Handoplegging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 feb 2005 00:37

Aragorn schreef:Ach, ieder zo z'n talenten jas. Jij bent weer goed in de leer de Dordtse vaderen. :D

Ik wou dat het waar was maar ik ben een slechte leerling.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 09:14

Ik denk dat voor al de Geest van de tijd wil dat we wat meer op de charismatische toer gaan. Wat toen gebeurde moet nu opeens ook, waarom waren er toen meer charismatische gaven van de Geest? inderdaad om meer mensen tot het christendom te trekken, veel godsdiensten hadden een hoog 'oemh' gehalte, zweverig, veel geesten en andere bovennatuurlijke dingen.

Ik persoonlijk vind het twijfelachtig, moeten we die dingen doen in de kerken? Is het nodig? broodnodig? Onderscheid het je van andere geloven, of maakt het van het christendom een newage-achtige eenheidsworst? Krijgen we fakir-dominees op zwevende preekstoelen? In hoeverre kun jij als mensje het werk van de Geest en van Satan onderscheiden? Satan komt als een engel van het licht, met mooie dingen, mensen worden beter door handoplegging, doden staan op..

Maar wie kan onderscheiden of het een engel des Lichts (God) of het Satan alsof is...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 28 feb 2005 14:07

Raido schreef:Ik denk dat voor al de Geest van de tijd wil dat we wat meer op de charismatische toer gaan. Wat toen gebeurde moet nu opeens ook, waarom waren er toen meer charismatische gaven van de Geest? inderdaad om meer mensen tot het christendom te trekken, veel godsdiensten hadden een hoog 'oemh' gehalte, zweverig, veel geesten en andere bovennatuurlijke dingen.

Ja nu toch ook? Het kan nu toch nog steeds mensen naar het geloof trekken?
Al denk ik niet dat die gaven er alleen waren om mensen tot het geloof te brengen maar goed
de gaven van de Geest zijn helemaal niet zweverig of je kan het zo zweverig maken als je zelf wil iig...Ik ken een ouder echtpaar, hij is zo zweverig als je je maar kan voorstellen en zij is zo nuchter als het maar kan en toch hebben ze allebei de gaven van de Geest en dienen ze allebei dezelfde God.

Ik persoonlijk vind het twijfelachtig, moeten we die dingen doen in de kerken?

Wij niet nee, God!

Is het nodig? broodnodig? Onderscheid het je van andere geloven, of maakt het van het christendom een newage-achtige eenheidsworst? Krijgen we fakir-dominees op zwevende preekstoelen?

Het is niet broodnodig nee maar je mist wel wat. Het kan me eerlijk gezegd geen reet schelen of het mij van andere geloven onderscheidt. Het enige belangrijke wat mijn geloof onderscheidt van anderen is dat Jezus zijn leven aan het kruis heeft gegeven zodat er voor iedereen genade is die dat wil. En dat heb ik nog niet in een ander geloof gevonden en that's what matters...

In hoeverre kun jij als mensje het werk van de Geest en van Satan onderscheiden? Satan komt als een engel van het licht, met mooie dingen, mensen worden beter door handoplegging, doden staan op..

Maar wie kan onderscheiden of het een engel des Lichts (God) of het Satan alsof is...

Ik denk dat dat wel degelijk kan. Wel eens gehoord van de gave van onderscheiding van geesten? Natuurlijk is wel eens moeilijk om het verschil te zien maar in alles moet je groeien...en je mag fouten maken...
stomp niet af, blijf slijpen

lin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lin » 28 feb 2005 14:09

Ik zie handopleggen als een teken van onderlinge vebondenheid waardoor degen die de handen oplegd d.m.v God een bepaalde zegen of kracht kan doorgeven. Markus 16: 17+18

Ik denk dat handoplegging ook mogenlijk is zonder direct iemand aan te raken! Dan neem ik als voorbeeld de voorganger in een gemeente die de zegen geeft.
Wel is het belangrijk dat je uitkijkt want in de Bijbel wordt meerdere keren gewaarschuwd! Door middel van handoplegging kunnen ook geestelijke of lichamelijke 'ziektes' door gegeven worden, waarschijnlijk heeft dan degene die je de zegen (o.i.d) geeft, God niet achter zich staan. En is satan duidelijk in het spel.

Toch vind ik handopleggen een enorme zegen! Waarom zouden wij er dan geen gebruik van maken?
En Heer ik hou van U,
want U hield eerst van mij.
Uw liefde tilt mij op
en maakt mij vrij.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 14:32

Ik denk dat dat wel degelijk kan. Wel eens gehoord van de gave van onderscheiding van geesten? Natuurlijk is wel eens moeilijk om het verschil te zien maar in alles moet je groeien...en je mag fouten maken...
ofwel je gaat vrijheid blijheid naar een vet coole genezingsdienst, je oude moedertje word van haar ziekte genezen, en dan blijkt... dat het werk van Satan was, dan voel je je niet echt gezegend en genezen

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 28 feb 2005 14:48

Wie zegt dat satan kan genezen? :? Dat zijn dus echt b*ll-argumenten. Denk effe na alvorens zo sarcastisch te doen aub.

Effe nog wat info. Doelen van handenoplegging:

*Algemene zegen [bijv. Gen 48:9ev, Matth 19:15]
*Genezing [Mar 5:23, 16:18 etc.]
*Ontvangen van/ vervulling met de Geest [Hand 8:17, 19:6]
*Ontvangen van/ in 'werking' zetten van de Gaven van de Geest [Hand 19:6, 1 Tim 4:14, 2 Tim 1:6]
*En/of toebereiding voor een bepaalde taak of bediening [Hand 6:6]

*Overhevelen van zonde door de Hogepriester op de bok [Lev 16:21]
..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 15:39

Ja Satan kan genezen..

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 28 feb 2005 15:52

Onderbouwing..? :roll:

"Kan ook de duivel der blinden ogen openen?" [Joh 10:21b]
..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 15:54

Neem Jomanda ze geneest ook zieken, neem verschillende reiki-meesters, ze genezen zieken, en volgens mij zijn we het eens dat niet de Heilige Geest in die personen is..

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 feb 2005 15:57

ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik hoor er ook bijna nooit over. Gek... maar wat staat er over in de bijbel. en hoe denken we er over?

even die "wat de boer niet kent dat eet hij niet" houding inleveren voor Gods Geest. :wink:
Laatst gewijzigd door hijwel op 28 feb 2005 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 16:00

Ik geloof gewoon best dat dit allemaal kan, maar wie ben ik dat ik kan onderscheiden de Engel des Lichts of Satan.. kun jij dat?

Wat een boer niet kent... inderdaad, maar als we zo gaan kijken, er zijn mensen die het avondmaal liever gewoon thuis vieren, met een gewone maaltijd en dan denken aan Jezus en zijn lijden.

Dat is ook onbijbels..

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 28 feb 2005 16:30

Raido schreef:
ofwel je gaat vrijheid blijheid naar een vet coole genezingsdienst, je oude moedertje word van haar ziekte genezen, en dan blijkt... dat het werk van Satan was, dan voel je je niet echt gezegend en genezen

Zo als ik al zei...gave van onderscheiding van geesten...God kan jou laten zien of iets van Hem komt of niet...maar ja als je heel niet open staat voor de HG zul je die gave ook niet krijgen natuurlijk...
Maar zelfs al laat je een jomanda-achtigpersoon voor je 'bidden' dan kan je daar weer van vrijgezet worden! Betekent niet dat je dus zomaar onnodig risico's moet gaan nemen ofzo maar God is nog altijd sterker als Satan.
stomp niet af, blijf slijpen

Duckie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Duckie » 28 feb 2005 17:48

Ik ken wel voorbeelden van handoplegging. Ik heb ook in de nabije omgeving iemand meegemaakt die door handoplegging is bevrijd van zijn verslaving (demoon van satan) Het is een krachtige gave, ons geschonken door God, mits wij in die kracht geloven!
Als jij sceptisch bent, zul je Gods kracht hierin nooit zien.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 28 feb 2005 18:55

Raido schreef:Neem Jomanda ze geneest ook zieken, neem verschillende reiki-meesters, ze genezen zieken, en volgens mij zijn we het eens dat niet de Heilige Geest in die personen is..

Zou best kunnen. Volgens mij is het dan heel simpel. De duivel geneest nooit zomaar, met andere woorden, hij zal nog meer die persoon beinvloeden.
Is het gevolg van de genezing dat iemand God (meer) gaat dienen, dan is het duidelijk uit God. Omgekeerd geldt denk ik ook. Al zullen er altijd de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen....
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 28 feb 2005 20:14

jas schreef:
brammetje schreef:
jas schreef:
brammetje schreef:
jas schreef:
doornroosje schreef:het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen :?:

en gebedsdiensten dan, zijn die wel goed? Jas?

Ik zou toch eerst zelf de Heere vragen of het Zijn goedkeuring zou kunnen wegdragen. Ik zou er absoluut niet zonder meer aan deelnemen.

Als het goed is doe je dat toch bij alle dingen , goedkeuring vragen . Je gebed is als christen toch , Leid mij op Uw weg , en U wil geschiede . aan Uw hand .! zelfs bij postings op refoweb .

Ik snap dan even deze reaktie niet Jas

Ik vind dit gigantische muggezifterij. Sorry. Vraag je dat ook als je naar de bakker gaat, of naar de supermarkt?

Muggezifterij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ja zelfs als ik naar de supermarkt en bakker ga vraag ik daarna . Ook de boodschappen en levensmiddelen behoren tot het rentmeesterschap , alhoewel ik op een aantal dingen het antwoord wel weet , geleerd door de loop der jaren vraag ik nog steeds bij een heleboel dingen om wijsheid , raad .

zelfs voor deze reaktie op de muggezifterij , ik bid dat ik ook hiermee iets mag uitstralen .

:D

Nou Brammetje, ik ben blij dat er nog zulke vrome mensen als jij zijn. Ik moet zeggen dat ik ernstig te kort schiet.

Heeft niets met vroom zijn te maken hoor , meer met levenstijl .

Ik denk ook aan mijn vrouw als ik aan het boodschappen doen ben .

en laten we het be en veroordelen maar aan God over lijkt mij wel zo goed .

:D
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Terug naar “Archief”