afbeelding van Jezus mag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 nov 2004 14:50

Nee jas, hij heeft geschreven dat als Jezus naar zijn kerk zou gaan, dat Hij dan zeker weten een zwart pak aan zou doen. Nu betwijfel ik dat laatste ten zeerste, maar dat doet even niet terzake. Hij heeft het woord 'als' niet gebruikt, maar ook allerminst beweerd dat Jezus bij hem naar de kerk zou gaan.

Overigens denk ik dat Jezus zich sowieso niet met dit soort pietluttige discussies bezig zou houden. :D

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 11 nov 2004 14:56

Aragorn schreef:Nee jas, hij heeft geschreven dat als Jezus naar zijn kerk zou gaan, dat Hij dan zeker weten een zwart pak aan zou doen. Nu betwijfel ik dat laatste ten zeerste, maar dat doet even niet terzake. Hij heeft het woord 'als' niet gebruikt, maar ook allerminst beweerd dat Jezus bij hem naar de kerk zou gaan.

Overigens denk ik dat Jezus zich sowieso niet met dit soort pietluttige discussies bezig zou houden. :D

Nee, dat doen mensen wel voor Hem... :oops: :arrow: :roll:
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

sela

Berichtdoor sela » 11 nov 2004 15:08

Afbeelding

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 nov 2004 15:10

alex leusink schreef:
Ow, dus ik zeg hier dat Christus zeker weten altijd naar onze kerk zou komen? Ik heb bovendien helemaal geen kerkverband genoemd. En, ik wilde ermee duidelijk maken dat Hij Zich gewoon aan de traditie zou houden, niet perse de boel op stelten zou willen zetten, als bij ons die gewoonten bestaan!!! (Je bent trouwens errug kortzichtig als je de bedoeling ervan niet snapt, je kunt natuurlijk ook lezen wat je graag WILT lezen!)

Ik begrijp je nu hoor. Maar misschien had je het ook wat ongelukkig geformuleerd? Ik ben het er trouwens niet mee eens. Want ik denk dat Jezus maar al te graag de boel op stelten zou willen zetten. In Zijn tijd hier, was Hij behoorlijk choquerend bezig in elk geval. Maar goed, in jouw ogen is Hij zwaar gereformeerd, gebukt onder de zonde en buiten Zichzelf.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 nov 2004 15:35

alex leusink schreef:Maar hij ging wel naar de tempel, wat in die tijd een religieuze traditie was, en bijna pure vormendienst. Bovendien verdreef Hij de kopers en verkopers uit het voorhof met een zweep, Hij is besneden (was helemaal niet nodig, maar was een traditie)

Je vergeet iets heel belangrijks en dat is dat Jezus Jood is. Jij gaat toch ook elke zondag naar de kerk? Ook religieuze traditie? Het is juist heel logisch dat Jezus naar de Tempel ging, Hij was immers Jood, en dat Hij Zijn Joods zijn praktiseerde door te leven naar de wetten van de Thora.

Hij verdreef die verkopers enzovoort uit het Huis van Zijn Vader omdat dat niks te maken had met de door God ingestelde Tempeldienst.

Besnijdenis traditie? Hoe kom je daar bij? Dat is door God Zelf ingesteld als een eeuwige instelling voor Israel. Het was een gebod van God een teken van het verbond met Israel. niks traditie dus en zeker wel nodig om de Messias te zijn.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 11 nov 2004 15:55

Yael schreef:
alex leusink schreef:Maar hij ging wel naar de tempel, wat in die tijd een religieuze traditie was, en bijna pure vormendienst. Bovendien verdreef Hij de kopers en verkopers uit het voorhof met een zweep, Hij is besneden (was helemaal niet nodig, maar was een traditie)

Je vergeet iets heel belangrijks en dat is dat Jezus Jood is. Jij gaat toch ook elke zondag naar de kerk? Ook religieuze traditie? Het is juist heel logisch dat Jezus naar de Tempel ging, Hij was immers Jood, en dat Hij Zijn Joods zijn praktiseerde door te leven naar de wetten van de Thora.

Hij verdreef die verkopers enzovoort uit het Huis van Zijn Vader omdat dat niks te maken had met de door God ingestelde Tempeldienst.

Besnijdenis traditie? Hoe kom je daar bij? Dat is door God Zelf ingesteld als een eeuwige instelling voor Israel. Het was een gebod van God een teken van het verbond met Israel. niks traditie dus en zeker wel nodig om de Messias te zijn.

Maar die zaken waren voor de Heere Jezus niet nodig! Hij hoefde niet verlost te worden.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 11 nov 2004 15:56

jas schreef:
alex leusink schreef:
Ow, dus ik zeg hier dat Christus zeker weten altijd naar onze kerk zou komen? Ik heb bovendien helemaal geen kerkverband genoemd. En, ik wilde ermee duidelijk maken dat Hij Zich gewoon aan de traditie zou houden, niet perse de boel op stelten zou willen zetten, als bij ons die gewoonten bestaan!!! (Je bent trouwens errug kortzichtig als je de bedoeling ervan niet snapt, je kunt natuurlijk ook lezen wat je graag WILT lezen!)

Ik begrijp je nu hoor. Maar misschien had je het ook wat ongelukkig geformuleerd? Ik ben het er trouwens niet mee eens. Want ik denk dat Jezus maar al te graag de boel op stelten zou willen zetten. In Zijn tijd hier, was Hij behoorlijk choquerend bezig in elk geval. Maar goed, in jouw ogen is Hij zwaar gereformeerd, gebukt onder de zonde en buiten Zichzelf.

Dit is de laatste keer dat ik je vraag om geen dingen te zeggen die ik NIET BEWEERD HEB!!!!!! En me er dan nog mee te beledigen ook!!!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 nov 2004 16:00

sela schreef:Afbeelding

hahaha leuk. maar ook wel off topic.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 nov 2004 16:02

alex leusink schreef:
Yael schreef:

Maar die zaken waren voor de Heere Jezus niet nodig! Hij hoefde niet verlost te worden.

Hij had ze wel nodig om de Messias te kunnen zijn. Jezus geen Jood? niet de langverwachte Messias. Jezus niet besneden? Jezus niet de Messias.
Jezus niet aan de Thora gehouden? Niet de Messias. Snap je me? :wink:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 nov 2004 16:03

alex leusink schreef:
jas schreef:
alex leusink schreef:

Dit is de laatste keer dat ik je vraag om geen dingen te zeggen die ik NIET BEWEERD HEB!!!!!! En me er dan nog mee te beledigen ook!!!!

doe niet zo opgefokt man. zeg dan ook niet van die gekke dingen. Ok, ik herstel: Ik denk dat Jezus niet in een zwart pak naar wat voor kerk dan ook zou gaan. Want Hij, de God en mens zonder zonde hoeft geen zwart pak te dragen, hoeft ook niet naar een kerk, want Hij hoeft niet bekeerd te worden. Wel denk ik dat Hij veel zou herkennen in de kerken wat er in Zijn tijd ook al was. Sanhedrin, farezeeërs enzo. Denk je ook niet?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 11 nov 2004 16:47

PeterD roept de kinderen tot de orde 8)

"Kinderen geen ruzie zoeken!" [-X

:mrgreen: :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 11 nov 2004 17:52

jas schreef: doe niet zo opgefokt man. zeg dan ook niet [...] in Zijn tijd ook al was. Sanhedrin, farezeeërs enzo. Denk je ook niet?

jas, je vergeet de schriftgeleerden met naam en toenaam te noemen!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 nov 2004 21:24

sela schreef:
jas schreef: doe niet zo opgefokt man. zeg dan ook niet [...] in Zijn tijd ook al was. Sanhedrin, farezeeërs enzo. Denk je ook niet?

jas, je vergeet de schriftgeleerden met naam en toenaam te noemen!

Het is niet zinvol hier verder op door te gaan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 12 nov 2004 03:18

sela schreef:Afbeelding

Hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D :lol:

Geniaal, Sela! Nu begrijp ik waarom je elke keer met afbeeldingen komt i.p.v. met woorden. Ze zijn soms duidelijker :D heel goed!
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 nov 2004 10:38

Johannes, er staat:

an hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.

Dus je mag eigenlijk helemaal geen beelden maken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”