is de duivel alomtegenwoordig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 27 jan 2003 15:59

Als je dat zo bekijkt, waarom schrijf jij dan over de duivel en macht over leven en dood? dan heeft dat er ook niets mee te maken. Daar komt mijn vraag uit voort.
Heb je je eigen tenen weleens bekeken?

joepie

Berichtdoor joepie » 27 jan 2003 16:03

Die macht heeft met de alomtegenwoordigheid te maken. Of zelfmoord iets van de duivel is, is heel iets anders.
En ja ik kijk elke morgen naar mijn tenen als ik ze afdroog. En nee ze zijn niet lang.
Ik maakte een heel normale opmerking maar jij schijnt alleen maar te kunnen katten.
Ik bedoelde er helemaal niks lelijks mee, dat maak jij er weer van.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 27 jan 2003 16:08

wilt u alstublieft uw persoonlijke vetes via PB-tjes uitvechten? dat zou de leesbaarheid en interessantheid van dit topic behoorlijk bevorderen.

verder heb ik de indruk dat uw beider tenen langer zijn dan gemiddeld.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 27 jan 2003 16:09

Fout! Want jij beweert dat de duivel geen macht heeft over leven en dood, en als zelfmoord door de duivel word ingegeven, heeft hij dat dus wel! en als die macht van jou wel met de alomtegenwoordigheid heeft te maken, dan heeft mijn vraag daar ook alles mee te maken. Tis fijn als je je tenen kunt zien, er zijn ook mensen die zo dik zijn dat ze dat niet kunnen. En ik dacht dat jij nooooooooooit persoonlijk werd?

joepie

Berichtdoor joepie » 27 jan 2003 16:14

Wat ben jij een vreselijke zeikerd!!!!!!!!!!

En ik blijf er bij dat het een ander onderwerp is. Want dan moet je eerst uitzoeken of zelfmoord van de duivel is.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 27 jan 2003 16:14

amen
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 27 jan 2003 16:14

ik heb een idee: open een topic waar jullie gezamelijk uitvechten of het nu een een andere kwestie is of niet. en een van de moderators: wijzig skip de laatste 10 reacties maar, want dit gaat helemaal nergens over...
Laatst gewijzigd door Napoleon op 27 jan 2003 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 27 jan 2003 16:15

Ja he! vind ik zelf ook eigenlijk. Tzullen de hormonen wel zijn.

Ok, iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Ik vind het wel belangrijk.
Of weet je geen antwoord meer terug?

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2003 15:59

De duivel kan dus nooit bepalen wanneer iemand sterft. Want God heeft de mensen geschapen en Hij is ook degene die het leven in Zijn hand heeft. En wel zo dat zonder de wil van mijn Hemelse Vader geen haar van mijn hoofd vallen kan.... Zondag 1 van de cathechismus.
En de duivel vaart rond als een briesende leeuw ziende wie hij kan verslinden, maar hij is gebonden zoals er staat, en heeft geen macht over leven en dood.

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 31 jan 2003 23:48

Lotte schreef:Fout! Want jij beweert dat de duivel geen macht heeft over leven en dood, en als zelfmoord door de duivel word ingegeven, heeft hij dat dus wel!

Waarom wordt er in dit topic alleen maar uitgegaan van 'het kwaad van de duivel"? Waar blijft 'de wereld' en 'het eigen vlees'?
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

joepie

Berichtdoor joepie » 01 feb 2003 13:08

Nee de vraagstelster vroeg zich af of de duivel alomtegenwoordig was.
Net zoals God.

Carlo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Carlo » 21 feb 2003 11:33

Ik heb net een deel van het boek: Domein van de slang van Ouweneel gelezen. Daar zegt Ouweneel dat de duivel niet alomtegenwoordig is, maar dat hij demonen uitzend om zijn werk te doen, dus meer een bestuurder is van demonen =( gevallen engelen)
----Kijk vooruit voordat je eeuwig achteruit moet kijken---

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 22 feb 2003 13:17

zelfs op refoweb ............

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 feb 2003 21:42

Carlo schreef:Ik heb net een deel van het boek: Domein van de slang van Ouweneel gelezen. Daar zegt Ouweneel dat de duivel niet alomtegenwoordig is, maar dat hij demonen uitzend om zijn werk te doen, dus meer een bestuurder is van demonen =( gevallen engelen)

kijk... aan zo'n antwoord heb ik iets, niet aan die ruzies die jullie hier uitvechten :mrgreen: :mrgreen:

wat bedoel je D.Duck? dat de duivel ook op refoweb aanwezig is?
Ik dacht meer aan het kwaad in de mens zelf...
van onszelf doen we namelijk niet zo bijzonder veel goed, zoals je merkt :mrgreen:
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 23 feb 2003 00:04

Carlo schreef:Ik heb net een deel van het boek: Domein van de slang van Ouweneel gelezen. Daar zegt Ouweneel dat de duivel niet alomtegenwoordig is, maar dat hij demonen uitzend om zijn werk te doen, dus meer een bestuurder is van demonen =( gevallen engelen)

Dus wie regeert deze wereld, juist de duivel. Een koning van een land knapt zelf ook niet de vieze klusjes op dat laat hij anderen doen. Dus als de duivel zijn trawanten het vuile werk laat doen is hij dus een uitstekende koning.
Dat de duivel de macht over deze wereld heeft blijkt uit de verzoeking van de duivel. Als de duivel de wereld niet in zijn bezit had, hoe kon hij dan de aarde aan Jezus aanbieden? Als de aarde God toebehoorde kon Jezus als antwoord teruggeven dat de aarde God behoort en dat God alleen aanbeden mag worden. In plaats daarvan erkent Jezus dat de duivel de macht op aarde heeft, maar wijst aan dat het aanbidden van God belangrijker is dan alle macht op deze wereld.

De duivel zegt in het zelfde stuk ook dat hij de aarde in bezit heeft gekregen, want hij zegt het volgende:

Lukas 4:6
En de duivel zeide tot Hem: U zal ik al deze macht geven en hun heerlijkheid, want zij is mij overgegeven , en ik geef haar wie ik wil.

Het niet erkennen dat de duivel de macht heeft op deze wereld is een groot gevaar voor veel christenen. De duivel kan het dan voor laten komen dat het alles vrede en rust is, terwijl dat niet het geval is.
Hij heeft nog geen totale macht, want God verhindert dat momenteel. Maar er zal een periode van 3,5 jaar komen dat de duivel wel totale macht krijgt en mag beslissen wie er blijft leven en wie niet. Lees maar na in openbaring.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Terug naar “Archief”