Tjoh wat een reacties, ik probeer maar even zo goed mogelijk te reagern op bovenstaande mailtjes, als ik wat vergeet moet je het maar zeggen
Ik las in veel berichtjes dat er nog al wat commotie was om dit:
je bent 'vrijwillig' lid van de kerk.
Ik ben met jullie eens dat dit (door mij) niet heel erg tactvol is uitgedrukt, ik denk dat het wat verkeerd is opgevat. Ik bedoelde hier niet mee dat je maar moet gaan 'shoppen' naar kerken en zoeken wat het best bij je past

Ik denk dat de zogenaamde 'menselijke regeltjes' wel nodig zijn in een tijd als deze, in de tijd van de Bijbel had men immers geen internet of televisie. We moeten wel zorgen dat we met het maken van deze regeltjes zo dicht mogelijk in de buurt van de Bijbel blijven!
De christelijke tak van de samenleving heeft er goed aangedaan om een alternatief te maken voor open internet. Ik zelf heb gefilterd internet van Solcon (niet als reclame bedoeld), ik ben nog nooit een site tegengekomen, waar ik heen wilde en niet op kon, dus het argument 'dan kan je net zo goed geen internet komen' vind ik niet juist! Het alternatief wat de christelijke tak van de samenleving heeft geboden, moeten we dan ook met ondersteunen, dit doe je door het te nemen. Bij de tv hebben we hetzelfde, maar dan tijd geleden, zien gebeuren. Toen heeft de reformatorische tak falicant 'nee' tegen een alternatief, ik denk dat die beslissing niet juist is geweest. Als ze toen een alternatief hadden geplaatst hadden we nu een hoop ellende kunnen voorkomen met de dvd's! Die praktisch hetzelfde als tv zijn, maar wel geaccepteerd is.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik open internet een groter gevaar is dan de tv ooit is geweest. We kunnen wel tegen de filtering zeggen, dat je daarmee zegt dat de mensen hun verantwoordelijkheid niet kunnen nemen. Sterker nog ik denk dat dat de harde waarheid is, wij zijn 'geneigd tot alle kwaad'. Om internet voor de christelijke tak mogelijk te maken is voor mij alleen gefilterd internet een optie, anders moeten we het verbeiden.
We halen met het open internet de wereld, die we geprobeerd hebben te weren, ons huis in. Stem tegen, stem voor gefilterd internet