Aragorn schreef:Ach, ieder zo z'n talenten jas. Jij bent weer goed in de leer de Dordtse vaderen.
Ik wou dat het waar was maar ik ben een slechte leerling.
Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Ik denk dat voor al de Geest van de tijd wil dat we wat meer op de charismatische toer gaan. Wat toen gebeurde moet nu opeens ook, waarom waren er toen meer charismatische gaven van de Geest? inderdaad om meer mensen tot het christendom te trekken, veel godsdiensten hadden een hoog 'oemh' gehalte, zweverig, veel geesten en andere bovennatuurlijke dingen.
Ik persoonlijk vind het twijfelachtig, moeten we die dingen doen in de kerken?
Is het nodig? broodnodig? Onderscheid het je van andere geloven, of maakt het van het christendom een newage-achtige eenheidsworst? Krijgen we fakir-dominees op zwevende preekstoelen?
In hoeverre kun jij als mensje het werk van de Geest en van Satan onderscheiden? Satan komt als een engel van het licht, met mooie dingen, mensen worden beter door handoplegging, doden staan op..
Maar wie kan onderscheiden of het een engel des Lichts (God) of het Satan alsof is...
ofwel je gaat vrijheid blijheid naar een vet coole genezingsdienst, je oude moedertje word van haar ziekte genezen, en dan blijkt... dat het werk van Satan was, dan voel je je niet echt gezegend en genezenIk denk dat dat wel degelijk kan. Wel eens gehoord van de gave van onderscheiding van geesten? Natuurlijk is wel eens moeilijk om het verschil te zien maar in alles moet je groeien...en je mag fouten maken...
Raido schreef:ofwel je gaat vrijheid blijheid naar een vet coole genezingsdienst, je oude moedertje word van haar ziekte genezen, en dan blijkt... dat het werk van Satan was, dan voel je je niet echt gezegend en genezenIk denk dat dat wel degelijk kan. Wel eens gehoord van de gave van onderscheiding van geesten? Natuurlijk is wel eens moeilijk om het verschil te zien maar in alles moet je groeien...en je mag fouten maken...
Raido schreef:Neem Jomanda ze geneest ook zieken, neem verschillende reiki-meesters, ze genezen zieken, en volgens mij zijn we het eens dat niet de Heilige Geest in die personen is..
jas schreef:brammetje schreef:jas schreef:brammetje schreef:jas schreef:doornroosje schreef:het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen![]()
en gebedsdiensten dan, zijn die wel goed? Jas?
Ik zou toch eerst zelf de Heere vragen of het Zijn goedkeuring zou kunnen wegdragen. Ik zou er absoluut niet zonder meer aan deelnemen.
Als het goed is doe je dat toch bij alle dingen , goedkeuring vragen . Je gebed is als christen toch , Leid mij op Uw weg , en U wil geschiede . aan Uw hand .! zelfs bij postings op refoweb .
Ik snap dan even deze reaktie niet Jas
Ik vind dit gigantische muggezifterij. Sorry. Vraag je dat ook als je naar de bakker gaat, of naar de supermarkt?
Muggezifterij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ja zelfs als ik naar de supermarkt en bakker ga vraag ik daarna . Ook de boodschappen en levensmiddelen behoren tot het rentmeesterschap , alhoewel ik op een aantal dingen het antwoord wel weet , geleerd door de loop der jaren vraag ik nog steeds bij een heleboel dingen om wijsheid , raad .
zelfs voor deze reaktie op de muggezifterij , ik bid dat ik ook hiermee iets mag uitstralen .
Nou Brammetje, ik ben blij dat er nog zulke vrome mensen als jij zijn. Ik moet zeggen dat ik ernstig te kort schiet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten