jas schreef:beste jongen ben je nou echt zo naïef of doe je maar alsof?
Ik richt me niet tegen de gemakskleding die men thuis draagt. Ik richt me tegen het verschijnsel dat kleding als seksobject, als een soort fetisj gekoesterd wordt. Dat is zondig en verderft de goede zeden.
Maar ja in refowereld kan blijkbaar alles. Stelletje hypcriete decadente schijnheilen.
ik vraag me af wie er nu naief is, maar dat is wat anders
het lijkt me duidelijk dat mijn reactie het culturele raakvlak raakt,
en ik me dus niet richtte op de mannen die het voor eigen lusten fijn vinden vrouwenkleding te dragen.
maar dat is nou net wel die 2 deling is deze discussie,
de bijbelversen omtrendt mannen/vrouwenkleding gaan inderdaad over de lusten/driften die niet op hun plaats zijn.
maar met deze bijbelverzen wordt het bijna direct onmogelijk gemaakt dat er een cultuur terugslag/verandering zou kunnen komen waarbinnen het weer heel normaal kan worden voor mannen om in broekspijploze gewaden te lopen, en misschien ook wel kortere wikkelgewaden wat we eerder een rok zouden noemen. let wel dat dit cultureel en klimaat raakvlak heeft.
en daarom mogelijk zou zijn zonder dat Gods bedoeling met deze verzen overtreden worden.
en nee dat is niet naief denken, dat is gewoon open staan en kijken hoe het vroeger en ergens anders ook kan, zo heel erg lang geleden is het tenslotte nog niet dat hier het 3 delig kostuum geintrocudeerd is.