Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Wat mij hier op refoweb persoonlijk heel erg opvalt is het volgende, in een aantal topics komen mensen met dingen zoals "verlost uit de klouwen van de satan" etcetra, "de macht van satan is groot", "dat is een schepsel uit de hel/van satan". Maar dan wil ik jullie toch ergens op wijzen dat er een driekoppige vijand is, de Satan, onze eigen ik en de wereld.
Maar die laatste twee zie ik toch bar weinig terug, het is Satan boven en onder, neem de klonen bijvoorbeeld, dat zijn schepselen van Satan, nee dat zijn het niet, dat zijn schepselen van de wereld, of van onze eigen ik, en dat wordt niet ergens bestuurd door Satan die als de "Master of Puppets' aan de touwtjes van je leven trekt.
We schuiven geven Satan van veel te veel de schuld, Hij doet alles fout! Het spreekwoord 'iemand op zijn duvel geven' gaat dan wel heel erg op, ik denk dat dat een verkeerde instelling is, het is niet alleen de Satan die er voor zorgt dat het hier een grote baggerzooi is en dat wij verkeerde dingen doen en bewerkstelligen, als je een mooie vrouw ziet, dan zorgt de Satan niet dat jij daar opgewonden van raakt, dat doet jou IK, dat binnen in je..
Raido schreef:Boekenlezer, vind het nogal tricky om te zeggen dat de evolutiotheorie zo ahum is, het is in iedergeval meer wetenschappelijker dan de creatietheorie
Raido schreef:Boekenlezer, vind het nogal tricky om te zeggen dat de evolutiotheorie zo ahum is, het is in iedergeval meer wetenschappelijker dan de creatietheorie
jas schreef:Raido schreef:Boekenlezer, vind het nogal tricky om te zeggen dat de evolutiotheorie zo ahum is, het is in iedergeval meer wetenschappelijker dan de creatietheorie
De wereld wordt niet door wetenschap geregeerd en bepaald (al lijkt dat soms zo), maar door Gods eeuwig onveranderlijk raadsbesluit.
Boekenlezer schreef:Wetenschappelijk houdt in, naar ik vernomen heb: datgene wat bewezen is, wat onomstotelijk vast staat. En dat zou ik nou van de evolutietheorie niet willen zeggen.
Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Wetenschappelijk houdt in, naar ik vernomen heb: datgene wat bewezen is, wat onomstotelijk vast staat. En dat zou ik nou van de evolutietheorie niet willen zeggen.
O? Ik dacht altijd dat wetenschap pas wetenschap werd als er verbanden tussen de verschillende observaties gelegd worden, als er overkoepelende theorieen geformuleerd worden, korom: als er betekenis aan 'datgene dat vernomen is' wordt gegeven.
jas schreef:Satan gebruikt vooral zijn macht om mensen maar zoveel mogelijk van Christus af te leiden. Daar is het hem om te doen. Dat kan door zonde zijn, maar ook door godsdienst. Als er bijv. puur op ellendekennis gepreekt wordt en niet op Christus, dan kan dat ook van satan zijn.
jas schreef:Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Wetenschappelijk houdt in, naar ik vernomen heb: datgene wat bewezen is, wat onomstotelijk vast staat. En dat zou ik nou van de evolutietheorie niet willen zeggen.
O? Ik dacht altijd dat wetenschap pas wetenschap werd als er verbanden tussen de verschillende observaties gelegd worden, als er overkoepelende theorieen geformuleerd worden, korom: als er betekenis aan 'datgene dat vernomen is' wordt gegeven.
Aragorn, dat is nu even niet zo belangrijk. We hebben het hier over de satan.
parsifal schreef:jas schreef:Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Wetenschappelijk houdt in, naar ik vernomen heb: datgene wat bewezen is, wat onomstotelijk vast staat. En dat zou ik nou van de evolutietheorie niet willen zeggen.
Aragorn, dat is nu even niet zo belangrijk. We hebben het hier over de satan.
Jas zou haast mod kunnen worden, inderdaad on topic met z'n allen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten