hijwel schreef:Riska, je hebt helemaal gelijk!
barmhartig, liefdevol, open, eerlijk, kwetsbaar en oprecht! (en mischien nog wel meer)
maar proberen omdat in mijn achterhoofd te houden op het moment dat ik reageer!
Dank je...
Moderator: Moderafo's
Volgens mij zegt dat al genoeg over het onderscheid maken tussen dingen, je slaat of door naar het ene extreme of naar het andere extreme een tussenweg lijkt er niet te zijn...Zachte lieve woordjes, doordrenkt van leugendrek, mensen op valse gronden zettend, naar de eeuwige verdoemenis laten gaan, is dat dan liefde?
Floefloe schreef:Het kan misschien aan mij liggen, maar is het niet gewoon is een keer mogelijk om begrip te hebben voor de persoon achter een gebruikersnaam? Die zijn/haar ziel blootlegd, eerlijk verteld over zij/haar worstelingen? Die vragen heeft? Om dan in plaats van te komen met 'je bent onbijbels en godslasterlijk bezig' komen met 'ik begrijp je gevoelens, ik hoop dat alles goedkomt'?
Je kan met je hand op de bijbel nog zo'n goed punt hebben, wanneer je dat brengt zonder aanziens des persoons mis je je doel volledig.
Floefloe schreef:Het kan misschien aan mij liggen, maar is het niet gewoon is een keer mogelijk om begrip te hebben voor de persoon achter een gebruikersnaam? Die zijn/haar ziel blootlegd, eerlijk verteld over zij/haar worstelingen? Die vragen heeft? Om dan in plaats van te komen met 'je bent onbijbels en godslasterlijk bezig' komen met 'ik begrijp je gevoelens, ik hoop dat alles goedkomt'?
Je kan met je hand op de bijbel nog zo'n goed punt hebben, wanneer je dat brengt zonder aanziens des persoons mis je je doel volledig.
jas schreef:Floefloe schreef:Het kan misschien aan mij liggen, maar is het niet gewoon is een keer mogelijk om begrip te hebben voor de persoon achter een gebruikersnaam? Die zijn/haar ziel blootlegd, eerlijk verteld over zij/haar worstelingen? Die vragen heeft? Om dan in plaats van te komen met 'je bent onbijbels en godslasterlijk bezig' komen met 'ik begrijp je gevoelens, ik hoop dat alles goedkomt'?
Nee, want wie mensen meer liefheeft dan Christus, of dan Gods Waarheid, (toevoeging van mij, want Christus is de Waarheid), is Hem niet waardig. Ik weiger dus Hem te verloochenen voor mensen. Consessies doen aan het geloof is tevens de doodsteek ervoor. Heel de wereld heeft wel te klagen en te morren op God. Ik incluis. Maar nochtans blijf ik erbij dat Hij Rechtvaardig is in al Zijn wegen. Ook als die mij niet goed uitkomen. Jullie proberen mensen die het moeilijk hebben te troosten buiten God om. Je toont a.h.w. begrip voor het feit dat God beledigt wordt. Ik weiger daar aan mee te doen, al schieten ze me (ooit nog eens) dood.
24 En een dienstknecht des Heeren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te leren, en die de kwaden kan verdragen;
25 Met zachtmoedigheid onderwijzende degenen, die tegenstaan; of hun God te eniger tijd bekering gave tot erkentenis der waarheid;
26 En zij wederom ontwaken mochten uit den strik des duivels, onder welken zij gevangen waren tot zijn wil.
Jas schreef:Waar het mij om gaat m.b.t. de quote van Riska, is dat zij anderen verwijt geen respect te hebben voor haar mening, maar dat ze die ruimte zelf aan anderen ook niet laat. Ik word een beetje moe van dat telkens uithalen naar de 'zwaren' . Ook de 'zwaren' zijn mensen die de Bijbel als richtsnoer hebben, ja vaak meer zelfs dan de 'lichten'.
Jas schreef:Je toont a.h.w. begrip voor het feit dat God beledigt wordt. Ik weiger daar aan mee te doen, al schieten ze me (ooit nog eens) dood.
Riska:Jas schreef:
Je toont a.h.w. begrip voor het feit dat God beledigt wordt. Ik weiger daar aan mee te doen, al schieten ze me (ooit nog eens) dood.
Waar wordt God beledigd dan?
jean schreef:Riska:Jas schreef:
Je toont a.h.w. begrip voor het feit dat God beledigt wordt. Ik weiger daar aan mee te doen, al schieten ze me (ooit nog eens) dood.
Waar wordt God beledigd dan?
Je hebt het stuk van Job niet gelezen zeker? Hij heeft constant gezegd dat hij de dag van zijn geboorte vervloekt, en hij vraagt zich af waarom het hem moest gebeuren.
En dan zegt God: Wie denk je wel, dat je bent om tegen Mij op te staan. Ik ben Heere van alles hoor.
God is hier zeker wel beledigd. Je tornt aan Zijn Goddelijke wijsheid.
Raido:
Ja maar wat kan mij het schelen wat andere mensen voelen, of denken of wat dan ook! Kan mij het wat schelen dat niet alleen van nu is, maar dat het bijna altijd zo is geweest! God in de praktijk van het leven is niet altijd zoals dat in de Bijbel gebeurd, absoluut niet, maar het is wel dezelfde God, sorry maar ik kan me er gruwelijk over opwinden, als iemand zoiets zegt..
Stel je eens even voor, dat God en Satan een weddenschap sluiten om te kijken hoe sterk mijn geloof is, God zegt tegen Satan, je mag alles doen behalve hem doden, al mijn vrienden sterven, ik raak alles kwijt, en krijg een verschikkelijke vorm van kanker. En waarom? Alleen omdat God en Satan het nodig vonden om mijn geloof te beproeven, mag je dan niet 'boos' op God zijn? Jean... Als jij ooit nog eens in een jaar tijd, 6 vrienden kwijt raakt in de jeugd van hun leven, 3 in een klap en later nog eens 3, je beste vriendin zelfmoord pleegt, en God en die vriendin jou enige houvast in je toch al gammele leven waren... zou jij dan op God kunnen vertrouwen?
Als jou vader toelaat dat je lieveling konijntje wordt geslacht door je broer, ga je dan uithuilen bij die zelfde vader?
In hoeverre kun je iemand vertrouwen die dingen toelaat waar jij zo extreem veel pijn van hebt, en nog een zeikerig iets, de spijkers waren nagels en die zaten ook nog eens niet in zijn voeten maar ijn zijn enkel gewrichten.die je voor 100% kunt vertrouwen
Raido schreef:In hoeverre kun je iemand vertrouwen die dingen toelaat waar jij zo extreem veel pijn van hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten