestant) zijn reusachtig weggevallen van de waarheden van de Bijbel:
Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal... Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden. Matthéüs 24:21, 24
Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; 2 Thessalonicensen 2:3
Re: … en in de kerk omdat Hij die wil zegenen…
Het Woord van God de Bijbel zegt dat er geen enkele zegening van God is op de aanwezige in de kerken overal in de wereld. Wij moeten daarom begrijpen waarom de grote verdrukking zo vreselijk is. De Bijbel verkondigt dat Satan nu de gene is die verering ontvangt in de kerken:
Om dezer dingen wille ween ik; mijn oog, mijn oog vliet af van water, omdat de trooster, die mijn ziel zou verkwikken, verre van mij is; mijn kinderen zijn verwoest, omdat de vijand de overhand heeft. Klaagliederen 1:16