Raido schreef:Houd je er rekening mee dat Simson een richter was. Hij richte het volk en streed voor hen tegen de vijanden, de filistijnen. Hij gaf zijn leven voor zijn volk.
jaja, hij vermoorde 200 man om hun kleding, gaat naar de hoeren, jaja... tuuurlijk hou ik er rekening mee, Simson is gewoon een zelfmoordenaar en een ordinaire terrorist! Hij is helemaal niks meer dan een opblaaspalestijn..
Elke zonde kan een bekeerd iemand doen, maar zelfmoord niet.. nee joh, het zal. Wat zal het leeg zijn in de hemel, zelfmoordenaars komen er niet, rooms katholieken niet, ik denk dat je raar op kijkt.
Het is werkelijk heel onbijbels zoals je je over Simson uitlaat.
Ik wil je ongenuanceerde uitlatingen met geen andere argumenten bestrijden dan Gods Woord.
Ten eerste lezen we in Richt. 13:5; "want dat knechtje zal een Nazireër Gods zijn, van moeders buik af; en hij zal beginnen Israël te verlossen uit der Filistijnen hand". Het is God Zelf Die dit spreekt want in vers 18 antwoordt Hij als naar Zijn Naam gevraagd wordt: "Waarom vraagt gij dus naar Mijn Naam; Die is toch Wonderlijk".
Vervolgens wordt in vers 7 jouw sneer onderuitgehaald, wederom door God Zelf; "want dat knechtje zal een Nazireër Gods zijn, van moeders buik af tot op den dag zijns doods". Van de wieg tot het graf, ondanks zijn begane zonden, was Simson een knecht Gods, geroepen om Israël van de Filistijnen te verlossen.
Dan vers 25; "En de Geest des Heeren begon hem bij wijlen te drijven in het leger van Dan, tussen Zora en tussen Esthaol". De Geest des Heeren, Raido, en jij noemt Simson een terrorist?
En tot slot Richt. 16:28; "Toen riep Simson tot den Heere, en zeide: Heere, Heere! gedenk toch mijner, en sterk mij toch alleenlijk ditmaal, o God!". God verhoorde dat gebed, en gaf hem zijn kracht terug.
Als je nu stelt dat Simson een terrorist was, maak je God Zelf tot een terrorist.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )