protestants terrorisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 02 mar 2005 23:35

Mmm, ik lees anders ook wel in de bijbel dat God zeg tegen zijn volk, verwijder een ieder uit het land Kaaän en ga er zelf wonen, even als reaktie op de tekst uit Zacharias.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 08:25

Nederland heeft er naam in nogal adequat op te treden tegen gijzelingen.van die trein bij De Punt was weinig meer heel
Ik gaf aan dat dit mocht, niet dat het moet, ik weet hoe het in De Punt is gegaan, wat de bedoeling was is om iedereen bekend te maken met het probleem op de Molukken, dit is gedeeltelijk gelukt, alleen wel fout dat de Nederlandse regering nog steeds voet bij stuk houd.

dus ik denk dat we het meer op een andere manier moeten doen,
een profeet in Bijbelse tijden ging ook niet gijzelen, maar trok gewoon zijn mond open
waar na ze door de overheid in een boom werden gestopt en in stukken werden gezaagt.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 03 mar 2005 08:48

Napoleon schreef:maar goed Javaca, wat zou een nederlanse Ghandi in dit geval moeten/kunnen uitrichten?

Ik weet niet wat hij zou uitrichten.

Ik weet niet of je wel wat moet uitrichten. Er is scheiding van kerk en staat in Nederland. (Al zouden veel politici dat liever anders zien :( )
In een heerser of staat bij de gratie Gods geloof ik niet. Dit is een dogma wat ooit is ingesteld om een staatsvorm met absoluut-vorsten te rechtvaardigen.

Er zijn natuurlijk altijd dingen waarmee je het niet eens bent, maar om daarvoor nou meteen extremistisch te gaan worden. Verdraagzaamheid!!!

Als we hier de extremistische christenen aan de macht laten krijg je net zo'n warboel als wanneer je extremistische moslims of Joden aan de macht hebt.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 08:53

Waar staat hier een oproep tot extremisme?

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 03 mar 2005 10:02

Misschien een vraag die hier mee te maken heeft ... moet een Christen streven naar een politieke Christelijke staat, of moet hij zich conformeren aan de huidige regeringsvorm.

Om de link met het onderwerp te behouden; terrorisme is een manier om te proberen jouw vorm van regering aan anderen op te dringen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 10:12

Zolang er geen antichristelijke staat is zal ik niet snel wat zeggen, we mogen compromissen sluiten, maar dit mag niet wat afdoen van onze standpunten. Neem euthanasie, daar is God vast niet voor, probleem is dat wij dat niet op kunnen en mogen dringen aan niet gelovige mensen.. Als je tegen euthanasie bent wil nog niet zeggen dat je het voor anderen moet verbieden..

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 03 mar 2005 10:21

Floefloe schreef:Misschien een vraag die hier mee te maken heeft ... moet een Christen streven naar een politieke Christelijke staat, of moet hij zich conformeren aan de huidige regeringsvorm.

Om de link met het onderwerp te behouden; terrorisme is een manier om te proberen jouw vorm van regering aan anderen op te dringen.

In het artikel wordt dit denk ik omgedraaid. Moet een christen zich er bij neerleggen dat een christelijke staat wordt afgebroken? Wij leggen niemand een andere regeringsvorm op, "zij" doen het ons.
Ik neig er naar om te denken dat we ons te vaak als slachtvee zien. Daar is niemand bij gebaat, ook de ongelovige niet.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 03 mar 2005 10:35

Blijft de vraag staan of we daar tegen in opstand moeten komen, wat te vergelijken is met het opleggen van 'onze' Christelijke staat aan mensen die dat helemaal niet willen, anders zou die staat nu niet worden afgebroken.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 10:42

Opstand om een onchristelijke staat vind ik niet goed, maar als we verdrukt worden dan wel... en tegen een onchristelijke staat... protest en activisme..

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 03 mar 2005 13:52

Raido schreef:Als je tegen euthanasie bent wil nog niet zeggen dat je het voor anderen moet verbieden..

Kijk, dit is nou slappe hap :) . Je vindt iets goed of niet goed. En als je het niet goed vindt, moet je het willen verbieden. Je verbiedt toch ook iedereen te moorden? Geeft dit juist niet aan hoe onzeker we zijn over onze eigen standpunten?

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 03 mar 2005 14:43

zou de overheid nu ook een dergelijk topic als deze in de gaten gaan houden onder de noemer 'verdacht'? :lol:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 mar 2005 14:46

spacy schreef:zou de overheid nu ook een dergelijk topic als deze in de gaten gaan houden onder de noemer 'verdacht'? :lol:

Reken er maar op dat de mensen van de AIVD dit staatsgevaarlijke topic met grote belangstelling volgen. :mrgreen:
Big brother is watching you. :roll:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 03 mar 2005 14:50

elbert schreef:
spacy schreef:zou de overheid nu ook een dergelijk topic als deze in de gaten gaan houden onder de noemer 'verdacht'? :lol:

Reken er maar op dat de mensen van de AIVD dit staatsgevaarlijke topic met grote belangstelling volgen. :mrgreen:

Zeker diegenen met een vast IP nummer zijn eenvoudig te traceren...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 mar 2005 15:04

Maja de Bij schreef:
elbert schreef:

Zeker diegenen met een vast IP nummer zijn eenvoudig te traceren...

Ja, maar dat zijn vaak degenen die niets kwaads in de zin hebben. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 15:17

Maja de Bij schreef:Zeker diegenen met een vast IP nummer zijn eenvoudig te traceren...
och dan komen ze toch uit bij de gateway van refdag.nl

Terug naar “Archief”